Gå til innhold

Nekter å kjempe for USA

Anbefalte innlegg

Gjest romler mest
Skrevet

Et interessant problem.

Vi har hatt militærnektere i alle tider, men nå viser det seg en ny gruppe: innvandrere som nekter militærtjeneste fordi de ikke vil kjempe for USA mot den tredje verden.

Enda en integrasjonsvegring. Større avstand fra nordmenn. Som den ikke er stor nok fra før.

Skrevet

Det går raskt mot to ulike samfunn i Norge, og konfliktene mellom disse vil øke.

Hvis innvandrings- og integreringspolitikken ikke legges drastisk om så får vi tilstander i Norge de fleste tydligvis ikke helt har innsett ennå.

Men det vil de gjøre etterhvert.....

Skrevet

Du kaster fram en påstand om et forhold som i alle fall jeg ikke har registrert i media.

Skal du få i gang noen diskusjon om slike saker, er det lurt å la innlegget ledsages av en link som kan utdype og bekrefte.

Gjest romler mest
Skrevet

Du kaster fram en påstand om et forhold som i alle fall jeg ikke har registrert i media.

Skal du få i gang noen diskusjon om slike saker, er det lurt å la innlegget ledsages av en link som kan utdype og bekrefte.

I en av forsvarets aviser leste jeg om en litt bekymret rekrutteringsoffiser.

I tillegg står det en helside i dagens Aftenposten, i flg en pålitelig kilde, men den har jeg ikke hatt ork til å kjøpe enda :-) Kanskje den fins på nettet?

Jeg er en annen
Skrevet

" innvandrere som nekter militærtjeneste fordi de ikke vil kjempe for USA mot den tredje verden."

Et sunnhetstegn, om noe.

Skrevet

" innvandrere som nekter militærtjeneste fordi de ikke vil kjempe for USA mot den tredje verden."

Et sunnhetstegn, om noe.

Kan ikke annet enn signere. Som om ikke de fattige landene er nok bekjempet av de rike og mektige....

Skrevet

Det blir jo i såfall politisk passifisme, noe som i utgangspunktet ikke er grunnlag for fritak fra væpnet tjeneste (med mindre reglene er endret siden den gang jeg avtjente siviltjeneste).

"............................................"

Skrevet

Det burde være en selvfølge at enhver som ønsekr det og ikke kan stå inne for USA's politikk, slipper å kjempe for USA mot den tredje verden!! Er min mening i den saken!

;-)

Gjest romler mest
Skrevet

Det blir jo i såfall politisk passifisme, noe som i utgangspunktet ikke er grunnlag for fritak fra væpnet tjeneste (med mindre reglene er endret siden den gang jeg avtjente siviltjeneste).

"............................................"

Jeg vet ikke om noen får fritak, men det er en del aktivisme på brakkene om det i senere tid visst.

Forsvaret har alltid vært plaget av ulike former for aktivisme i bølger og lokalt.

Jeg opplevet en del om samer og homser/lesber. Et par slagsmål var det også :-)

Skrevet

Jeg vet ikke om noen får fritak, men det er en del aktivisme på brakkene om det i senere tid visst.

Forsvaret har alltid vært plaget av ulike former for aktivisme i bølger og lokalt.

Jeg opplevet en del om samer og homser/lesber. Et par slagsmål var det også :-)

Tja...hadde det aldri vært noe "aktivisme" av den typen i forsvaret, så ville det ikke utviklet seg. Og vi hadde neppe vært tjent med et forsvar som er enda mer middelaldersk enn det vi allerede har :-)

"............................................."

Skrevet

Det burde være en selvfølge at enhver som ønsekr det og ikke kan stå inne for USA's politikk, slipper å kjempe for USA mot den tredje verden!! Er min mening i den saken!

;-)

Nå er det heller ingen av de som er inne til førstegangstjeneste som må dra ut i "krigen", da.

".........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...