Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Puh, lettet nå. Ble særdeles bekymret da "ferske" meningsmålinger i morges tydet på borgerlig regjering...

Skrevet

Puh, lettet nå. Ble særdeles bekymret da "ferske" meningsmålinger i morges tydet på borgerlig regjering...

Titt inn på Aftenposten og VG så er målingene der. Men det passer nok ikke media å kommentere det.

Skrevet

Titt inn på Aftenposten og VG så er målingene der. Men det passer nok ikke media å kommentere det.

Kremt..en del av oss andre registrerer med glede at også i denne målingen går sosialistene tilbake, samlet sett...og ganske mye faktisk.

Skrevet

Kremt..en del av oss andre registrerer med glede at også i denne målingen går sosialistene tilbake, samlet sett...og ganske mye faktisk.

Da håper jeg at de neste målingene senker gleden din, og øker min. :o)

Gjest sv er bånn i bøtta
Skrevet

Herregud, _så_ mange mennesker uten peiling kan det da ikke finnes i dette landet??

Skrevet

Herregud, _så_ mange mennesker uten peiling kan det da ikke finnes i dette landet??

Det fins mange smarte mennesker- som stemmer på SV! :o)

Skrevet

Sv er partiet for folk med høyere utdanning og kulturell profil.

Ap er for sosialdemokrater.

Krf er for gamle damer og folk på sør- og vestlandet med forknytte tanker om seksualitet.

Venstre er for de som ikke vet hva de vil og går seg vill både her og der.

Høire er for direktører, de som tror at 'markedet' er alt, de som aldri har lurt på om det er nok penger til vintersko til Preben - samt homsene ;-)

Rv for de som mener at makta er mot dem og at det er nok til alle.

Sp er for infule bønder og blodtørstige ulvejegere i og uten helikopter.

Kystpartiet er det dessverre ingen som vet noe om.

Frp er tullingpartiet. Men det er vel overflødig å nevne...

Gjest Bruk hodet
Skrevet

Det fins mange smarte mennesker- som stemmer på SV! :o)

Nevn 1 (en).

Og forklar så hvorfor hun ikke er en del av stortingsgruppa.

Skrevet

Krf er for gamle damer og folk på sør- og vestlandet med forknytte tanker om seksualitet.

Høire er for direktører, de som tror at 'markedet' er alt, de som aldri har lurt på om det er nok penger til vintersko til Preben - samt homsene ;-)

Ja, jeg har også sett dette at SV'ere visstnok skal ha høyere utdanning.

(Jeg trodde det gjerne vil være partiet for fattigfolk og trengende, men det får så være.)

Men det med høyere utdanning...jeg har inntrykk av at uvanlig mange som kaller seg SV'ere har stanset opp med en bachelorgrad eller mellomfag som vi gjerne kalte det. Vi vet jo alle om det påfuglaktige som gjerne hefter ved slike "akademikere", en besserwisserhet som kan være aldeles ufyselig.

SV-folks nedlatende holdning til samfunnets utskudd, har ofte undret meg. Det kan ha sammenheng med at sv'eres oppfatning av menneskelig verdi ofte er knyttet til antall vekttall. Denne snurrighet skriver seg nok fra deres arbeidsforhold i off. sektor (alle jobber jo der), hvor jo lønnsdannelsen skjer ut fra opptelling av vekttall og ansiennitet.

Jaja...det var nå det. Er båten gått i vinteropplag?

Skrevet

(Jeg trodde det gjerne vil være partiet for fattigfolk og trengende, men det får så være.)

Men det med høyere utdanning...jeg har inntrykk av at uvanlig mange som kaller seg SV'ere har stanset opp med en bachelorgrad eller mellomfag som vi gjerne kalte det. Vi vet jo alle om det påfuglaktige som gjerne hefter ved slike "akademikere", en besserwisserhet som kan være aldeles ufyselig.

SV-folks nedlatende holdning til samfunnets utskudd, har ofte undret meg. Det kan ha sammenheng med at sv'eres oppfatning av menneskelig verdi ofte er knyttet til antall vekttall. Denne snurrighet skriver seg nok fra deres arbeidsforhold i off. sektor (alle jobber jo der), hvor jo lønnsdannelsen skjer ut fra opptelling av vekttall og ansiennitet.

Nei du altså, du mener vel ikke at solidaritet med fattige, undertrykte og generelt dårligere stilte har blitt Høires fanesak nr 1 og at SV gir f?

Høyere utdanning er forresten et fellestrekk for folk som stemmer SV og Høire. Det følger ikke med nødvendighet at høyere utdanning gir snillere mennesker, men det sier seg selv at man kan påregne noe mer dannelse og innsikt i endel ting. For øvrig er Høire, etter mitt syn, det eneste spiselige partiet på...ja, høyresiden.

**

Vi skal på frisk seiltur om få timer faktisk. Såfremt pissregnet gir seg.

Enn dere?

Skrevet

Btw, jeg ga meg hen til Jens. Hvis du lurte ;-)

Skrevet

Nei du altså, du mener vel ikke at solidaritet med fattige, undertrykte og generelt dårligere stilte har blitt Høires fanesak nr 1 og at SV gir f?

Høyere utdanning er forresten et fellestrekk for folk som stemmer SV og Høire. Det følger ikke med nødvendighet at høyere utdanning gir snillere mennesker, men det sier seg selv at man kan påregne noe mer dannelse og innsikt i endel ting. For øvrig er Høire, etter mitt syn, det eneste spiselige partiet på...ja, høyresiden.

**

Enn dere?

Sjøliv frister fan ikke i det hele tatt, slik naturen brisker seg. Jeg driver og manner meg opp til å få redskapen på land...og det er krevende nok. Enn så lenge får den ligger der i bøyene og se furten ut.

Skrevet

Btw, jeg ga meg hen til Jens. Hvis du lurte ;-)

Denne kvinners hang til å hengi seg til Jensemann, overrasker ikke. Det sies jo at ikke et sete var tørt da han holdt sin debuttale hos AP-kvinnene.

Men, men..du kunne gjort verre valg når du først havnet på feil side. Godt valg :-)

Ørkenvandreren
Skrevet

Blir det en rød-grønn suppe av en regjering etter valget, så emigrerer jeg.

Jeg har for moro skyld fulgt noen av valgsendingene på TV, og maken til sprik mellom AP-SV-SP i mange viktige saker har jeg aldri sett. Jeg fatter ikke hvordan det korthuset skal kunne stå oppreist. Og kanskje blir konstellasjonen avhengig av RV som er på vei inn på 'tinget.

Hurra - dette skal bli gøy....

Gjest Undrende velger
Skrevet

Jeg syns at næringspolitikk, altså der man har selve "kilden" til skattepenger som skal finansiere fellesoppgaver, er så totalt fraværende både hos SV offisielt, og i kommentarene hos dere her inne når dere framhever hva som er viktig for at dere stemmer SV?

Er bedrifter og næringsliv rundt om i vårt land helt uinteressant for dere? Har dere ikke en mening om hvordan vi skal gjøre denne kilden velfylt og maksimalt "skattbar"??

Det er jo ingen automatikk i at disse bedriftene lever og utvikler seg, hvis vi ikke har en politikk som nettopp tar sikte på det?

Syns dere prater veldig mye om hva dere vil BRUKE penger til, men fint lite om hvordan de pengene skal skaffes fram?

Har ikke det private næringslivet noen "venner" i SV? Det er jo masse SV-folk som er LO-medlemmer, som i høyeste grad er avhengig av en kreativ og bevisst næringspolitikk? Kan det være slik at disse LO-medlemmene med SV-sympatier, kun er offentlig ansatte, og at de på den måten gir blaffen i det private næringslivet? Glemmer ansatte i statlige og kommunale etater hvor pengene til å finansiere deres virksomhet, kommer fra?

Skrevet

Vintersko til homsene????;o)

Skrevet

**

Enn dere?

Det er godt mulig at høyere utdanning kan gi en viss form for innsikt, men folk blir definitivt ikke mer vennlig stemt over fattigfolk av den grunn, eller mer kunnskapsrik om fattiges virkelighet. Ekte innlevelse læres ikke på sosialskolen.

Hvilket bekreftes av at fattige jo hverken flokker seg i SV eller Høyre.

Skrevet

Denne kvinners hang til å hengi seg til Jensemann, overrasker ikke. Det sies jo at ikke et sete var tørt da han holdt sin debuttale hos AP-kvinnene.

Men, men..du kunne gjort verre valg når du først havnet på feil side. Godt valg :-)

Hoho, jeg skal ikke si hva jeg tenkte nå om Per Kristian Foss og tilhengerne ;-)

Men alvorlig, det er faktisk en av de tingene jeg virkelig respekterer ved Høyre, takhøyden.

Nå stemmer jeg ikke ut fra statsministerkandidatens 'it'. Men Jens har unektelig karisma og det er ikke ueffent i en slik posisjon. Har kommer naturligvis aldri til å kunne matche sin far.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...