Gå til innhold

Hadde du grepet inn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner vi ikke å få amerikanske tilstander også her i landet, der en kan saksøkes dersom vedkommende en hjelper får skader eller dør (enten hjelpen var "god nok" eller ikke)?

Jeg håper ikke det, men det ser mørkt ut.

"........................................"

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

11

• Dorthe

6

• Lillemus

4

• Elis31

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest M.Angelica
Skrevet

Nei. det hadde jeg ikke turt. Men jeg hadde nok heller ringt politiet..

Gjest M.Angelica
Skrevet

Så enkelt er det nok ikke. Jeg alene er ikke sterk.

Men det må da ha vært noen sterke menn der. Jeg hadde ihvertfall begynt å snakke med noen rundt meg.

Husker jeg så en gammel alkoholiker som falt og slo seg på Torshov for flere år. Jeg ilte til for å hjelpe, men greide ikke å løfte han alene. Han var sørpe full og tung. Folk bare så på meg og gikk rett forbi.

Jeg måtte skrike til en mann til slutt om han ikke kunne hjelpe meg, og først da fikk jeg hjelp.

For noen dager siden ble en mann kastet ut av en bil på veien i Rogaland. Han var bundet på bena og håndjern på hendene. Han ble liggende i veien, men ingen stoppet. Bare kjørte rundt han.

Vet dette for hun som til slutt stoppet er en bekjent av en bekjent..

ILLE!!

Gjest Persille
Skrevet

Sikkert :-)

Men sannsynligheten for at politiet er nærmere enn 5 minutter unna er ikke-eksisterende.

"............................................"

Nå ja - akkurat der er det faktisk en del politi...

Men ellers er jeg enig med deg :)

Skrevet

Desverre er det slik: Ingen griper inn, da det er nærmere garantert at vedkommende blir slått helseløs selv. Om én griper inn, så vil de andre sitte å se i alle andre retninger og late som om de ikke ser det.

Jeg holdt på å bli most for en tid tilbake i en taxikø i rosenkranzgate i Oslo. Der var det to utlendinger (selvfølgelig...), atpåtil fra Sverige, som antastet to unge damer i køen. Når jeg blandet meg inn, fløy idiotene selvfølgelig på meg. I køen var det minst 8-9 menn, som hver og en sto og lot som om de ikke så det. Heldigvis er jeg rimelig flink til å snakke for meg i slike situasjoner, og relativt rask og smidig, så jeg slipper som regel billig unna. Men jeg hadde mest lyst til å slå inn skallen på resten av køen etterpå.

"........................................."

Det der har jeg også forsøkt en gang:-( med uheldig utfall.

Taxikø, to guttunger som drev og sparka på en overstadig beruset guttunge som attpåtil lå nede.. resultat: jeg endte opp med blått øye, skulder ut av ledd og en lærepenge om at du får fanken ikke hjelp av andre!! køen var vel ca 10-20 meter lang! :-)

selvfølgelig er det rette og hjelpe, men jeg tror ikke jeg ville våget i et sånt tilfelle... sikkert feig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...