Gå til innhold

Hva betyr det?

Anbefalte innlegg

Gjest Så rart!!!!!
Skrevet

Når han ikke er der savner jeg ham, men når jeg er sammen med ham er det ikke like spennende som jeg hadde trodd. Dette er ikke seksuelt, men bare følelser jeg ikke forstår. Mulig jeg vil bli kjæreste med denne personen men det er så forvirrende!

Noen som kan hjelpe?

Skrevet

Nærast er du når du er borte.

Noko blir borte når du er nær

Dette kallar eg kjærleik

eg veit ikkje kva det er.

(en sang, husker ikke forfatteren i farta)

Skrevet

Dette kallar eg kjærleik

Tor Jonsson

Gjest Så rart!!!!!
Skrevet

Dette kallar eg kjærleik

Hm... Det ga meg noe å tenke på! Takk!!!

Flere tolkninger omkring dette?

Skrevet

minner om meg...hadde det helt likt..med to av guttene jeg var sammen med faktisk. fikk høre det av ham også..at jeg sendte masse mld og skrev "savner deg, vil ha deg her, har lyst på deg..." osv...men når han først var der, var det ikke like spennende..da var jeg ikke så interessert...hmmm...henger kanskje litt sammen med det at man ofte har lyst på det man ikke kan få..ikke at du ikke kan få ham, men når du ikke har han i nærheten så..kommer de følelsene..men nei, skjønner ikke helt hvorfor..:)

Gjest Så rart!!!!!
Skrevet

minner om meg...hadde det helt likt..med to av guttene jeg var sammen med faktisk. fikk høre det av ham også..at jeg sendte masse mld og skrev "savner deg, vil ha deg her, har lyst på deg..." osv...men når han først var der, var det ikke like spennende..da var jeg ikke så interessert...hmmm...henger kanskje litt sammen med det at man ofte har lyst på det man ikke kan få..ikke at du ikke kan få ham, men når du ikke har han i nærheten så..kommer de følelsene..men nei, skjønner ikke helt hvorfor..:)

Akkurat! Det er ikke sånn man ville ha det når man tenkte på det et annet sted.

Men hva er riktig? Savnet eller virkeligheten? Om dere forstår problemet?

Skrevet

Akkurat! Det er ikke sånn man ville ha det når man tenkte på det et annet sted.

Men hva er riktig? Savnet eller virkeligheten? Om dere forstår problemet?

ja, jeg forstår problemet..har blitt frustrert over det der selv..har ikke visst hva jeg skulle svare når kjæresten min "anklaget" meg for å bare vise forelskelsen,savnet,lysten osv...over sms. men det er noen følelser som blir...ja,forsterket når personen er borte på en måte..følelser som ikke er der når jeg HAR den personen rundt meg..og jeg lurer også på, om de følelsene jeg føler når kjæresten er borte, om de er virkelige..eller bare..innbillning!?!om jeg på en slags måte bare ØNSKER å ha noen å savne,ha lyst på osv...men når jeg først er nær den personen, oppdager jeg at han ikke har den effekten på meg likevel..og så oppstår ikke de samme følelsene, fordi jeg merker at det ikke er DEN personen jeg lengter etter, selv om jeg innbilte meg det da han var borte..fordi det er han som står meg nærmest kanskje, jeg vet ikke...jeg bare lengter etter å ha noen å lengte etter..på en måte..

men jeg fant vel egentli ut til slutt at det var følelsene jeg følte når jeg var sammen med personen jeg måtte "stole på"..jeg gjorde det slutt etter en stund..fordi jeg ble usiker på følelsene mine, hadde gått lei personene osv...

vanskelig å svare på, men sånn var det for meg hvertfall..:)

Gjest trultemor25
Skrevet

Dette kallar eg kjærleik

Å så fint! Sånn føler jeg det akkurat nå. Jeg sitter her alene. Sambo er på seiltur.

Skrevet

Hm... Det ga meg noe å tenke på! Takk!!!

Flere tolkninger omkring dette?

Den sangen husker jeg godt, den er nydelig, den.

Men jeg er redd virkeligheten er som ..batteri (?) kom frem til.

Man har masse lengsler i seg. Men de er ikke bare utløst av den personen man har i kikkerten, eller kjæresten. De er utløst av vår egen lengsel etter å elske, etter nærhet osv. Men de følelsene blir ikke tilfredsstilt sammen med den personen.

Projeksjon av følelser mao. Vi tillegger en person alt det vi ønsker oss. Når han er der, må vi forholde oss til realitetene.

En annen ting er at enkelte av oss klarer å lure oss selv da også. (Litt blinde...!!) Jeg kan underskrive på det der :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...