Gå til innhold

Valget igjen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvilket parti som er for legalisering av hasj? Noen som vet?

Skrevet

SV er sikkert det.

Nei, SV er ikke for legalisering av hasj. heldigvis

Gjest ingen tror jeg
Skrevet

Jeg tror ikke at noen partier er for legalisering av hasj, verken RV eller SV iallfall. Kanskje et blått parti da, som jo er for full valgfrihet?

Skrevet

Nei, SV er ikke for legalisering av hasj. heldigvis

Uansett så er det et parti som er tuftet på det samme som Stalin, Pol Pot og Mao tuftet sin ideologi på. Ikke mye spiselig.

Skrevet

Uansett så er det et parti som er tuftet på det samme som Stalin, Pol Pot og Mao tuftet sin ideologi på. Ikke mye spiselig.

Nei det stemmer ikke. SV er ikke tuftet på ideologien til PolPot, Stalin og Mao. Tror du forveksler med RV nå

Skrevet

Nei det stemmer ikke. SV er ikke tuftet på ideologien til PolPot, Stalin og Mao. Tror du forveksler med RV nå

Hvorfor fjernes ikke begrepet "sosialistisk" fra partinavnet da?

Så lenge det beholdes, så er ideologien tuftet på Marx og Lenin, slik alle blodige sosialist-regimer har vært.

Et faktum enten du vil eller ikke.

Skrevet

Hvorfor fjernes ikke begrepet "sosialistisk" fra partinavnet da?

Så lenge det beholdes, så er ideologien tuftet på Marx og Lenin, slik alle blodige sosialist-regimer har vært.

Et faktum enten du vil eller ikke.

Nå er det kjempestor forskjell på Marx og Pol Pot og Stalin da. En demokratisk sosialisme betyr ikke at man ønsker å gjenta kommunismen fra Sovjet, Albania eller Kina. De landene og de lederne du har nevnt, var kommunistiske ikke sosialistiske. Like lite som konservative i Norge ønsker å gjenta konservative diktatur slik det var i for eksempel Spania, Sør-Afrika, Chile etc.

Skrevet

Nå er det kjempestor forskjell på Marx og Pol Pot og Stalin da. En demokratisk sosialisme betyr ikke at man ønsker å gjenta kommunismen fra Sovjet, Albania eller Kina. De landene og de lederne du har nevnt, var kommunistiske ikke sosialistiske. Like lite som konservative i Norge ønsker å gjenta konservative diktatur slik det var i for eksempel Spania, Sør-Afrika, Chile etc.

Vet du forresten hvilke partier som er mest konservative i Norge i dag?

Jo, det er først og fremst SP, men også SV og deler av AP. Det vil si hele det rød-grønne regjeringsalternativet.

Det finnes ikke mye progressivitet og endringsvillighet i de partiene.

Kommunisme var forøvrig aldri nevnt i Marx og Lenins skrifter. De snakket KUN om sosialismen.

Skrevet

Vet du forresten hvilke partier som er mest konservative i Norge i dag?

Jo, det er først og fremst SP, men også SV og deler av AP. Det vil si hele det rød-grønne regjeringsalternativet.

Det finnes ikke mye progressivitet og endringsvillighet i de partiene.

Kommunisme var forøvrig aldri nevnt i Marx og Lenins skrifter. De snakket KUN om sosialismen.

Nå må jeg le. Du sier at Marx og Lenin ikke nevnte kommunisme i sine skrifter? Hvem tror du det var som skrev Det kommunistiske manifest da?

Skrevet

Nå må jeg le. Du sier at Marx og Lenin ikke nevnte kommunisme i sine skrifter? Hvem tror du det var som skrev Det kommunistiske manifest da?

Din definisjon på konservatisme gikk du en stor omvei rundt, skjønner jeg....

Skrevet

Din definisjon på konservatisme gikk du en stor omvei rundt, skjønner jeg....

Det var nok heller din definisjon av konservatisme jeg ikke gadd å svare på. Å kalle både AP, SV og SP for konservative er noe jeg smiler av bare. Latterlig.

Men du har jo helelr ikke svart meg på hvem som skrev "Det kommunistiske Manifest"?

Skrevet

Det var nok heller din definisjon av konservatisme jeg ikke gadd å svare på. Å kalle både AP, SV og SP for konservative er noe jeg smiler av bare. Latterlig.

Men du har jo helelr ikke svart meg på hvem som skrev "Det kommunistiske Manifest"?

Konservatisme, kan også kalles museumsvokting, altså mangel på endringsvillighet i forhold til fordums tider. Tviholde på gamle strukturer, kan man også si.

Det er nettopp det SV holder på med, mens f eks Høyre og Venstre er blitt dynamiske partier, som for lengst har skjønt at politikken, strukturene, må ende seg i takt med at verden rundt endrer seg i et stadig raskere tempo.

Men SP er nok det mest konservative partiet av de rødgrønne. De er jo helt håpløse.

"Mitt inntrykk" av de som laget skriftene som sosialismen/kommunismen bygger på, bruker ordet sosialisme tvers i gjennom alt de skriver. At norske sosialister nå syns det kan være litt mer stuerent å unnlate å ta kommunisme i sin munn, får jo så være, men det er samme svineriet samme hva man kaller det.

Skrevet

Det var jo også noe å stemme ut ifra...

alle må få stemme etter hva de vill. jeg stemte ikke etter det,men bare lurte

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...