Gå til innhold

Blomsterbutikk med dårlig service

Anbefalte innlegg

Gjest Flowershop
Skrevet

Hei!

I går ringte jeg til en blomsterbutikk på mine foreldres hjemsted og bestilte en dekorasjon for levering på deres gullbryllupsdag som er i morgen lørdag.

Det var meningen at dette skulle være en overraskelse, og at den som sagt skulle leveres på døra.

Jeg snakket med moren min i dag tidlig, og da hadde de ringt fra blomsterbutikken og spurt om de kunne hente dekorasjonen selv!!!

Pokkers sjappe, går det ikke an å være litt mer profesjonelle - for det første forsvant jo overraskelsesmomentet, for det andre var jo poenget at den skulle leveres på døra.

Jeg ringte dem og sa hva jeg mente om saken - og da fikk jeg til svar at den skulle leveres, men I DAG! Herregud, hva er det med folk - det går da ikke an å drive butikk på den måten. Jeg fikk lyst til å avbestille hele dritten, men av hensyn til moren min som kjenner innehaveren visste jeg at hun ville synes det var ekkelt.

Hva hadde du gjort?

Skrevet

Jeg hadde GARANTERT avbestilt for så å bestille fra et annet sted !

Hvis de ikke har utkjøring på lørdagen så skulle du ha fått beskjed om det da du bestilte oppsatsen.

Skrevet

Jeg hadde GARANTERT avbestilt for så å bestille fra et annet sted !

Hvis de ikke har utkjøring på lørdagen så skulle du ha fått beskjed om det da du bestilte oppsatsen.

Samma her!

lalala1365380457
Skrevet

Hei.

Har jobbet i blomsterbutikk selv i 7 år, og dette er noe av det dårligste jeg har hørt.. Har faktisk aldri vært borti tilfeller hvor man ikke har fått beskjed på forhånd hvis de ikke kjører ut på lørdag.

Vanlig policy er at hvis det er problemer med utkjøringsdag, ringer man først _kunden_ og hører om dette er greit, eventuellt hva som kan gjøres. Man ringer _ikke_ til mottaker, spesiellt når det er klart at det dreier seg om en feiringsdag.

Dette er felles for alle blomsterbutikker jeg har vært borti, ikke bare den jeg jobbet i, men også alle de butikker blomsterbutikken vår hadde kontakt med.

Du får ringe de på nytt, være rolig og hyggelig og forklare at de har ødelagt overraskelsen til foreldrene dine, og at du foretrekker å slippe å betale hele summen. Si at du synes det er uhørt at de ringer og ber mottaker hente det selv når du i tillegg skal betale frakt.

For å si det sånn, hvis de ikke gjør noe med dette, noen form for kompensasjon eller noe, så er det en helt elendig butikk, med grusom kundeservice.

Men som sagt, prøv å hold deg rolig og ikke bli sint, legg vekt på at du ble så lei deg fordi du følte du som kunde ble helt overkjørt og ikke ble hørt på i det heletatt.

Og gjerne si at du har hørt med andre i bransjen (meg;), som synes dette er noe av det dårligste de har hørt om på lenge.

Er bestandig så surt når slike dting ødelegges..Blir liksom ikke noe morro..

Lykke til!

Skrevet

jeg jobber i bl.butikk og dette er ikke SÅ uvanlig. Her er det nemlig litt avsidesliggende steder der det går buss kun en gang om dagen og om bestiller ønsker levering omgående så ringer vi til mottaker og spør hyggelig om de evt er i nærheten og om de vil ta den med selv.. Om ikke de vil så lev vi dagen etterpå!

lalala1365380457
Skrevet

jeg jobber i bl.butikk og dette er ikke SÅ uvanlig. Her er det nemlig litt avsidesliggende steder der det går buss kun en gang om dagen og om bestiller ønsker levering omgående så ringer vi til mottaker og spør hyggelig om de evt er i nærheten og om de vil ta den med selv.. Om ikke de vil så lev vi dagen etterpå!

når det er snakk om feiringsdager, og butikken tidligere har tatt i mot en bestilling til den dagen?

har aldri opplevd dette, og vi har videreformidlet veldig mye blomster til steder hvor vi får vite at blomstene kommer til å sendes med buss (eventuellt at de ikke kan levere på lørdag).

Skrevet

når det er snakk om feiringsdager, og butikken tidligere har tatt i mot en bestilling til den dagen?

har aldri opplevd dette, og vi har videreformidlet veldig mye blomster til steder hvor vi får vite at blomstene kommer til å sendes med buss (eventuellt at de ikke kan levere på lørdag).

nei ikke bestilt et par dager før, men om noen ringer om morgenen og bestiller når buss har gått o.l kan det være at vi gjør det slik for å slippe å sende med drosje eller kjøre selv. Men om det er akseptabelt er nok forskjellige meninger om:)

lalala1365380457
Skrevet

nei ikke bestilt et par dager før, men om noen ringer om morgenen og bestiller når buss har gått o.l kan det være at vi gjør det slik for å slippe å sende med drosje eller kjøre selv. Men om det er akseptabelt er nok forskjellige meninger om:)

ja, såklart om de ringer på dagen så er det noe annet. men her var jo tilfellet at hun hadde ringt en/noen dager i forveien og ikke fått noen indikasjoner på at det skulle være et problem..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...