Gå til innhold

Skrekkelig jobbintervju!!!

Anbefalte innlegg

Gjest trulsann
Skrevet

Jeg har vært på jobbintervju for første gang,og det var helt forferdelig.

Jeg var helt uforberedt på det som møtte meg!

Jeg følte meg presset til å svare på veldig personlige spørsmål.Spørsmålene var (etter min mening) av ingen betydning for den ekstrajobben jeg søkte på.

Er det vanlig av intervjuer å være så personlig??

Her kommer noen eksempel:

-Helsemessig,er du frisk eller har du noen psykiske el.fysiske problem?

-Er du ofte sykemeldt fra din nåværende jobb?

-Hva synes dine medmennesker om deg?

-Hva er din sterke og svake side?

-Hvordag er ditt generelle selvbilde?

Gjest dette var da ikke ille
Skrevet

Dette har jo selvfølgelig mye å si for en arbeidsgiver, så dette er naturlige spørsmål idag.

Syns ikke det var så ille spørsmål jeg da.

Skrevet

Dette er jo relevante spørsmål, da. En arbeidsgiver er såklart interessert i å høre hvordan du ser på deg selv og hvordan du fungerer i jobbsituasjon.

Sterke/svake sider er typisk spørsmål på alle jobbintervjuer, og ditt syn på deg selv, evt. hvordan du ser på deg selv som arbeidstaker, er viktig å se på.

Skjønner ikke helt hvorfor du syns dette var ille, med mindre du har noe å skjule.?

Ørkenvandreren
Skrevet

Helt standard spørsmål - som det er viktige for en arbeidsgiver å få svar på.

Men du står selvfølgelig fritt til å svare eller ikke.... Sannsynligheten for at du får jobben hvis du nekter å svare, er imidlertid ikke så stor.....

Hvis du synes dette var tøft, så bør du stålsette deg til den dagen du søker jobb via et rekrutteringsfirma....

Skrevet

Jøss....hvis en arbeidsgiver skal danne seg et bilde av deg som arbeidstaker, så er det nettopp slike spørsmål de må stille.

Har du aldri vært i jobbintervju før?

fuji1365380447
Skrevet

Dette er helt vanlige spørsmål på et jobbintervju.

Jeg jobber mye med rekruttering, og det hender at vi er ennå mer personlige enn dette når vi intervjuer.

En ansettelse er en investering i både tid, resursser og konkrete penger. Ingen arbeidsgivere har råd til å ansette "feil" person.

Ekspler på spørsmål kan være:

Har du mislykkes noen gang?

Hva gjør deg usikker?

Hva kan du bli bedre til?

Hva gjør din nærmeste familie (dette spør vi av konkurransehensyn)?

Er du på vei til å søke på jobber, så bør du nok tenke gjennom reflekterte svar på mange av disse spørsmålene, for det er ikke siste gang du kommer til å få dem...

Lykke til med din jobbsøkning.

Skrevet

Jøss....hvis en arbeidsgiver skal danne seg et bilde av deg som arbeidstaker, så er det nettopp slike spørsmål de må stille.

Har du aldri vært i jobbintervju før?

Nei, h*n sier jo det, første jobbintervju...

Skrevet

Dette er jo helt relevante spørsmål, skjønner ikke hva som var så personlig med dem?

Skrevet

Alle de spørsmålene er standar-spørsmål på et jobbintervju. Slike spørsmål er greie å være forberedt på før intervjuet!!!

Skrevet

Jeg kan godt forstå at du skvatt litt. Det er jo forsåvidt ganske personlig når noen spør deg om du har psykiske problemer.

De som ikke har det, ser vel ikke på dette spørsmålet som noe stress. De som har psykiske problemer, føler det enten veldig ubehagelig og urettferdig å svare på, eller juger - som er det eneste logiske å gjøre. Jeg tviler i alle fall på at som forteller at h*n har borderline personlighetsforstyrrelse, bulimi eller bipolar lidelse står først i køen.

Det er uansett greit å være forberedt på det verste :D når du går til et jobbintervju. Øv inn gode svar og ikke flakk med blikket. Da er du allerede langt på vei.

Flere tips får du her:

http://www.stillingsannonser.no/jobbintervju.asp

http://www.unginfo.oslo.no/jobb/jobbsokern.php#5

Skrevet

Jeg synes faktisk ikke dette var for personlig. Såpass må du regne med i ett intevjue, men du velger selv hva du vil svare.

Det med sykdommer var nok litt på kanten, men ellers ikke.

Ditt problem er at du ikke var forberedet og visste hva de kunne spørre deg om.

Skrevet

Har hørt det er sånn idag, ja.

Glad jeg søkte jobb for 30 år siden, da var det anneledes.

Gjest helt normalt
Skrevet

De er jo interessert i det de ikke kan lese ut fra cv, attester og søknaden. De har allerede sett at du har de formelle kvalifikasjonene de trenger (ut fra cv etc), så intervjuet er jo for å se om du ellers passer inn hos dem, og at du forhåpentligvis vil ha lite fravær osv.

Skrevet

Synes det høres ut som snittet av de jobbintervjuene jeg har vært i opp gjennom årene.

"..........................................."

Skrevet

Jeg synes ikke dette var så veldig personlig, dessuten er det jo ganske relevant for en arbeidsgiver å vite slikt. Å da må h*n jo spørre siden det ikke står noe om sånt i en CV.

Skrevet

Hei du.

Personlig så synes jeg ikke dette var så fryktelig personlig. Dette er nå spørsmål som jeg selv har fått stillt på tidligere jobbintervju jeg har vært på.

Du var vel kanskje ikke helt forberedet på hva som ventet deg.

Skrevet

Høres ut som et vanlig jobbeintervju det. Neste gang får du forberede deg på hva du skal svare :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...