Gå til innhold

Hvem ville du dø for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja. En film du absolutt bør se. Med Meryl Streep som spiller en jødisk kvinne som mister hele familien sin under andre verdenskrig.

Episoden jeg tenker mest på, er den der hun står med barna sine (en gutt og en jente) og tyskerne ber henne velge hvem av dem de skal ta med seg.

Det høres grusomt ut. Vet ikke om jeg orker å se det engang. Velge mellom sine egne barn...

*negativ gåsehud*

Skrevet

Ja. En film du absolutt bør se. Med Meryl Streep som spiller en jødisk kvinne som mister hele familien sin under andre verdenskrig.

Episoden jeg tenker mest på, er den der hun står med barna sine (en gutt og en jente) og tyskerne ber henne velge hvem av dem de skal ta med seg.

huff den filmen tror jeg ikke jeg orker å se!

Ender det godt? Eller dør en av barna?

Skrevet

Jeg må bare svare som flere under her: Ungene mine er de jeg ville jeg dø for.

(Jeg grøsser forresten når jeg tenker på "Sofies valg".)

Den har jeg aldri orket å se.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Jeg gråt sånn da jeg så den filmen. Den scenen var fæl. Tror aldri jeg har grått slik av en film før. Hadde ikke barn da, tror faktisk jeg ikke hadde orket å se den idag.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Den har jeg aldri orket å se.

Ikke se den heller. Den scenen der hun skal velge mellom ungene sine er grusom. Jeg så den før jeg fikk unger, men gråt som en sil. Hadde ikke klart å se den om igjen idag.

Skrevet

Jeg var gravid jeg med dattera mi da jeg så den filmen. Jeg tror jeg grein i flere dager. Uff, jeg husker den kjipe følelsen enda, jeg tror ikke jeg hadde fikset å se den filmen en gang til.

Gjest no happy ending
Skrevet

huff den filmen tror jeg ikke jeg orker å se!

Ender det godt? Eller dør en av barna?

De var i konsentrasjonsleir, så det ender ikke godt.

Skrevet

De var i konsentrasjonsleir, så det ender ikke godt.

Den filmen vil jeg ikke se. Greier det ikke, når det ender ille og når en må se noen stå overfor et sånt valg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...