Gå til innhold

Nettbaserte studier - erfaring noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spekulerer og lurer for tida om jeg skal hive meg på PAPS (pedagogisk arbeid på småskoletrinnet) for å bedre sjansene for å få jobb i skolen. Er det noen som har tatt dette studiet over nettet? I så fall, var det en grei måte å gjøre det på?

Kunne veldig gjerne ha tenkt meg å gjøre det sånn, siden jeg jobber som tilkallingsvikar dette året, og foreløpig har ganske mye tid som jeg kunne ha brukt på noe fornuftig. Jobbinga kommer nok til å variere veldig framover, fra omtrent ingen ting, til fulltid dersom jeg er heldig, så det hadde egentlig vært greit å gjøre noe fornuftig i de periodene det blir lite jobbing. Men så vet jeg jo ikke hvr fritt man står i forhold til innleveringsfrister osv..

Noen som har tatt PAPS på deltid, i tillegg til å ha full (eller tilnærmet full) jobb?

Har egentlig ganske lyst til dette, men det er snakk om å betale en god slump penger, og da må jeg liksom stå på litt og få best mulig utbytte av det synes jeg - ikke nok å bare sløve meg til å bare såvidt stå på eksamen! Mamma og pappa har tilbudt meg et rentefritt lån (på ubestemt tid) på det som kommer over det jeg kan få i støtte fra lånekassen..

Skal jeg bare hoppe i det??

Skrevet

Har ingen erfaring med dette studiet, men mye erfaring med nettstudier og ville bare si at det er en veldig fin måte å studere på og lar seg fint kombinere med jobb(og familie) siden man kan studere akkurat når det passer for en selv.

For å sjekke opp hvordan reglene er i forhold til tidsfrister etc på akkurat det studiet kan du jo ta kontakt med skolen og forhøre deg.

Skrevet

Har ei datter som tok dette nettbaserte studiet på 2 år. Hadde full lærerstilling ved siden av, klassestyrer. Jobbet også et par kvelder i uka i butikk. Allikevel vanskelig med fast stilling i skolen så har nå begynt på nettbasert studium for å få allmennlærerutdannelse.

Stå på, dette klarer du! Lykke til.

Skrevet

Hvem har dette kurset?

Høgskolen i Telemark, tror jeg. Fant det under Norgesuniversitetet, hvis jeg ikke tar helt feil.

Skrevet

Har ei datter som tok dette nettbaserte studiet på 2 år. Hadde full lærerstilling ved siden av, klassestyrer. Jobbet også et par kvelder i uka i butikk. Allikevel vanskelig med fast stilling i skolen så har nå begynt på nettbasert studium for å få allmennlærerutdannelse.

Stå på, dette klarer du! Lykke til.

Vet du om det er mulig å ta noen bestemt påbygging for å "utvide" utdannelsen til å også bli allmennlærer? Eller tar hun enkelte fag? Er nemlig ferdig utdannet faglærer i musikk for grunnskolen (undervisningsrettet grunn-og mellomfag), så som musikklærer kunne jeg teoretisk sett ha blitt ansatt, men det blir jo som regel ikke maneg timene i løpet av ei uke..Dessuten så har jeg fremdeles lite kommunal ansennietet, så jeg stiller nok langt bak i køen her.

Tenk så greit det ville vært hvis en eller annen smart politiker fikk trumfa gjennom å ha to lærere på hvert klassetrinn! Da kan det hende jeg hadde fått jobb da! For ikke å snakke om hvor godt elevene hadde hatt av det!

hare1365380455
Skrevet

Jeg tar nettstudier og synes det er en kjempefin måte å få studert på!:)

Skrevet

Vet du om det er mulig å ta noen bestemt påbygging for å "utvide" utdannelsen til å også bli allmennlærer? Eller tar hun enkelte fag? Er nemlig ferdig utdannet faglærer i musikk for grunnskolen (undervisningsrettet grunn-og mellomfag), så som musikklærer kunne jeg teoretisk sett ha blitt ansatt, men det blir jo som regel ikke maneg timene i løpet av ei uke..Dessuten så har jeg fremdeles lite kommunal ansennietet, så jeg stiller nok langt bak i køen her.

Tenk så greit det ville vært hvis en eller annen smart politiker fikk trumfa gjennom å ha to lærere på hvert klassetrinn! Da kan det hende jeg hadde fått jobb da! For ikke å snakke om hvor godt elevene hadde hatt av det!

Kontakt Høyskolen i Hedmark, avd. Hamar. Er egentlig et 4 års studium dette nettstudiet, men er du førskolelærer med paps'en kan du bli ferdig på ca. 2 år. 180 søkere iår til 30 plasser, men studiet virker veldig bra. Altså nettbasert, men samlinger på Hamar 3 dager av gangen 4-6 ganger pr. halvår. Etter det jeg har forstått er det eneste høyskolen på denne kanten av landet som har denne slags studier, Oslo f.eks. har det ikke.

Ja, har forandret seg dette med antall lærere pr. klasse. For fire år siden var det 2 lærere i en 1. kl. der min datter begynte: 1 allmennlærer og 1 førskolelærer. Ikke så stor klasse som idag. Idag har hun en klasse på 28 elever alene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...