Gå til innhold

usikker på valg2005

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei , jeg er som sikkert mange andre usikker på hva jeg skal stemme. Jeg gir min stemme til de som kan love meg bedre betingler og mer penger for de som er på midlertidig uførepensjon.

Hvem bør jeg stemme da?

"viktigste er høyere stønad for de som er på midlertidig uførepensjon, hvilket parti er det".

NB! la denne tråden være kun relatert til det som d spørres etter.

Takk.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

"Jeg gir min stemme til de som kan love meg bedre betingler og mer penger for de som er på midlertidig uførepensjon."

Da stemmer du definitivt ikke på ett av regjeringspartiene!

Skrevet

"Jeg gir min stemme til de som kan love meg bedre betingler og mer penger for de som er på midlertidig uførepensjon."

Da stemmer du definitivt ikke på ett av regjeringspartiene!

hvem stemmer jeg på da? :)

Skrevet

Jeg ble litt provosert av innlegget ditt. Hvem kan gi meg bedre betingelser spør du om.

Jeg er nok ikke på uføretrygd, men er offentlig ansatt og personlig kunne jeg sikkert profitert på at sosialistene vant.

Imidlertid føler jeg for å tenke på noen andre også. Hvem kan sikre mine og naboens barn best mulig oppvekstvilkår og sikre at de kan vokse opp i en verden der de kan føle trygghet og sikkerhet.

Hvem vil sikre vilkår som gjør at folk kan leve av sin egen lønn og kan ha sitt eget hus med behagelige renteutgifter?

Hvem vil sørge for en skole der barna faktisk lærer noe og der ungdommen har kunnskap nok til å kunne gå ta videreutdanning sammen med de beste i verden?

For å komme tilbake til din egen lommebok, er det ikke nødvendigvis den som øker trygden mest som gavner jeg på sikt. La oss tenke oss at du får 5000 i økning av trygdeutgiftelsene dine. Om du har et lån på 500000 vil en renteøkning på kun 2% gi deg en økning i dine renteutgifter på 10000. Kanskje renten ble 7% som den var sist med Jens? Da har du tapt enda mer. Så kan man etterpå spørre seg selv; var det verdt det?

Jeg kan nok ikke fortelle deg hva du skal stemme, men min stemme går til Høyre.

Godt valg.

Skrevet

Jeg ble litt provosert av innlegget ditt. Hvem kan gi meg bedre betingelser spør du om.

Jeg er nok ikke på uføretrygd, men er offentlig ansatt og personlig kunne jeg sikkert profitert på at sosialistene vant.

Imidlertid føler jeg for å tenke på noen andre også. Hvem kan sikre mine og naboens barn best mulig oppvekstvilkår og sikre at de kan vokse opp i en verden der de kan føle trygghet og sikkerhet.

Hvem vil sikre vilkår som gjør at folk kan leve av sin egen lønn og kan ha sitt eget hus med behagelige renteutgifter?

Hvem vil sørge for en skole der barna faktisk lærer noe og der ungdommen har kunnskap nok til å kunne gå ta videreutdanning sammen med de beste i verden?

For å komme tilbake til din egen lommebok, er det ikke nødvendigvis den som øker trygden mest som gavner jeg på sikt. La oss tenke oss at du får 5000 i økning av trygdeutgiftelsene dine. Om du har et lån på 500000 vil en renteøkning på kun 2% gi deg en økning i dine renteutgifter på 10000. Kanskje renten ble 7% som den var sist med Jens? Da har du tapt enda mer. Så kan man etterpå spørre seg selv; var det verdt det?

Jeg kan nok ikke fortelle deg hva du skal stemme, men min stemme går til Høyre.

Godt valg.

Jeg er helt enig i at det er viktig å ikke tenke bare på seg selv når man velger parti.

Men å da stemme borgerlig (spesielt høyre) der de rike og selvstendige blir prioritert langt over de svakeste i samfunnet, matcher ikke helt for meg.

Da er det nettopp sosialdemokratene og sosialistene som har en mye klarere fordelingspolitikk. Høyre har f.eks. skattelette som gir kjempepeutslag for de som har nok fra før, og kanskje et par hundre kroner per mnd til de som tjener middels på programmet.

De røde har ikke det. Derimot råder tanken om at de som har mest (og kanskje til og med for mye), kan dele litt av overfloden sin med de som har minst.

Skrevet

AP, SV eller RV.

Arbeiderpartiet er partiet som har best balanse mellom det å skape og det å dele. Begge deler er like viktig i et samfunn. Siste 6 årene har antall sprøytenarkomane doblet seg, og det er jo pga at høyrepolitikken som nå foregår skaper vinnere og tapere pga den råe markedskapitalismen som nå råder skaper. Og når det skapes så mange narkomanene og tapere så blir det et iskald samfunn der kriminaliteten øker. Nei da er det bedre å ta litt mere skatt fra de rikeste. Med høyre i regjering sitter du igjen med smuler med en middels inntekt med tanke på skattelette, mens du får store skattelettelser hvis du er rik og har millioninntekter, selv om du har flust av gryn fra før av. Men Røkke har skjønt det, for han stemmer på Ap, siden han mener at han som styrtrik kan betale litt mere i skatt, som kommer de fattige til gode..

Skrevet

Arbeiderpartiet er partiet som har best balanse mellom det å skape og det å dele. Begge deler er like viktig i et samfunn. Siste 6 årene har antall sprøytenarkomane doblet seg, og det er jo pga at høyrepolitikken som nå foregår skaper vinnere og tapere pga den råe markedskapitalismen som nå råder skaper. Og når det skapes så mange narkomanene og tapere så blir det et iskald samfunn der kriminaliteten øker. Nei da er det bedre å ta litt mere skatt fra de rikeste. Med høyre i regjering sitter du igjen med smuler med en middels inntekt med tanke på skattelette, mens du får store skattelettelser hvis du er rik og har millioninntekter, selv om du har flust av gryn fra før av. Men Røkke har skjønt det, for han stemmer på Ap, siden han mener at han som styrtrik kan betale litt mere i skatt, som kommer de fattige til gode..

illumanitium , er sikker på at snakker slikt fordi du har en romlig økonomi , slik jeg også har hatt tidligere , har 100% sikker på at jeg har hatt det bedre enn deg på de fleste områder, men pga av skade nødt til å ta imot trygd. Tidligere var jeg opptatt av at alle skal ha det bra , men nå driter jeg langt marsj i alle andre fordi jeg selv ikke har det så bra økonomisk sett.da tenker jeg for engangs skyld kun på meg selv. Derfor spar meg for slike innlegg , og spørmålet mitt er fremdeles hvem bør jeg stemme for at jeg skal få mer i trygd.

Skrevet

Jeg er helt enig i at det er viktig å ikke tenke bare på seg selv når man velger parti.

Men å da stemme borgerlig (spesielt høyre) der de rike og selvstendige blir prioritert langt over de svakeste i samfunnet, matcher ikke helt for meg.

Da er det nettopp sosialdemokratene og sosialistene som har en mye klarere fordelingspolitikk. Høyre har f.eks. skattelette som gir kjempepeutslag for de som har nok fra før, og kanskje et par hundre kroner per mnd til de som tjener middels på programmet.

De røde har ikke det. Derimot råder tanken om at de som har mest (og kanskje til og med for mye), kan dele litt av overfloden sin med de som har minst.

Har du sett litt forbi retorikken til Stoltenberg og sett på de forskjellige skattefradagene som faktisk har funnet sted?

* bortfall av investeringsavgiften

* økning av minstefradraget

* fradrag for mindre gaver

* reduksjon av toppskatten for normale inntekter

* innføring av skatt på aksjeutbytte

* økt frikortgrense

* skatt på hjemme PC er fjernet

* skattefradrag for forskning

* reduksjon av formuesbeskatningen for vanlig formue

* reduksjon av forskjellen på skattlegging av oss som får vår inntekt fra lønn og de som får sin inntekt fra kapital

lurer nå litt på hvor "skattelettelser til de rike" kommer fra. de rike er deg og meg det

Skrevet

illumanitium , er sikker på at snakker slikt fordi du har en romlig økonomi , slik jeg også har hatt tidligere , har 100% sikker på at jeg har hatt det bedre enn deg på de fleste områder, men pga av skade nødt til å ta imot trygd. Tidligere var jeg opptatt av at alle skal ha det bra , men nå driter jeg langt marsj i alle andre fordi jeg selv ikke har det så bra økonomisk sett.da tenker jeg for engangs skyld kun på meg selv. Derfor spar meg for slike innlegg , og spørmålet mitt er fremdeles hvem bør jeg stemme for at jeg skal få mer i trygd.

'hvem bør jeg stemme for at jeg skal få mer i trygd.'

Jøss.

Gjest for anledning anonym
Skrevet

lurer nå litt på hva Røkke har skjønt

det å være bestekompis med Jens og Gerd Liv er nok mer lønnsomt enn skattelettelser

en næringspolitikk som er skreddersydd Aker er nok ikke Røkke lei seg for

er nok neppe altruistiske hensikter her heller

Skrevet

økonomien er nok ikke så romslig den

er singel og har fått en dårlig økonomi etter samlivsbrudd. har også hatt en langvarig sykdom som gjorde at reservene mine ble borte

jobber i offentlig sektor har har ikke mulighet til ekstrajobber som kunne gitt meg litt ekstra

synes derfor det er enda viktigere med stabil økonomisk utvikling

Skrevet

Siden det er den nåværende regjeringa som har laget de trygdelovene som gir de dårlige betingelsene for folk med midlertidig uføretrygd så hadde jeg stemt slik at vi får en ny regjering.

Skrevet

økonomien er nok ikke så romslig den

er singel og har fått en dårlig økonomi etter samlivsbrudd. har også hatt en langvarig sykdom som gjorde at reservene mine ble borte

jobber i offentlig sektor har har ikke mulighet til ekstrajobber som kunne gitt meg litt ekstra

synes derfor det er enda viktigere med stabil økonomisk utvikling

Ikke klag så lenge du har muligheten til å jobbe.

Det er skammelig at folk som ikke kan jobbe skal sitte og gukke på de få kronene de har og ikke har råd til å kjøpe de mest nødvendige ting slik som medisiner og sunn mat.

Skrevet

lurer nå litt på hva Røkke har skjønt

det å være bestekompis med Jens og Gerd Liv er nok mer lønnsomt enn skattelettelser

en næringspolitikk som er skreddersydd Aker er nok ikke Røkke lei seg for

er nok neppe altruistiske hensikter her heller

Jens P Heyerdahl vil også ha ny regjering

Gjest rød-grønn allianse
Skrevet

Jeg gir min stemme til de som kan love meg bedre betingler og mer penger for de som er på midlertidig uførepensjon.

Hvem bør jeg stemme da? "viktigste er høyere stønad for de som er på midlertidig uførepensjon, hvilket parti er det".

Det er nåværende regjerihng som har innført midlertidig uførepensjon. De rød-grønne var imot dette.

De rød-grønne partiene ønsker å øke uføretrygden. Hvis dette er det viktigste spørsmålet for deg, ville jeg stemt SV eller RV. Les partiprogrammene til disse, samt AP og Senterpartiet, så finner du ut hva du bør stemme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...