Gå til innhold

Lager dere middag til dere selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå sitter jeg her helt alene i heimen og det er helt stille rundt meg. Barna fant ut at de ville til pappa'en i morges.

Jeg er skikkelig sulten og har lyst på en bedre middag, men det er jo så kjedelig å bare lage til seg selv. Dere som er enslig, lager dere middag til dere selv når barna er borte? Jeg gidder knapt å spise når jeg er alene, det er mye koseligere å ha selskap.

Kanskje jeg skal ringe kjæresten så kan vi lage biff og gratinerte poteter hver for oss og spise foran webcamera, hehe.....:o)

Kan jo invitere noen på middag da, men jeg er litt giddalaus også i dag, så jeg hadde sett for meg en rolig kveld foran TV'en.

Skrevet

Må innrømme at jeg som regel tar det veldig lettvibnt når jenta mi er hos faren, men enkelte ganger slår jeg på stortromma og lager meg noe skikkelig godt og gjerne noe som jentungen ikke liker.

Men i dag er det lørdag og om du er giddaløs kan du jo ta noe take away food:)

Skrevet

Da jeg bodde helt alene laget jeg middag til meg selv hver dag. Nå lager jeg så og si aldri middag, men får servert noe ca annenhver dag. Har planer om å bli bedre når frøkna skal ha middag.

Skrevet

Jepp! Da lager jeg noe som jeg liker, men som ungene ikke er glade i.

I dag blir det strimlet svinekjøtt, broccoli, blomkål og ris, alt stekt i panne med litt krydder. Nammmm!

Skrevet

Jepp! Da lager jeg noe som jeg liker, men som ungene ikke er glade i.

I dag blir det strimlet svinekjøtt, broccoli, blomkål og ris, alt stekt i panne med litt krydder. Nammmm!

Åh....ikke få meg enda mer sulten da!!! Tror jeg for en gangs skyld glimter til og steker meg biff og lager gratinerte poteter jeg, har jo alt jeg trenger...

Skrevet

Jeg lager i hvert fall middag til meg selv når minstemann er borte. Men i dag har jeg vært hos den indiske naboen og fått middag igjen. Blomkål og bønner av forskjellige slag krydret med garamasala, chili og gurkemeie med ris + salat. Og så kefir da ved siden av. Aldeles nydelig :o)

Skrevet

Jeg lager i hvert fall middag til meg selv når minstemann er borte. Men i dag har jeg vært hos den indiske naboen og fått middag igjen. Blomkål og bønner av forskjellige slag krydret med garamasala, chili og gurkemeie med ris + salat. Og så kefir da ved siden av. Aldeles nydelig :o)

Åh...du med den indiske naboen....kanskje jeg skal tråle nabolaget og se om det fins noen indere jeg ikke har oppdaget enda, chicken tikka masala hadde vært godt i dag. Men nå har jeg faktisk akkurat satt potetene i ovnen med masse fløte og hvitløkspepper på, så det blir middag på meg allikevel i dag... :o)

Skrevet

Nix. Dog med enkelte unntak:

* Middagsrester i kjøleskapet

* Lutefisk en eller annen gang før jul (Bare jeg som liker det..)

Som regel ender det med ei brødskive, eller av og til noe hurtigmat fra ei eller anna luguber bule ;-)

Skrevet

Åh...du med den indiske naboen....kanskje jeg skal tråle nabolaget og se om det fins noen indere jeg ikke har oppdaget enda, chicken tikka masala hadde vært godt i dag. Men nå har jeg faktisk akkurat satt potetene i ovnen med masse fløte og hvitløkspepper på, så det blir middag på meg allikevel i dag... :o)

Hihi, jeg tenkte jeg skulle lære litt matlaging av henne og dattera. Så skal jeg legge ut oppskriftene her :o)

Skrevet

Jeg spiste litt digg ost sammen med ferskt brød og god rødvin. :)

Unga spiste pannekaker til tidlig middag i dag.

Skrevet

Hihi, jeg tenkte jeg skulle lære litt matlaging av henne og dattera. Så skal jeg legge ut oppskriftene her :o)

Det må du gjøre!:)

Gjest FrekkeFrida
Skrevet

Ja jeg lager middag til meg selv innimellom siden jeg er mye alene, men jeg er enig i at det er mye mere koselig å lage til flere og spise sammen med noen.

Skrevet

Det må du gjøre!:)

Vi har en avtale på det da så jeg håper det skjer til vinteren. Vi er tre uføretrygdede naboer så det kommer litt an på formen til alle da. Alle tre må ha en god dag :o)

Skrevet

Ja det høres ut som en god ide :o)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hvis jeg er alene, kjøper jeg Pizza Ristorante (den uten kjøtt)

Den er kjempegod.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det høres spennende ut;)

Skrevet

Sjelden, så om jeg er alene ber jeg venninen min som er alene på middag, hun elsker nemlig å få servert mat og jeg elsker å lage den. Eller så går jeg ut og spiser, det er deilig, tar med meg en bok eller en avis og bare slapper av alene.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Ja, har bodd alene i flere år. Måtte ha middag for å overleve :P

Skrevet

Jeg orker sjelden å lage noen "gourmetmiddag" når jeg er hjemme alene. Når barna er hjemme så MÅ jeg jo lage middag, men når jeg er alene så sponser jeg stabburet ved å kjøpe en grandis... eventuelt overkoker jeg en pakke nudler...

Å spise alene er utrolig kjedelig...

Men nå er jeg vel kanskje ikke noen gourmetkokk uansett..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...