Gå til innhold

Tannpuss hos ettaaring

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en liten gutt som blir ett aar om to uker. Han har saa langt faatt seks tenner. Jeg har en liten tannboerste til ham, og faar lov til aa pusse littegrann, ellers biter han selv paa boersten.

Skal jeg bruke tannkrem? Jeg bor i Hellas, og her har jeg bare funnet tannkrem for barn fra tre aar og oppover. Ei venninne av meg fortalte meg at hun hadde funnet en tannkrem beregnet for smaa barn paa et apotek i Norge. Har det noen hensikt, eller skal jeg bare fortsette aa pusse med boerste og vann? Hva med fluortabletter? Naar kan jeg begynne aa gi ham det?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19774-tannpuss-hos-ettaaring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei millers.

Det er fint du har kommet i gang med pussing. Lek gjerne litt og la ungen bite i tannbørsten. Det er viktig at dette blir en god vane uten tvang. Det er egentlig ikke så farlig om du bruker tannpasta eller ikke. Når det gjelder fluor bør du på en eller annen måte finne ut hvor mye fluor det er i drikkevannet der du er og tilpasse fluorinntaket til det. Hva med å få sendt noen tuber barnetannpasta fra Norge ??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19774-tannpuss-hos-ettaaring/#findComment-87060
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...