Gå til innhold

Nettbaserte studier - erfaring noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spekulerer og lurer for tida om jeg skal hive meg på PAPS (pedagogisk arbeid på småskoletrinnet) for å bedre sjansene for å få jobb i skolen. Er det noen som har tatt dette studiet over nettet? I så fall, var det en grei måte å gjøre det på?

Kunne veldig gjerne ha tenkt meg å gjøre det sånn, siden jeg jobber som tilkallingsvikar dette året, og foreløpig har ganske mye tid som jeg kunne ha brukt på noe fornuftig. Jobbinga kommer nok til å variere veldig framover, fra omtrent ingen ting, til fulltid dersom jeg er heldig, så det hadde egentlig vært greit å gjøre noe fornuftig i de periodene det blir lite jobbing. Men så vet jeg jo ikke hvr fritt man står i forhold til innleveringsfrister osv..

Noen som har tatt PAPS på deltid, i tillegg til å ha full (eller tilnærmet full) jobb?

Har egentlig ganske lyst til dette, men det er snakk om å betale en god slump penger, og da må jeg liksom stå på litt og få best mulig utbytte av det synes jeg - ikke nok å bare sløve meg til å bare såvidt stå på eksamen! Mamma og pappa har tilbudt meg et rentefritt lån (på ubestemt tid) på det som kommer over det jeg kan få i støtte fra lånekassen..

Skal jeg bare hoppe i det??

Skrevet

Har ingen erfaring med dette studiet, men mye erfaring med nettstudier og ville bare si at det er en veldig fin måte å studere på og lar seg fint kombinere med jobb(og familie) siden man kan studere akkurat når det passer for en selv.

For å sjekke opp hvordan reglene er i forhold til tidsfrister etc på akkurat det studiet kan du jo ta kontakt med skolen og forhøre deg.

Skrevet

Har ei datter som tok dette nettbaserte studiet på 2 år. Hadde full lærerstilling ved siden av, klassestyrer. Jobbet også et par kvelder i uka i butikk. Allikevel vanskelig med fast stilling i skolen så har nå begynt på nettbasert studium for å få allmennlærerutdannelse.

Stå på, dette klarer du! Lykke til.

Skrevet

Hvem har dette kurset?