Gjest sjokkert hybelbeboer Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 bor på studenthybel hvor jeg deler kjøkken og fellesrom med 5 andre. For å komme inn i bygningen så må man først låse seg inn med kort inne, så få kort til riktig etasje. Så innerst inne der er det en dør til fellesarealet vårt og dører til ulike rom. Det banket på døren og der sto det en fyr som skulle selge meg aftenposten! jeg ble rimelig paff. er vant til at de ringer men ikke at de står utenfor døra mi!. Jeg mener det skal jo litt til for å klare det. Spurte om de pleide å selge på denne måten og han sa ja. Jeg sa bare med en gang at jeg delte avis med en annen og han gikk sin vei jeg sitter og er rimelig skjelven nå. Trodde jeg kunne føle meg trygg på at ikke selgere kunne stå utenfor døra mi sånn uten videre. noen må ha sluppet han inn i etasjen, men å gå inn i et fellesrom for deretter å banke på dørene!! nei huff, dette håper jeg at jeg ikke opplever igjen 0 Siter
favn Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Kjære vene, uten at jeg kjenner til hvorvidt du har grunn til galopperende angst... folk i ulike ærender banker på all slags dører land og strand rundt. Norge er ikke Chicago eller Calcutta riktig ennå. 0 Siter
Gjest sjokkert hybelbeboer Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Kjære vene, uten at jeg kjenner til hvorvidt du har grunn til galopperende angst... folk i ulike ærender banker på all slags dører land og strand rundt. Norge er ikke Chicago eller Calcutta riktig ennå. mulig at det er sånn, følte bare angsten gallopere siden jeg var fullstendig uforberedt på at en selger skulle komme igjennom "brannmuren" her. 0 Siter
Dorthe Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Her er det bare 8 leiligheter som har nøkkel for å komme inn i etasjen og likevel kommer det stadig fremmede inn hit som skal selge ting. 0 Siter
Gjest sjokkert hybelbeboer Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Her er det bare 8 leiligheter som har nøkkel for å komme inn i etasjen og likevel kommer det stadig fremmede inn hit som skal selge ting. finnes det noe klageorgan for slike ting? 0 Siter
Dorthe Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 finnes det noe klageorgan for slike ting? Du må jo bare snakke med de andre beboerne og be dem å ikke slippe inn fremmede. Det der er alltid et problem det, folk slipper inn uten å spørre hvem som ringer på. Jeg også, fordi jeg har fjernkontroll til dørene. 0 Siter
Prozak Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 mulig at det er sånn, følte bare angsten gallopere siden jeg var fullstendig uforberedt på at en selger skulle komme igjennom "brannmuren" her. Hva skal slike som meg gjøre, da - som har utgangsdør som går rett ut i verden? :-) "............................................" 0 Siter
flisa Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Hva skal slike som meg gjøre, da - som har utgangsdør som går rett ut i verden? :-) "............................................" *SKRIIIIK!* 0 Siter
Gjest Tristann Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Er du fjern eller? Hallo??? Ja, det var jammen skummelt.... 0 Siter
Gjest sjokkert hybelbeboer Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Er du fjern eller? Hallo??? Ja, det var jammen skummelt.... takk for støtten. Blir helt rørt jeg over omtanken enkelte av dere viser meg 0 Siter
Gjest Curla Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Kan du ikke samle de andre beboerne og bli enige om at dere ikke slipper inn selgere? Bodde i en oppgang med seks leiligheter og låst ytterdør. Selgeren fra Aftenposten ble pottesur da jeg ikke slapp han inn i oppgangen. Jeg sa han fikk ringe på til hver enkelt fra ute. 0 Siter
Prozak Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 *SKRIIIIK!* Og på veien utenfor (10-15m unna) går det rett som det er fremmede folk, som sikkert ikke har noe der å gjøre! "............................................" 0 Siter
flisa Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Og på veien utenfor (10-15m unna) går det rett som det er fremmede folk, som sikkert ikke har noe der å gjøre! "............................................" *kvalm* 0 Siter
Prozak Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 *kvalm* *Hente ned armbrøsten fra loftet* "......................................." 0 Siter
Dorthe Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 Og på veien utenfor (10-15m unna) går det rett som det er fremmede folk, som sikkert ikke har noe der å gjøre! "............................................" Det er skikkelig synd på deg altså *knis* 0 Siter
sheba Skrevet 8. september 2005 Skrevet 8. september 2005 aftenposten kan virkelig være særdeles uhyggelig! ;-) huffameg, tenk en avis! og på toppen av alt en gubbe som jobber med å selge den!.. jeg hadde ringt 112 straks!;-) 0 Siter
Lucretia Skrevet 9. september 2005 Skrevet 9. september 2005 Skjedde meg også en gang. Her trengs det også kort for å komme inn i blokka, og etasjen. Tror det var aftenposten da også... Det ekleste jeg har opplevd var da jeg var i dusjen, og hørte det ringte på (utenifra). Men jeg var jo i dusjen, så gadd ikke gå og åpne. Etter en stund så ringte det på igjen, denne gangen fra ute i gangen (utenfor døra man trenger kort til, er forskjellig lyd på ringeklokkene). Jeg var nå ute av dusjen, men siden jeg ikke ventet noen, og jeg ikke var skikkelig påkledd, så lot jeg være å åpne. Til slutt banket det på døra. Og noen kjente på dørhåndtaket!! Mitt dørhåndtak! Jeg bor alene, ventet ingen, har ikke funnet ut i ettertid hvem det kan ha vært. Det er snart 2 år siden nå, så jeg får vel aldri vite..... 0 Siter
Gjest sjokkert hybelbeboer Skrevet 9. september 2005 Skrevet 9. september 2005 Kan du ikke samle de andre beboerne og bli enige om at dere ikke slipper inn selgere? Bodde i en oppgang med seks leiligheter og låst ytterdør. Selgeren fra Aftenposten ble pottesur da jeg ikke slapp han inn i oppgangen. Jeg sa han fikk ringe på til hver enkelt fra ute. problemet er jo at de neppe sier at "hei jeg er en selger som skal inn i oppgangen". De sier vel at de er en som har glemt kortet sitt. Da må man bli enige om å ikke slippe inn noen man ikke vet hvem er i det hele tatt 0 Siter
Klara Q Skrevet 9. september 2005 Skrevet 9. september 2005 Han var altså mer eller mindre inne i stua di/deres? Da hadde jeg nok blitt skremt, jeg og! Tror ikke folk har helt skjønt hva du mente her. Kanskje fyren ikke helt forstod hvor langt inn han hadde gått? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.