Gå til innhold

Kan man sykle over gangfelt?

Anbefalte innlegg

Gjest spaserer og sykler
Skrevet

Jeg mener de sa på teoriundervisningen at man også kunne sykle over gangfelt, men egentlig ville jeg trodd at man kun kunne gå over. Vet dere noe sikkert?

Skrevet

Klart du kan sykle over gangfelt, men ikke forvent at bilene stopper for deg. Du er regnet som kjørende når du sykler. Vil da at bilene skal stoppe for deg må du gå av sykkelen og leie den, da er du gående og bilene har plikt til å stoppe.

Gjest papirtiger
Skrevet

Trille..

Noen bilister har dette med å ikke stoppe for mennesker med sykler uansett hvor mye man triller. Engang ble sykkelen min påkjørt mens jeg trillet over gangfelt. Sykkelen min fikk ikke en skramme, bilen derimot :D

Skrevet

Du kan sykle, men da har ikke bilistene vikeplikt for deg...

Går du, har de plikt til å stoppe.

Uansett... de har ikke påkjørselsrett uansett da.

Skrevet

Altså: Du har lov, men i utgangspunktet gjelder høyreregelen for deg.

"............................................."

Skrevet

Du kan sykle, men da har ikke bilistene vikeplikt for deg...

Går du, har de plikt til å stoppe.

Uansett... de har ikke påkjørselsrett uansett da.

Hehe.... Påkjørselsrett :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...