Gå til innhold

monsterbarn, monsterforeldre eller noe annet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri sett på programmet "monsterbarna" før nå. Og der får meg til å lure på om det ligger mere alvorlig bak barnas atferd.

kan det være at disse barna er utsatt for misbruk? og at å innføre timeout og diverse straffesanksjoner bare demper atferden, men at barna virkelig sliter med noe?

Har disse barna vært utredet på noe vis før de har blitt med i dette programmet? Vet man om de feks kan ha noe grad av ADHD eller mere alvorlig psykiske problemer?

Synes også at noen av disse foreldre virker svært psykisk ustabile og ser ikke bort i fra at dette kan påvirke barnas atferd i stor grad

hva tenker dere om det?

som pedagog er jeg svært betenkt til konseptet

Skrevet

Ja, jeg er iallefall skremt over at alle andre - inkludert meg selv - ser på dette som underholdning... Det er jeg_ikke_stolt av!

Skrevet

Har ikke sett programmet så egentlig har jeg ingen grunn til å svare, men en ting skal du vite; i sånne realityprogrammer er veldig ofte alt tatt ut av sammenheng og blitt klippet til for å få det til å se verst mulig ut. Har tidligere jobbet med TV produksjon, så dette vet jeg alt om...

Gjest Skjerpings?
Skrevet

#som pedagog er jeg svært betenkt til konseptet#

Som pedagog burde du iallefall vite at mye av dette kan være fake tatt ut av den store sammenhengen, for å skape UNDERHOLDNING! *LOL*

En passelig grønn pedagog er du etter mitt skjønn!

Det er penger inne i bildet frøken, og et konsept. Penger får folk til å godta misvisende klipping, penger realiserer drømmer, penger gir barna deres kansje en vidunderlig ferie eller familien en stor premie. Tenk, du som forhåpentligvis er utdannet :/

Skrevet

#som pedagog er jeg svært betenkt til konseptet#

Som pedagog burde du iallefall vite at mye av dette kan være fake tatt ut av den store sammenhengen, for å skape UNDERHOLDNING! *LOL*

En passelig grønn pedagog er du etter mitt skjønn!

Det er penger inne i bildet frøken, og et konsept. Penger får folk til å godta misvisende klipping, penger realiserer drømmer, penger gir barna deres kansje en vidunderlig ferie eller familien en stor premie. Tenk, du som forhåpentligvis er utdannet :/

morsomt med folk som svarer uten nick da:) Hadde fått mere respekt for deg om du hadde stått frem med ditt virkelig nick når du kommer med personangrep.

Jeg tror faktisk at redigering er en stor del av konseptet, men allikevel tror jeg at de har funnet familier som sliter med noe, barn som er bråkete. Uansett hvor mye du redigerer så tviler jeg på om du får et slikt resultat på skjermen.

konseptet som nannyhjelpen tror jeg er mer klippet og laget enn konseptet monsterbarna, da de følger barna over en lengre tidsperiode.

Men helt "normale" foreldrene tror jeg de uansett ikke er..

Skrevet

Jeg har ikke sett "Monsterbarn", men har sett endel av de Nanny-seriene.

Mitt inntrykk er at det bestandig er foreldrene som ikke har forstått oppgaven sin. De vegrer seg for å ta kontrollen over barna, med den konsekvensen at barna tar makten hjemme. Og de fleste vet jo (eller bør vite) at barn ikke har nok erfaring til å styre verden...

Skrevet

Jeg har ikke sett "Monsterbarn", men har sett endel av de Nanny-seriene.

Mitt inntrykk er at det bestandig er foreldrene som ikke har forstått oppgaven sin. De vegrer seg for å ta kontrollen over barna, med den konsekvensen at barna tar makten hjemme. Og de fleste vet jo (eller bør vite) at barn ikke har nok erfaring til å styre verden...

jeg synes det er ganske bekymringsverdig i seg selv at de samtykker til å være med i et slikt konsept. Her får jo tv-selskapet ta styringen med hvordan de vil klippe og lime dette her.

virker som om foreldrene har svært lite dømmekraft, når de velger å være med på dette.

Skrevet

Har ikke sett programmet så egentlig har jeg ingen grunn til å svare, men en ting skal du vite; i sånne realityprogrammer er veldig ofte alt tatt ut av sammenheng og blitt klippet til for å få det til å se verst mulig ut. Har tidligere jobbet med TV produksjon, så dette vet jeg alt om...

ja det må de jo nesten gjøre for at det skal bli seerverdig.

Men blir familiene opplyst om dette her, at tv-selskapet står helt fritt til å klippe og lime som de vil?

Synes som sagt at det tyder på dårlig dømmekraft av foreldrene å bli med på et slikt konsept.

tror nok likevel at de har valgt ut ganske så spesielle foreldre og barn for så å klippe ut de verste scenene. Noe skal man jo se på :)

Skrevet

jeg synes det er ganske bekymringsverdig i seg selv at de samtykker til å være med i et slikt konsept. Her får jo tv-selskapet ta styringen med hvordan de vil klippe og lime dette her.

virker som om foreldrene har svært lite dømmekraft, når de velger å være med på dette.

Tja, eller så er det helt rådløse, og vet faktisk ikke hvordan de skal få tilbake kontrollen over familien sin.

Gjest Nick carter
Skrevet

Jeg så første episode der det var en alenemor som ikke hadde peiling på barneoppdragelse. Hun lærte nok mye og var takknemlig over å endelg få orden hjemme. Barn er ikke onde, det er foreldre som ikke vet hvordan man takler ulike situasjoner best. Mange i dette landet som trenger hjelp, og på den måten syns jeg dette er bra serie. Familiene får det jo tross alt bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...