Gå til innhold

Skrekkelig jobbintervju!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri vært på jobbintervju (virker ikke som det er vanlig i helsevesenet), så jeg vet ikke hva som er "normale" spmål.

Men jeg ville ikke hatt problemer med å svare på det der. Det er jo virkelig relevant for en arbeidsgiver. Hvem vil vel ansette en som er sykemeldt mesteparten av tia??

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Du hadde blitt enda mer skremt hos meg :)

hva spør du om da?:) Gi et eksempel:)

Gjest til Ørkenvandreren
Skrevet

Helt standard spørsmål - som det er viktige for en arbeidsgiver å få svar på.

Men du står selvfølgelig fritt til å svare eller ikke.... Sannsynligheten for at du får jobben hvis du nekter å svare, er imidlertid ikke så stor.....

Hvis du synes dette var tøft, så bør du stålsette deg til den dagen du søker jobb via et rekrutteringsfirma....

Hvordan er det å bli spurt via rekrutteringsfirma? Spør de mer eller annerledes enn i et vanlig jobbintervju?

Skrevet

hva spør du om da?:) Gi et eksempel:)

Vel, jeg driver en barnehage - så jeg stiller inngående spørsmål om barneoppdragelse, regler og rutiner. Og jeg forventer at de har gjennomtenkte svar :)

F.eks; er det bra for barna å ha mange regler, og hvorfor/hvorfor ikke?

Svaret er at det ikke er bra med alt for mange regler, men at man er konsekvent med de reglene man har.

Eller; Er det bra for barna å ha faste rutiner, hvorfor/hvorfor ikke?

Er det mest viktig å bruke språk eller handling i kommunikasjon med små barn?

Hva kan du formidle barna ved hjelp av kropsspråk?

Trenger man pedagogikk i kommunikasjon med foreldre?

Hva vil DU gjøre for å skape et godt miljø i bhg.

Hva kan jeg gjøre gjøre for at du skal trives hos oss?

Og så er det selvfølgelig de vanlige om livssituasjon, bosted, fritidsinteresser, røyking, forhold/relasjoner til kolleger sosialt/profesjonelt, etc :)

Har du hatt høyt fravær tidligere?

Når du blir syk, merker du det i forkant?

Er du A- eller B-menneske?

Er du opptatt av moter og utseende?

Om du får en fridag overraskende, hva gjør du med den?

Hva er ditt forhold til dine kolleger?

Hva mener dine tidligere kolleger om deg? Hva mener du om dem?

Hva mener du om din forrige sjef? Hva mener h*n om deg?

Kunne du tenke deg å jobbe for andre goder enn penger?

Det er nok av ting å spørre om som sier mye om en person og dennes holdninger til omverdenen.

Jeg vil vite om folk er til å stole på, om de gjør det de sier de skal gjøre, og hva slags relasjoner de har/får til andre mennesker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...