Gå til innhold

Fytti h**vete!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver dag begår friske, sterke mennesker de styggeste overgrep og mishandling av de svakeste. Menneskelig ondskap er uten grenser.

Man sier at en mor alltid vil elske sitt barn, men dersom mitt barn var en slik voldsutøver, hadde jeg vendt meg bort i avsky.

Straffen er selvsagt hånende lav.

"men dersom mitt barn var en slik voldsutøver, hadde jeg vendt meg bort i avsky."

Sannsynligvis hadde du ikke det, uansett hvor sikker du er på det "før" det skjer.

"............................................"

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

22

• favn

7

• Dorthe

5

• ShitDiddelyDo

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"men dersom mitt barn var en slik voldsutøver, hadde jeg vendt meg bort i avsky."

Sannsynligvis hadde du ikke det, uansett hvor sikker du er på det "før" det skjer.

Sannsynligvis hadde jeg det.

Jeg er veldig klar på oppdragelse og å diskutere god moral og gode handlinger, så noen formidlende omstendigheter ville vært utelukket.

Skrevet

Helt forjævlig!!!!

Typisk Duste-Norge!!! 4-5 år kontra et ødelagt liv?? Hadde disse gjort dette mot mitt barn hadde jeg villet skyte dem! De fortjener for pokker ikke bedre!

Skrevet

Her ser du hva slags folk disse jævlene, som for øvrig burde blitt lemlestet for livet selv, omgås.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=289594

De buet og huet og truet da dommene ble lest opp. Altså vennene deres.

Hvor lenge er det til lømlene finner et nytt offer? De finner dem sikkert i byen hver eneste helg...

Det står faktisk at familien også deltok:

'Venner og familie av de tre dømte skrek og buet.'

At det går an. Hvem er disse folkene?

Skrevet

Sannsynligvis hadde jeg det.

Jeg er veldig klar på oppdragelse og å diskutere god moral og gode handlinger, så noen formidlende omstendigheter ville vært utelukket.

Sorry, men jeg kjøper ikke den. Se på de fleste foreldre, kanskje spesiellt mødre, som opplever slikt - de støter likevel ikke fra seg avkommet. Det betyr ikke at man nødvendigvis forsvarer det, selvfølgelig.

"..........................................."

Skrevet

Helt forjævlig!!!!

Typisk Duste-Norge!!! 4-5 år kontra et ødelagt liv?? Hadde disse gjort dette mot mitt barn hadde jeg villet skyte dem! De fortjener for pokker ikke bedre!

Nei, enig i det. Noen som gjør noe slikt fortjener ikke å leve. Men, som en klok person en gang sa: "Mange som lever fortjener å dø, og mange som dør fortjener å leve." Så lenge vi ikke kan sørge for at de som fortjener å leve gjør det, så har vi ingen moralsk rett til å sette oss til doms over folk ved å dømme dem til døden.

Skrevet

Sorry, men jeg kjøper ikke den. Se på de fleste foreldre, kanskje spesiellt mødre, som opplever slikt - de støter likevel ikke fra seg avkommet. Det betyr ikke at man nødvendigvis forsvarer det, selvfølgelig.

"..........................................."

Slår det deg ikke som litt underlig at du kjenner meg bedre enn jeg kjenner meg?

Skrevet

Slår det deg ikke som litt underlig at du kjenner meg bedre enn jeg kjenner meg?

Nei, for det er ikke det det dreier seg om. Det dreier seg om områder man ikke har mulighet til å kjenne seg selv så lenge man ikke har opplevd det. Sannsynligheten for at noen ville vendt barnet sitt ryggen totalt etter en forbrytelse er minimal, og ergo ser jeg på det som lite sannsynlig at hverken jeg eller du hadde gjort det. Båndet mellom mor og barn er ekstremt - det er en av de få ting som er helt sikre i livet.

"........................................"

Skrevet

Nei, for det er ikke det det dreier seg om. Det dreier seg om områder man ikke har mulighet til å kjenne seg selv så lenge man ikke har opplevd det. Sannsynligheten for at noen ville vendt barnet sitt ryggen totalt etter en forbrytelse er minimal, og ergo ser jeg på det som lite sannsynlig at hverken jeg eller du hadde gjort det. Båndet mellom mor og barn er ekstremt - det er en av de få ting som er helt sikre i livet.

Jepp. Min lille sønn lurte forleden på om jeg ikke var glad i ham lengre (han hadde tettet vasken på badet) og det førte til at vi hadde en god prat om det at jeg alltid ville være veldig glad i både ham og søstra, samme hva de gjorde, men det samtidig kunne jeg bli sint på det de hadde gjort.

Skrevet

Sterke bånd ja, men ikke uslitelige eller umulig å kutte av med kvast nok redskap.

Skrevet

Familieæren sto vel på spill da.... *Himler med øynene*

Skrevet

Sterke bånd ja, men ikke uslitelige eller umulig å kutte av med kvast nok redskap.

Ingenting er umulig, selvfølgelig. Men man vet aldri slik før man opplever det. I beste fall kan man gjøre en kvalifisert gjetning på hvordan man ville reagert.

".........................................."

Gjest oppgitt av rettsvesen
Skrevet

Ser at du har et poeng, men jeg mener at vi må ha en klar differensiering. Hvis ikke er vi på ville veier.

Ser poenget ditt med differensiering av straffer, men tilfeller som dette burde definitivt hatt samme straff som drap. De har tatt fra ham livet!! Det kan vel også sies at voldsmennene bare var hårsbredder fra å bli drapsmenn..., tror ikke det var takket være dem at han "overlevde" akkurat...

Skrevet

alternativt så kunne de få tilbringe resten av livet lenket til en rullestol og bare ha eldre senile mennesker å snakke med. Tror nok de hadde fått kjenne den straffen ja:)

Gjest oppgitt av rettsvesen
Skrevet

Det er en skam for norsk rettsvesen, og kan neppe være særlig forebyggende for kriminalitet.

Et spørsmål av ren nyskjerrighet.... var gjerningsmennene norske?

Skrevet

Det er en skam for norsk rettsvesen, og kan neppe være særlig forebyggende for kriminalitet.

Et spørsmål av ren nyskjerrighet.... var gjerningsmennene norske?

Om de var norske statsborgere vet jeg ikke, men det er vel (desverre) unødvendig å påpeke fra hvilken del av verden de kommer fra?

Skrevet

alternativt så kunne de få tilbringe resten av livet lenket til en rullestol og bare ha eldre senile mennesker å snakke med. Tror nok de hadde fått kjenne den straffen ja:)

Tja...øye for øye-straff i annet enn drapssaker? Ta dette søppelet og slå i stykker kroppen deres hinsides alt håp, og hamre dem i hodet til de blir grønnsaker? Mye som hadde vært rettferdig, men i et rettssamfunn kan vi jo ikke basere alt på absolutt rettferdighet. Da blir vi usiviliserte igjen, som USA og de landene i midtøsten etc. som vi liker å tro at vi er så mye bedre enn.

Skrevet

Overrasket er jeg overhode ikke.

Men skuffet? Ja - veldig, som så ofte/alltid før i slike voldssaker....

Skrevet

Hvem tror du?

Vilken (u)kultur tror du de kommer fra?

Dette er nok et resultat av norsk innvandringspolitikk....

Forøvrig kommer disse fra et bomiljø utenfor Oslo som stort sett kun består av innvandrere, etter at de fleste etniske nordmenn har sett seg nødt til å flytte derfra. Det er et stort boligfelt som ble bygget ut for ca 15-20 år siden....

Skrevet

Du må jo skjønne at straffen for å drepe et annet menneske, må være høyere enn vold som påfører skade.

De kunne gjerne fått 21 år for gjerningen, så avskyelig er den, men da må straffen for drap økes til 40 år.

Når det bare er en tilfeldighet at ikke liv går tapt, og det er en forsettlig grov voldshandling med store og livsvarige konsekvenser for offeret, så er det INTET i veien for at strafferammen kan være det samme som for forsettlig drap.

For det er KUN tilfeldighetene som avgør - og det burde ikke voldsmennene kunne tjene på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...