Gå til innhold

Hvem ville du dø for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv vil jeg ikke dø for noen, mitt eget liv er mest dyrebart for meg uansett hvor glad jeg er i noen.

Nå har jeg ikke barn da, det er sannsynlig at jeg ville dødd for dem.

Forventer ikke heller at noen skal ville dø for meg. Men to stykker har sagt det til meg. Og jeg kan ikke helt tro at det er sant, for jeg mener at for dem bør deres liv være mest verdt!

Men selvfølgelig slipper man smerten ved å se en du er glad i dø - hvis det er det det er snakk om da!

Noen synspunkter? Jeg er skrekkelig nysgjerrig på om det er jeg som er litt rar?

Skrevet

Barnet mitt. Ingen andre.

Barnet mitt er også den jeg ville drepe for. Hvis det skulle være nødvendig.

Skrevet

Hear, hear!

Skrevet

Sier det samme som Amber Sun. Ungene mine ville jeg vært villig til å gjøre hva som helst for - også å dø eller å drepe.

Skrevet

Jeg dør nok bare for ungene mine. Ikke at jeg er redd for å dø men hva skal ungene mine gjøre uten meg. Da blir de helt alene i verden.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Så enig.

Skrevet

Jeg må bare svare som flere under her: Ungene mine er de jeg ville jeg dø for.

(Jeg grøsser forresten når jeg tenker på "Sofies valg".)

Skrevet

Hva er Sofies valg? En film?

Skrevet

Den er :skrekkelig:. Helt forferdelig.

Skrevet

Jeg også.

Skrevet

Hva er Sofies valg? En film?

Ja. En film du absolutt bør se. Med Meryl Streep som spiller en jødisk kvinne som mister hele familien sin under andre verdenskrig.

Episoden jeg tenker mest på, er den der hun står med barna sine (en gutt og en jente) og tyskerne ber henne velge hvem av dem de skal ta med seg.

Gjest hilsen en adoptivmamma
Skrevet

Barnet mitt ville jeg lidd for eller dødd for, hvis det kunne redde henne i noen situasjon. Jeg vil for alt i verden at hun skal ha det bra!

Skrevet

Jeg er villig til å ofre det meste for barna mine - og det innebærer vel livet og.

I selvforsvar ville jeg trolig kunne drepe noen som var i ferd med å drepe mine nærmeste, dvs mine barn, min mann, min søster, hennes barn, mine foreldre, min mann og mine svigerforeldre.

Jeg innser at dette er egosentrisk, at jeg er villig til å forsvare mine nærmeste. Hvor skal en da sette grensen? Hva med en god venn, vennens barn, en god nabo?

Skrevet

Kjæresten min.

Sønnen min.

Demokratiet.

Ytringsfriheten.

Skrevet

Jeg ville gjort hva som helst for sønnen min.

Det innebærer å dø for ham, om det var nødvendig. Samtidig er jeg blitt enda mer redd for å dø etter at jeg fikk ham, for han trenger jo meg. ;o)

Skrevet

I utgangspunktet bare ungene mine, som de andre her sier. Men dersom noen andre i nær familie eller venner hadde vært i stor fare ville jeg nok gått langt for å redde dem, selv med fare for mitt eget liv. Tror jeg og håper jeg, men sånt kan man jo ikke vite før situasjonen er der.

Skrevet

Samme her!

Skrevet

Jeg tror at jeg ville dødd for noen jeg er veldig glad i NÅ, men hvis jeg en dag får barn så vil jeg nok dø bare for dem. Hvis jeg hadde hatt barn og sagt at jeg ville dødd for noen andre så hadde det jo vært egoistisk av meg. Da hadde barna mine mistet moren sin.

Støtter derfor alle mødrene her :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...