Gå til innhold

Forhåndsstemme i Oslo i dag?

Anbefalte innlegg

Gjest første gang jeg stemmer
Skrevet

Jeg er folkeregistrert i en kommune i Akershus, men bor nå i Oslo.. Hadde tenkt å dra hjem på mandag for å stemme der, men det ser ut som om jeg ikke rekker det.

Kan jeg fortsatt forhåndsstemme i Oslo? Er det på rådhuset? Jeg har ikke med meg valgkortet (det man får i posten), kan jeg bare gå inn der og si navnet mitt og hvor jeg kommer fra og få lov til å stemme?

Skrevet

Nei, du kan fritt velge valglokale innenfor den kommunen der du er folkeregistrert, ikke på tvers av kommune- eller fylkesgrenser.

Skrevet

Nei, du kan fritt velge valglokale innenfor den kommunen der du er folkeregistrert, ikke på tvers av kommune- eller fylkesgrenser.

Døh! Arrest! Arrest!!!! Jeg har nå sittet i 4 uker og tatt imot forhåndsstemmer også for folk i andre kommuner og fylker!!! Går helt fint det! ;o)

Skrevet

Du kan dra til Vadsø i Finmark for å stemme for den del...! Iløpet av dagen i dag - etter det må du til kommunen din.

Skrevet

Døh! Arrest! Arrest!!!! Jeg har nå sittet i 4 uker og tatt imot forhåndsstemmer også for folk i andre kommuner og fylker!!! Går helt fint det! ;o)

Sorry dah! Leste det om innenfor kommunen et-eller-annet-sted jeg altså, men da var det vel feil da... :-)

Skrevet

Sorry dah! Leste det om innenfor kommunen et-eller-annet-sted jeg altså, men da var det vel feil da... :-)

Påselve valgdagen må du holde deg innen egen kommune, men ikke på forhåndsvalget.

Skrevet

Påselve valgdagen må du holde deg innen egen kommune, men ikke på forhåndsvalget.

OK

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...