Gjest første gang jeg stemmer Skrevet 9. september 2005 Skrevet 9. september 2005 Jeg er folkeregistrert i en kommune i Akershus, men bor nå i Oslo.. Hadde tenkt å dra hjem på mandag for å stemme der, men det ser ut som om jeg ikke rekker det. Kan jeg fortsatt forhåndsstemme i Oslo? Er det på rådhuset? Jeg har ikke med meg valgkortet (det man får i posten), kan jeg bare gå inn der og si navnet mitt og hvor jeg kommer fra og få lov til å stemme? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 9. september 2005 Skrevet 9. september 2005 Rådhuset, ja. Ta med legetimasjon. 0 Siter
Gemini Skrevet 9. september 2005 Skrevet 9. september 2005 Nei, du kan fritt velge valglokale innenfor den kommunen der du er folkeregistrert, ikke på tvers av kommune- eller fylkesgrenser. 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. september 2005 Skrevet 9. september 2005 Nei, du kan fritt velge valglokale innenfor den kommunen der du er folkeregistrert, ikke på tvers av kommune- eller fylkesgrenser. Døh! Arrest! Arrest!!!! Jeg har nå sittet i 4 uker og tatt imot forhåndsstemmer også for folk i andre kommuner og fylker!!! Går helt fint det! ;o) 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. september 2005 Skrevet 9. september 2005 Du kan dra til Vadsø i Finmark for å stemme for den del...! Iløpet av dagen i dag - etter det må du til kommunen din. 0 Siter
Gemini Skrevet 9. september 2005 Skrevet 9. september 2005 Døh! Arrest! Arrest!!!! Jeg har nå sittet i 4 uker og tatt imot forhåndsstemmer også for folk i andre kommuner og fylker!!! Går helt fint det! ;o) Sorry dah! Leste det om innenfor kommunen et-eller-annet-sted jeg altså, men da var det vel feil da... :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. september 2005 Skrevet 9. september 2005 Sorry dah! Leste det om innenfor kommunen et-eller-annet-sted jeg altså, men da var det vel feil da... :-) Påselve valgdagen må du holde deg innen egen kommune, men ikke på forhåndsvalget. 0 Siter
Gemini Skrevet 9. september 2005 Skrevet 9. september 2005 Påselve valgdagen må du holde deg innen egen kommune, men ikke på forhåndsvalget. OK 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.