Gå til innhold

Har du et forslag til hvordan naboene i vårt borettslag kan rydde etter seg?

Anbefalte innlegg

Gjest Liker å holde orden
Skrevet

Vi bor i et lite borettslag som er flott. Problemet er at noen av naboene forsøpler og tar ingenting opp etter seg selv eller barna. Alt ligger slengt rundt og det er sneiper/søppel overalt. Det har vært tatt opp tidligere, men ser ikke ut til at folk bryr seg. Ser ikke særlig hyggelig ut med søppel rundt boligene. Jeg har nå klag til de som er overordnede i borettslaget og de ber meg komme med innspill til hva som kan gjøres.

Har du et forslag, hvordan få folk til å ta opp etter seg?

Skrevet

Borettslaget ber deg komme med innspill? Det er da borettslaget som har ansvaret for å forfølge regelbrudd, og ikke de andre beboerne. Her burde det gi advarsler, både muntlig og skriftlig, men utkasting som siste konsekvens.

".........................................."

Gjest Liker å holde orden
Skrevet

Borettslaget ber deg komme med innspill? Det er da borettslaget som har ansvaret for å forfølge regelbrudd, og ikke de andre beboerne. Her burde det gi advarsler, både muntlig og skriftlig, men utkasting som siste konsekvens.

".........................................."

Dette er studentboliger som studensamskipnaden har ansvar for. Synes kanskje også at det var litt rart at jeg skulle komme med innspill. Det har vært sendt ut skriv tidligere om at folk skulle ta opp etter seg.

Skrevet

Dette er studentboliger som studensamskipnaden har ansvar for. Synes kanskje også at det var litt rart at jeg skulle komme med innspill. Det har vært sendt ut skriv tidligere om at folk skulle ta opp etter seg.

Vel, hvis det er en bestemt som nekter å følge reglene, så må man vel nesten klage spesifikkt på vedkommende. Styret har da plikt til å følge opp saken.

"..........................................."

Skrevet

Innhent tilbud på masse søppelkasser og pris på jevnlig vedlikehold med vaktmesterkompaniet. Så deler du det på antall husstander og presenterer de økte utgiftene alle vil måtte få.

Skrevet

Vel, hvis det er en bestemt som nekter å følge reglene, så må man vel nesten klage spesifikkt på vedkommende. Styret har da plikt til å følge opp saken.

"..........................................."

jeg ville ha skrevet en klokt formulert klage og lagt den i postkassa deres. neste steg kunne vært å bestille opprydding på deres regning.

Skrevet

jeg ville ha skrevet en klokt formulert klage og lagt den i postkassa deres. neste steg kunne vært å bestille opprydding på deres regning.

Den var vel ikke helt til meg, vel? :-)

"......................................."

Skrevet

Den var vel ikke helt til meg, vel? :-)

"......................................."

bare et forslag ;)

Skrevet

bare et forslag ;)

Jo, men du bør svare til den som skal ha det. Når du svarer til meg med et svar som skulle vært til trådstarter, så får ikke vedkommende svare opp på "svar til meg".

"........................................."

Skrevet

Jo, men du bør svare til den som skal ha det. Når du svarer til meg med et svar som skulle vært til trådstarter, så får ikke vedkommende svare opp på "svar til meg".

"........................................."

sorry

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...