Gå til innhold

Mister jeg rett på sykedager, når sønnen min blir 12?

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Sønnen min fikk diagnosen immunsvikt i fjor, og i den for forbindelse fikk vi utvidet antall sykedager.

Ikke at det har vært nødvendig, for han har vært frisk som en fisk etter at han begynte på medisiner.

Men likevel har det blitt noen dager hvor han må til Riksen på kontroll.

Men hva nå, når han blir 12 år. Faller ikke retten på sykedager bort da?

Det kan vel aldri være meningen at han skal dra alene til Rikshospitalet?

Gjest 12 år er grensen ja
Skrevet

Men å være med han til Rikshospitalet, går det av sykedagene da ? Det burde vel gå av en eller annen velferdspermisjon m/lønn eller noe.

Dagene hvor vi kan være hjemme med barna våre når de er syke faller bort når de er 12 ja.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Men å være med han til Rikshospitalet, går det av sykedagene da ? Det burde vel gå av en eller annen velferdspermisjon m/lønn eller noe.

Dagene hvor vi kan være hjemme med barna våre når de er syke faller bort når de er 12 ja.

Kanskje jeg har misforstått.

Jeg har pleid å skrive en vanlig egenmelding, men jeg har skrevet hva det det gjalt på den.

Skrevet

Tror det er slik at han har krav på å ha med seg følge og få dette dekt når han skal på sykehus frem til han fyller 16 år. Ta en telefon til legen og hør hvilken ytelse lønnen deres skal dekkes igjennom...

Skrevet

Vi har fått utvidet rett til sykedager i forbindlese med kronisk sykt barn, det sto at det var gyldig til barnet var 18 år mener jeg.... Ellers får du vel opplæringspenger når du er med på sykehus?

Skrevet

Vi får fri med lønn for å følge barn til lege, bruker ikke egenmelding på det kan du skjønne.

Vi har ekstra fridager ved barns sykdom på grunn av podens hjertefeil og disse gjelder frem til han fyller 16 år.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Vi har fått utvidet rett til sykedager i forbindlese med kronisk sykt barn, det sto at det var gyldig til barnet var 18 år mener jeg.... Ellers får du vel opplæringspenger når du er med på sykehus?

Jeg tror jeg har blandet disse tingene. Trodde jeg bare fikk omsorgspenger, da vi var under opplæring på sprøytene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...