Gå til innhold

Kvinner i styret., helt kul kramp i helvete å få

Anbefalte innlegg

Gjest romler mest
Skrevet

Nå har jeg ringt 20 kvinner, tryglet og bedt, men nei.

Første mannen jeg ringte sa ja med en gang, det visste jeg, men ønsket det ikke.

Det er et enkelt verv, godt betalt og middag, lunsj, osv.

Men hva skal man friste kvinner med? Et nummer?

Gjest romler mest
Skrevet

Hushjelp kanskje? ;-)

De forteller ikke grunnen til at de ikke vil, og jeg har spurt de jeg tror som har mest tid.

Er de redde? Som kaninunger?

Gjest Piskeren
Skrevet

"Første mannen jeg ringte sa ja med en gang, det visste jeg, men ønsket det ikke."

Den mannen har garantert ikke spurt kona om lov først, eller han er enslig ;)

Gjest romler mest
Skrevet

"Første mannen jeg ringte sa ja med en gang, det visste jeg, men ønsket det ikke."

Den mannen har garantert ikke spurt kona om lov først, eller han er enslig ;)

Så vidt jeg vet er 5 av kvinnene single, men de vil heller ikke.

Gjest Piskeren
Skrevet

De forteller ikke grunnen til at de ikke vil, og jeg har spurt de jeg tror som har mest tid.

Nei,sannheten er at de synes det er

drittkjedelig med verv! *girl's just wanne have Fun*

Gjest Piskeren
Skrevet

Så vidt jeg vet er 5 av kvinnene single, men de vil heller ikke.

LOL

Da må du se på mitt svar lengre ned :)

Gjest romler mest
Skrevet

Nei,sannheten er at de synes det er

drittkjedelig med verv! *girl's just wanne have Fun*

Det er noe grunnleggende merkelig rart som finnes oppe i toppen på hvinnfolk som liksom spenner bein på dem.

Ambisjoner? Hva er galt med ambisjoner? Er det ikke sexy?

Gjest romler mest
Skrevet

LOL

Da må du se på mitt svar lengre ned :)

Er ikke ambisjoner sexy?

Skrevet

Visste ikke at kaninunger er redde, men de er kanskje det? ;-)

Tidsklemma vil jeg tro har mye å si. Det er fortsatt sånn at kvinner er dårlige mennesker, i beste fall rare, om de ikke sørger for sosial omgang med barna før andre ting de har lyst til.

Det er udiskutabelt at de fleste kvinner fortsatt har hovedansvaret for hjem og barn, uavhengig av stilling og jobbmengde.

Men jeg leste en undersøkelse om det. Der kom det også frem at kvinner styrer unna firmaer der de kun blir stråpersoner, eller hvis de ser at firmaet ikke er liv laga.

Så sånn sett er de vel redde. Man kan kalle det kresen også.

Skrevet

Hvorfor i all verden ringte du og spurte en mann du ikke ville ha i styret?

Gjest romler mest
Skrevet

Visste ikke at kaninunger er redde, men de er kanskje det? ;-)

Tidsklemma vil jeg tro har mye å si. Det er fortsatt sånn at kvinner er dårlige mennesker, i beste fall rare, om de ikke sørger for sosial omgang med barna før andre ting de har lyst til.

Det er udiskutabelt at de fleste kvinner fortsatt har hovedansvaret for hjem og barn, uavhengig av stilling og jobbmengde.

Men jeg leste en undersøkelse om det. Der kom det også frem at kvinner styrer unna firmaer der de kun blir stråpersoner, eller hvis de ser at firmaet ikke er liv laga.

Så sånn sett er de vel redde. Man kan kalle det kresen også.

Hvis de har mabisjoner så forstår jeg at de klager på at de ikke har barnepass, men hva me de som ikke har barn eller voksne barn? De vil heller ikke.

Jeg tror det er en liten gruppe som gauler om barnepass og husarbeid, og det er helt sikkert riktig. Men så er det en *diger flokk* som lister seg rundt på gummisåler og rett og slett ikke vil, og ikke vil de fortelle hvorfor. Unger, mann og hus er ikke hovedårsaken. Det vet JEG, basta.

Gjest romler mest
Skrevet

Hvorfor i all verden ringte du og spurte en mann du ikke ville ha i styret?

Jeg MÅ ha fylt opp, selv med en mann. Da får vi sette på han en parykk og kjole.

Alternativer fins ikke. Enten en kvinne, når det IKKE FINS tre dager før første interimstyremøte, så blir det en mann, ellers blir det ingen stiftelse.

Skrevet

Hvis de har mabisjoner så forstår jeg at de klager på at de ikke har barnepass, men hva me de som ikke har barn eller voksne barn? De vil heller ikke.

Jeg tror det er en liten gruppe som gauler om barnepass og husarbeid, og det er helt sikkert riktig. Men så er det en *diger flokk* som lister seg rundt på gummisåler og rett og slett ikke vil, og ikke vil de fortelle hvorfor. Unger, mann og hus er ikke hovedårsaken. Det vet JEG, basta.

Ikke en liten gruppe kvinner som er overarbeidet i dag, tror jeg. Er nok mange det :-) Og problemet er ikke bare å få stuet bort ungene, du er et ondt menneske om du stuer dem bort!

"Lister seg på gummisåler"? Virker ikke akkurat som de er redde for å si nei ;-)

I en travel hverdag, må man prioritere. At enkelte ikke gidder å sitte i styrer bare for å sitte der, det skjønner jeg. Det må være noe spennende for at man skal gå inn i det. Har ikke noe personlig mål om å komme opp flest mulig ganger i brreg jeg heller ;-)

Gjest Piskeren
Skrevet

Det er noe grunnleggende merkelig rart som finnes oppe i toppen på hvinnfolk som liksom spenner bein på dem.

Ambisjoner? Hva er galt med ambisjoner? Er det ikke sexy?

"Ambisjoner? Hva er galt med ambisjoner? Er det ikke sexy?"

Nei!

Jeg er en annen
Skrevet

"Ambisjoner? Hva er galt med ambisjoner? Er det ikke sexy?"

Nei!

Redd det skal føre til at de oppnår mer enn deg?

Skrevet

Si at det er få møter og lite å gjøre! Dreier det seg om en bedrift eller et lag (f.eks. idrettslag, musikklag, politisk parti)?

Gjest romler mest
Skrevet

Si at det er få møter og lite å gjøre! Dreier det seg om en bedrift eller et lag (f.eks. idrettslag, musikklag, politisk parti)?

De får betalt, og det er lite møter, men det hjelper ikke.

Interesseorganisasjon.

Gjest Piskeren
Skrevet

Redd det skal føre til at de oppnår mer enn deg?

"Redd det skal føre til at de oppnår mer enn deg?"

Nei!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...