Gå til innhold

Dere som bruker Glucophage

Anbefalte innlegg

Gjest kronisk syk
Skrevet

Hvor lang tid hadde dere problemer med bivirkningene i starten?

Jeg begynte på den idag, og fikk jo beskjed av legen om at den kunne gi diareplager og sånt i starten. Men fortsetter det å være så ille som det har vært idag, så holder jeg ikke ut lenge. Derfor lurer jeg på hva andres erfaring er.

Gjest Sluttet med dem...
Skrevet

Hei!

Jeg begynte på glucophage da legen mente jeg hadde fått diabetes type 2. Jeg ble også fryktelig plaget av bivirkninger. Det ble nærmest et handicap. Fikk magesmerter og måtte løpe på do til de merkeligste tider. For meg ga det seg aldri i løpet av den tiden jeg brukte dem (6 mnd.?). Det var så ille at jeg lurte på om jeg hadde en alvorlig sykdom i mage/tarm...

Fikk etterhvert diagnosen diabetes type 1, og gikk over på insulin. Sluttet med glucophage - mageproblemene forsvant.

Tror bivirkningene er veldig avhengig av hvor stor dose man tar, og man må huske på å ta tablettene med mat.

Jeg hadde ikke kunnet fortsette med glucophage. Hvis jeg ikke hadde blitt diagnostisert med diabetes type 1, måtte jeg ha byttet til en annen type tabletter.

Svaret mitt til deg er vel at jeg har erfart at bivirkningene dessverre kan være både svært plagsomme og langvarige.

Håper du blir mindre plaget enn meg på sikt, eller at du kan finne en annen type tabletter som kan hjelpe deg :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...