Gå til innhold

Fytti h**vete!

Anbefalte innlegg

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

22

• favn

7

• Dorthe

5

• ShitDiddelyDo

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tøysete innspill fra deg. Straffen for legemsbeskadigelse kan ikke være den samme som for overlagt drap.

Skrevet

Helt enig med deg! Syns ikke innlegget ditt var tøysete,slike mennesker slipper altfor billig unna!

Skrevet

Tøysete innspill fra deg. Straffen for legemsbeskadigelse kan ikke være den samme som for overlagt drap.

Jovisst burde den det. Legemsbeskadigelse som gjør en person invalid og hjerneskadet bør straffes på lik linje med drap. Videre skulle jeg gjerne sett reaksjoner av typen 6 mnd. ubetinget fengsel for å slå ned en person på gaten, selv om vedkommende ikke blir skadet værre enn en blåveis. Ubetinget fengsel og høye bøter for voldelig overfall - fullstendig nulltoleranse.

"..........................................."

Skrevet

Og hvor mange ganger har du prøvd å snakke med ham da siden du bare kaller det legemsbeskadigelse. Jeg vil kalle dette likestilt med mord, de har tatt livet fra ham virkelig. Det er ikke mer igjen av den gutten, man får ikke engang øyenkontakt med ham.

Skrevet

Og hvor mange ganger har du prøvd å snakke med ham da siden du bare kaller det legemsbeskadigelse. Jeg vil kalle dette likestilt med mord, de har tatt livet fra ham virkelig. Det er ikke mer igjen av den gutten, man får ikke engang øyenkontakt med ham.

Du må jo skjønne at straffen for å drepe et annet menneske, må være høyere enn vold som påfører skade.

De kunne gjerne fått 21 år for gjerningen, så avskyelig er den, men da må straffen for drap økes til 40 år.

Skrevet

Jovisst burde den det. Legemsbeskadigelse som gjør en person invalid og hjerneskadet bør straffes på lik linje med drap. Videre skulle jeg gjerne sett reaksjoner av typen 6 mnd. ubetinget fengsel for å slå ned en person på gaten, selv om vedkommende ikke blir skadet værre enn en blåveis. Ubetinget fengsel og høye bøter for voldelig overfall - fullstendig nulltoleranse.

Du må jo skjønne at straffen for å drepe et annet menneske, må være høyere enn vold som påfører skade.

De kunne gjerne fått 21 år for gjerningen, så avskyelig er den, men da må straffen for drap økes til 40 år.

Skrevet

Nope.

"Du må skjønne"? Hva i all verden er det du tror du er? Fordi om noe er praksis, så er ikke det noen moralsk fasit. Jeg mener at legemsbeskadigelse som ødelegger livet til en person bør straffes på lik linje med drap. Du kan godt være uenig, men prøv ikke å argumentere for at din moral er bedre enn min - det blir for dumt. Jeg har null toleranse for vold - det har åpenbart ikke du - aksepter at jeg ikke er enig med deg.

"........................................"

Skrevet

Nå må du kutte ut å klippe og lime og gjenta deg - det går ikke an å ta deg seriøst når du ikke gjør annet enn å gjenta påstander helt uten argumenter.

".........................................."

Gjest hei for norge
Skrevet

Egentlig fortjente de å sitte inne resten av livet.

Men hvis SV får det som de vil kan kriminelle snart "sone" straffen i sin egen stue.

Det blir kjempefint det!!!!!

Skrevet

Det er sånne milde straffer som gjør at man mister troen på rettssystemet... :-(

Skrevet

Herrejesus, nå rører jeg fælt nå. La akkurat inn samme link som deg. Ble plutselig veldig engasjert nå. Beklager.

Jeg er rystet!

**

Skrevet

Helt enig med deg! Syns ikke innlegget ditt var tøysete,slike mennesker slipper altfor billig unna!

Det var ganske så mange medskyldige til stede også...

Skrevet

Men hvis SV får det som de vil kan kriminelle snart "sone" straffen i sin egen stue.

Det blir kjempefint det!!!!!

Nåja...har det vært foreslått at alle typer kriminelle skal kunne ha hjemmesoning? Tviler på det, men kom gjerne med dokumentasjon på det motsatte.

".........................................."

Skrevet

Det var ganske så mange medskyldige til stede også...

Alle og enhver som satt i bussen, og som ikke har villet vitne og/eller avgi forklaring, burde vært kraftig bøtelagt. Alle medskyldige, som ikke evt. prøvde å hindre det, burde vært straffet med fengsel.Hardt? Kanskje, men jeg har ingenting annet enn forakt overfor slike skapninger. Her snakker vi om mennesker som summa sumarum ikke har noe positivt, men kun destruktivt, å tilføre samfunnet og verden forøvrig.

"............................................."

Skrevet

Det er sånne milde straffer som gjør at man mister troen på rettssystemet... :-(

Ikke helt - det var et definitivt alternativ at de ble frikjent. Men det gjør ikke noe positivt med min vaklende tiltro til rettssystemet, med dommerne i spissen.

Skrevet

Herrejesus, nå rører jeg fælt nå. La akkurat inn samme link som deg. Ble plutselig veldig engasjert nå. Beklager.

Jeg er rystet!

**

Fort gjort :-)

"...................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...