mariaflyfly Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Nei, vi har nesten ingen, vi. Bruker omtrent ikke polposer. For du er vel egentlig ganske sjelden på polet. 0 Siter
annegunn Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Nei? Noe godt? Jeg trenger nemlig litt inspirasjon. Er bare meg og unga hjemme til middag i dag, og jeg har vondt i vilja. Hva med tortellini med fløte, bacon og spinat? Vi skalha pizza. _Lenge_ siden sist. 0 Siter
annegunn Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 For du er vel egentlig ganske sjelden på polet. Egentlig ja, det er liksom gubbens gesjeft. Og han kjøper helst en hel kasse i slengen. Så hvis du har nyttige bruksområder for tomme vinkasser... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Egentlig ja, det er liksom gubbens gesjeft. Og han kjøper helst en hel kasse i slengen. Så hvis du har nyttige bruksområder for tomme vinkasser... Pappgjenvinning? Eller stable klesklypene på loftet i? 0 Siter
annegunn Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Pappgjenvinning? Eller stable klesklypene på loftet i? Det jo omtrent det det går i nå da, med mindre jentungen skal bruke en til leke med... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Hva med tortellini med fløte, bacon og spinat? Vi skalha pizza. _Lenge_ siden sist. Tortellini var ikke dumt forslag. Begge unga digger det. Pleier å lage med broccoli istedet for spinat. Menneh du... hvordan kom fløten inn i bildet? Jeg pleier å lage en bechamelsaus, jeg. Med masse fersk parmesan og sånn. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Det jo omtrent det det går i nå da, med mindre jentungen skal bruke en til leke med... De er litt kjipe å bli kvitt, dah! Men tomme vinflasker er minst like kjipt. Men nå har det endelig kommet en gjenvinningsstasjon for glass uttafor butikken. 0 Siter
annegunn Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Tortellini var ikke dumt forslag. Begge unga digger det. Pleier å lage med broccoli istedet for spinat. Menneh du... hvordan kom fløten inn i bildet? Jeg pleier å lage en bechamelsaus, jeg. Med masse fersk parmesan og sånn. Vi lager vel strengt tatt bechamel vi også - med en god fløteskvett. Eventuelt heller vi bare fløten over det stekte baconet, og har oppi en god del ost - osten tykner sausen den også. Blåost (gorgonzola evt norzola) bacon, fløte og spinat er en vinner det også. Men da blir man veldig mett etterpå. Du husker historien om Ch og sjokkiskaka? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Vi lager vel strengt tatt bechamel vi også - med en god fløteskvett. Eventuelt heller vi bare fløten over det stekte baconet, og har oppi en god del ost - osten tykner sausen den også. Blåost (gorgonzola evt norzola) bacon, fløte og spinat er en vinner det også. Men da blir man veldig mett etterpå. Du husker historien om Ch og sjokkiskaka? Åh? Spiste han tortellini før sjokoladekaka? *flirer* 0 Siter
Gjest prust Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 De henger ute på tørkestativet året rundt :-) 0 Siter
annegunn Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 De er litt kjipe å bli kvitt, dah! Men tomme vinflasker er minst like kjipt. Men nå har det endelig kommet en gjenvinningsstasjon for glass uttafor butikken. Du burde egentlig oppleve Ch. titte igjennom de tomme vinflaskene våre, får å se hva vi har vært igjennom siden sist.... 0 Siter
annegunn Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Åh? Spiste han tortellini før sjokoladekaka? *flirer* Nei, han hadde spist pasta med blåost på smaking hos oss, og da han kom hjem sto den en sjokoladekake i kjøleskapet, som han presset i seg flere stykker av mens han stønnet: 'Å, så mett jeg er'... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Du burde egentlig oppleve Ch. titte igjennom de tomme vinflaskene våre, får å se hva vi har vært igjennom siden sist.... Han pleier å ta seg en runde i kjeller'n og sjekke alle tomflasker før hver smaking? *vantro* Snakk om nerde-humor??? 0 Siter
annegunn Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Han pleier å ta seg en runde i kjeller'n og sjekke alle tomflasker før hver smaking? *vantro* Snakk om nerde-humor??? Nei, det er ikke så ille, de ligger i en ikeapose bak kjøkkendøra. Men han virker utvilsom litt - eh - spesielt interessert.... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Nei, han hadde spist pasta med blåost på smaking hos oss, og da han kom hjem sto den en sjokoladekake i kjøleskapet, som han presset i seg flere stykker av mens han stønnet: 'Å, så mett jeg er'... *Hehe* Husker historien, ja. Men visste ikke at det var pasta med blåost. Har du forresten servert pizzaen til de gutta? Eller sparrisen? 0 Siter
Gjest romler mest Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 En blomstrete leirkrukke som har overlevd 2 verdenskriger, og sikkert kommer til å overleve et par til. 6. generasjons arv. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Nei, det er ikke så ille, de ligger i en ikeapose bak kjøkkendøra. Men han virker utvilsom litt - eh - spesielt interessert.... Det kan du trygt si, ja. Utvilsomt for SVÆRT spesielt interesserte. 0 Siter
annegunn Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 *Hehe* Husker historien, ja. Men visste ikke at det var pasta med blåost. Har du forresten servert pizzaen til de gutta? Eller sparrisen? Ch har spist pizzaen og kalte den genial Sparris a la flyfly, ja, du sier noe. Neste gang! 0 Siter
annegunn Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Det kan du trygt si, ja. Utvilsomt for SVÆRT spesielt interesserte. Skal du komme og ta en titt kanskje? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Nei, det er ikke så ille, de ligger i en ikeapose bak kjøkkendøra. Men han virker utvilsom litt - eh - spesielt interessert.... Neste gang jeg er hos deg skal jeg smugle et par tomme flasker Gato Negro o.l. ned i Ikea posen. Bare for å skade deres gode navn og rykte. MUAHAHAHA *ondskapsfull latter* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.