Gjest spaserer og sykler Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Jeg mener de sa på teoriundervisningen at man også kunne sykle over gangfelt, men egentlig ville jeg trodd at man kun kunne gå over. Vet dere noe sikkert? 0 Siter
Gjest Saigon Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Man skal trille/leie sykkelen over gangfelt. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Fra Trygg trafikk sine sider: Det er tillatt å sykle over gangfelt, men bilistene har ikke samme vikeplikt for deg som om du hadde vært en fotgjenger. For å oppnå samme rettigheter som gående, dvs. at bilene må stoppe for deg i gangfeltet, må du gå av sykkelen og trille den. http://www.tryggtrafikk.no/Norsk/Trafikksikkerhet/Sykkel/Sykkelregler/ 0 Siter
Osiris Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Klart du kan sykle over gangfelt, men ikke forvent at bilene stopper for deg. Du er regnet som kjørende når du sykler. Vil da at bilene skal stoppe for deg må du gå av sykkelen og leie den, da er du gående og bilene har plikt til å stoppe. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Trille.. Noen bilister har dette med å ikke stoppe for mennesker med sykler uansett hvor mye man triller. Engang ble sykkelen min påkjørt mens jeg trillet over gangfelt. Sykkelen min fikk ikke en skramme, bilen derimot 0 Siter
Line Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Du kan sykle, men da har ikke bilistene vikeplikt for deg... Går du, har de plikt til å stoppe. Uansett... de har ikke påkjørselsrett uansett da. 0 Siter
Prozak Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Altså: Du har lov, men i utgangspunktet gjelder høyreregelen for deg. "............................................." 0 Siter
Gjest Moliza Skrevet 9. september 2005 Skrevet 9. september 2005 Du kan sykle, men da har ikke bilistene vikeplikt for deg... Går du, har de plikt til å stoppe. Uansett... de har ikke påkjørselsrett uansett da. Hehe.... Påkjørselsrett ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.