Gå til innhold

Fytti h**vete!

Anbefalte innlegg

Gjest hei for norge
Skrevet

Nåja...har det vært foreslått at alle typer kriminelle skal kunne ha hjemmesoning? Tviler på det, men kom gjerne med dokumentasjon på det motsatte.

".........................................."

Jeg synes _ingen_ kriminelle burde kunne få sone hjemme i sin egen stue.

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

22

• favn

7

• Dorthe

5

• ShitDiddelyDo

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nå må du kutte ut å klippe og lime og gjenta deg - det går ikke an å ta deg seriøst når du ikke gjør annet enn å gjenta påstander helt uten argumenter.

Når samme svaret passer til to, så gidder jeg da ikke å skrive på nytt?? Makan til surpomp.

Skrevet

Jeg synes _ingen_ kriminelle burde kunne få sone hjemme i sin egen stue.

Hva hvis du har stjålet et par biler og noen levisbukser? Du er neppe en fare for noen andre da, og jeg ser ikke bort fra at slike skal kunne sone hjemme. Det er tross alt snakk om husarrest, hvor man ikke har lov til å forlate huset. Men det må være for mindre forbrytelser.

Men nei - jeg er ikke sikker på hva jeg mener om det.

"........................................."

Skrevet

Når samme svaret passer til to, så gidder jeg da ikke å skrive på nytt?? Makan til surpomp.

Surpump? Heh-heh. Svaret ditt passet forøvrig ikke til noen av innleggende, så da blir det jo enda dummere å gjenta det. Og du svarte med en ganske arrogant holdning, og da må du forvente deg å få tilsvarende svar tilbake.

Skrevet

Du må jo skjønne at straffen for å drepe et annet menneske, må være høyere enn vold som påfører skade.

De kunne gjerne fått 21 år for gjerningen, så avskyelig er den, men da må straffen for drap økes til 40 år.

Men han kunne like gjerne vært død, det er poenget. Det er ingenting igjen av ham

Skrevet

Men hvis SV får det som de vil kan kriminelle snart "sone" straffen i sin egen stue.

Det blir kjempefint det!!!!!

Det blir i hvert fall billig. Nå har de innsatte det som på hotell. Bedre å bruke pengene på gamlehjem og sykehus

Skrevet

Nope.

"Du må skjønne"? Hva i all verden er det du tror du er? Fordi om noe er praksis, så er ikke det noen moralsk fasit. Jeg mener at legemsbeskadigelse som ødelegger livet til en person bør straffes på lik linje med drap. Du kan godt være uenig, men prøv ikke å argumentere for at din moral er bedre enn min - det blir for dumt. Jeg har null toleranse for vold - det har åpenbart ikke du - aksepter at jeg ikke er enig med deg.

"........................................"

Du sauser sammen ting. Nulltoleranse for vold har jo alle vettuge mennesker.

Straffeutmålingen for drap kan etter MIN MENING ikke sidestilles med legemsbeskadigelse som fører til varig mèn. Du er ikke enig, Da får vi la det bli med det.

Jeg har ihvertfall internasjonal rettoppfatning(FN) på min side.

ikke fast nick
Skrevet

Helt enig! Straffene er for lave, og viser de "god oppførsel", så slipper de vel ut mye tidligere også. Får håpe en av partene anker, så de kanskje kan få strengere straffer i neste instans.

*oppgitt*

Skrevet

Helt vannvittig.

Fatter ikke hvorfor ikke folk tyr til torpedoer i sånne situasjoner.

Skrevet

Men han kunne like gjerne vært død, det er poenget. Det er ingenting igjen av ham

Ser at du har et poeng, men jeg mener at vi må ha en klar differensiering. Hvis ikke er vi på ville veier.

Skrevet

Surpump? Heh-heh. Svaret ditt passet forøvrig ikke til noen av innleggende, så da blir det jo enda dummere å gjenta det. Og du svarte med en ganske arrogant holdning, og da må du forvente deg å få tilsvarende svar tilbake.

Nå må du slutte å ta deg selv så høytidelig da. Det blir bare dumt det.

Skrevet

Ser at du har et poeng, men jeg mener at vi må ha en klar differensiering. Hvis ikke er vi på ville veier.

Men har du snakket med gutten. Det har jeg faktisk og han er helt ødelagt. Han kunne like gjerne vært død

Skrevet

Hvor i all verden tar jeg meg selv høytidelig her? Jeg svarer på din mangel på aksept for andres moralske verdier. At jeg sier i fra når du inntar en arrogant min-holdning-er-bedre-enn-din holdning, så har det lite med hverken irritasjon eller høytidelighet å gjøre. Forsøk å holde deg til saken, da.

Skrevet

Du sauser sammen ting. Nulltoleranse for vold har jo alle vettuge mennesker.

Straffeutmålingen for drap kan etter MIN MENING ikke sidestilles med legemsbeskadigelse som fører til varig mèn. Du er ikke enig, Da får vi la det bli med det.

Jeg har ihvertfall internasjonal rettoppfatning(FN) på min side.

"Du er ikke enig, Da får vi la det bli med det."

Heh-heh - ikke prøv deg. Det der var det jeg forsøkte å forklare deg helt i starten - at vi har forskjellige meninger om akkurat det. Ikke forsøk å vri det til at det er jeg som ikke skjønner det - det blir for dumt.

"............................................"

Skrevet

Helt enig! Straffene er for lave, og viser de "god oppførsel", så slipper de vel ut mye tidligere også. Får håpe en av partene anker, så de kanskje kan få strengere straffer i neste instans.

*oppgitt*

5 fengselsår = 5*9 mnd = 45 mnd = 3 år og 9 mnd. Med god oppførsel slipper de ut etter 2-2.5 år, tenker jeg.

"..........................................."

Skrevet

Helt vannvittig.

Fatter ikke hvorfor ikke folk tyr til torpedoer i sånne situasjoner.

Man kan jo nesten skjønne de som faktisk gjør det (tyr til torpedoer).

Skrevet

Man kan jo nesten skjønne de som faktisk gjør det (tyr til torpedoer).

Det kan man.

Skrevet

Hver dag begår friske, sterke mennesker de styggeste overgrep og mishandling av de svakeste. Menneskelig ondskap er uten grenser.

Man sier at en mor alltid vil elske sitt barn, men dersom mitt barn var en slik voldsutøver, hadde jeg vendt meg bort i avsky.

Straffen er selvsagt hånende lav.

Jeg er en annen
Skrevet

Ja, det er veldig lavt. Har inntrykk av at straffeutmålingen i mange voldsdommer strider mot rettsoppfatningen blant folk flest.

Skrevet

Hver dag begår friske, sterke mennesker de styggeste overgrep og mishandling av de svakeste. Menneskelig ondskap er uten grenser.

Man sier at en mor alltid vil elske sitt barn, men dersom mitt barn var en slik voldsutøver, hadde jeg vendt meg bort i avsky.

Straffen er selvsagt hånende lav.

Her ser du hva slags folk disse jævlene, som for øvrig burde blitt lemlestet for livet selv, omgås.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=289594

De buet og huet og truet da dommene ble lest opp. Altså vennene deres.

Hvor lenge er det til lømlene finner et nytt offer? De finner dem sikkert i byen hver eneste helg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...