Gå til innhold

rødvin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg åpnet en flaske rødvin for noen dager siden, men drakk bare to glass. Den har stått på kjøkkenbenken siden da, med korken på. Er den fortsatt god?

Jeg drikker ikke vin egentlig...

Skrevet

Hei.

Vinen er nok full drikkbar, men har nok endret seg litt på smak.

Skrevet

Hvis den er blitt litt sur eller ikke så fristende til å drikke som den er, kan du bruke den i saus eller i gløgg. Jeg laget gløgg her i sommer og hadde i vin fra bunnen av en treliters kartong. Den gløggen var deilig :-)

Skrevet

Hvis den er blitt litt sur eller ikke så fristende til å drikke som den er, kan du bruke den i saus eller i gløgg. Jeg laget gløgg her i sommer og hadde i vin fra bunnen av en treliters kartong. Den gløggen var deilig :-)

Gløgg midt på sommeren? Det hadde vært godt nå.... men jeg har ikke rødvin....ikke mandler og nøtter heller for den saks skyld. Skikkelig godtesyk i dag jeg :o)

Skrevet

Gløgg midt på sommeren? Det hadde vært godt nå.... men jeg har ikke rødvin....ikke mandler og nøtter heller for den saks skyld. Skikkelig godtesyk i dag jeg :o)

Ja, det sa mannen min , da jeg kom med koppene :-)

Men det var knallgodt!

Fikk lyst på det igjen, men nå mangler vi vin...

Skrevet

Ja, det sa mannen min , da jeg kom med koppene :-)

Men det var knallgodt!

Fikk lyst på det igjen, men nå mangler vi vin...

*sender over ei flaske*

Skrevet

*sender over ei flaske*

Tusen takk, men vi har svigermor på besøk. Hun er TOTALAVHOLDS, og så med gru glasset med kirsebærlikør på kjøkkenbenken... Og hun så med gruuuuu to snapseglass i oppvaskkummen fra kvelden før hun kom...

Tør ikke drikke vin når hun er her!!!!!

Skrevet

Tusen takk, men vi har svigermor på besøk. Hun er TOTALAVHOLDS, og så med gru glasset med kirsebærlikør på kjøkkenbenken... Og hun så med gruuuuu to snapseglass i oppvaskkummen fra kvelden før hun kom...

Å hjælp! Unnskyld hvis jeg er ufin nå, men hun høres virkelig ut som svigermor from Hell... ;)

Skrevet

Litt avhengig av forholdet til svigermor (også mannens forhold til sin mor) hadde jeg da enten ikke drukket slik du gjør, eller drukket meg snydens bare på pur f... ;o)

Skrevet

Å hjælp! Unnskyld hvis jeg er ufin nå, men hun høres virkelig ut som svigermor from Hell... ;)

Nei, hun er faktisk en kjempeflott svigermor, og jeg er veldig glad i henne!

Men - vi drikker ikke alkohol når hun er hos oss eller når vi er hos henne. Synes det er helt greit.

Når det er sagt, så må jeg innrømme at jeg ikke likte da hun sa tydelig at hun ikke syntes det var noe greit at vi drakk alkohol. "Det er i det små det begynner, vet du," sa hun. Da var jeg litt provosert, men sa ikke noe.

For å dreie det positivt igjen, må jeg fortelle at da jeg kom hjem fra jobb i går, hadde hun hentet minstejenta på barnehagen, vasket alle golvene, tørket støv, hengt ut og tatt inn to vasker med tøy, brettet tøyet og laget middag! Og i dag har hun og mannen min satt opp resten av takplatene i garasjen :-) Og hun har tatt ei bæsjebleie på minstemor og passet ungene.

Så hun er en flott svigermor!

Skrevet

Litt avhengig av forholdet til svigermor (også mannens forhold til sin mor) hadde jeg da enten ikke drukket slik du gjør, eller drukket meg snydens bare på pur f... ;o)

Vi lar være å drikke når hun er her. Helt greit det. Aldri i livet om hun skal se meg snydens full, - ikke det minste brisen heller :-)

Skrevet

Vi lar være å drikke når hun er her. Helt greit det. Aldri i livet om hun skal se meg snydens full, - ikke det minste brisen heller :-)

Det er vel best ikke å nøre oppunder noe som helst ja. :o)

Husker min eks-svigerfar en gang kommenterte at:"Må den vinflasken stå fremme?" Ikke husker jeg hvem det var sin for det var da vitterlig på deres eget kjøkken.

Skrevet

Jeg synes den holder seg lenge lenge med ordentlig kork på. Null problem.

Skrevet

Nei, hun er faktisk en kjempeflott svigermor, og jeg er veldig glad i henne!

Men - vi drikker ikke alkohol når hun er hos oss eller når vi er hos henne. Synes det er helt greit.

Når det er sagt, så må jeg innrømme at jeg ikke likte da hun sa tydelig at hun ikke syntes det var noe greit at vi drakk alkohol. "Det er i det små det begynner, vet du," sa hun. Da var jeg litt provosert, men sa ikke noe.

For å dreie det positivt igjen, må jeg fortelle at da jeg kom hjem fra jobb i går, hadde hun hentet minstejenta på barnehagen, vasket alle golvene, tørket støv, hengt ut og tatt inn to vasker med tøy, brettet tøyet og laget middag! Og i dag har hun og mannen min satt opp resten av takplatene i garasjen :-) Og hun har tatt ei bæsjebleie på minstemor og passet ungene.

Så hun er en flott svigermor!

Da høres det ut som om hun virkelig er ei bra dame. :)

Selv om jeg synes hun ikke hadde trengt å legge seg opp i hvorvidt dere tok et glass vin eller to i ny og ne. Jeg mener det er helt greit å være avholds, men man trenger ikke diche andre for det. :)

Men jeg må virkelig si at jeg er imponert over svigermora di. :) Og misunner deg litt. ;)

Skrevet

Allerede dagen etter (med originalkorken i) synes jeg at rødvin er "utgått på dato". Smaken er tydelig forringet.

Kjøp deg en vakuumpumpe m/kork. Med den pumper du ut all lufta i flaska, og jeg har prøvd med stort hell å drikke vin to uker etter den var åpnet.

Skrevet

Da høres det ut som om hun virkelig er ei bra dame. :)

Selv om jeg synes hun ikke hadde trengt å legge seg opp i hvorvidt dere tok et glass vin eller to i ny og ne. Jeg mener det er helt greit å være avholds, men man trenger ikke diche andre for det. :)

Men jeg må virkelig si at jeg er imponert over svigermora di. :) Og misunner deg litt. ;)

Ja, hun er flott, og vi er heldige! Må bare bære over med de små tingene som irriterer meg. Det med hvor mye klær ungene har på seg, f.eks.....

Skrevet

I utgangspunktet holder den ikke lenger enn til dagen etter. Men hvorvidt den er drikkbar avhenger av temperatur, luftfuktighet etc. og ikke minst hvor kresen man er. Så lenge den ikke har blitt sur, så er den sikkert drikkbar.

"..........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...