Gå til innhold

Skrantene sexliv grunn til brudd ?

Anbefalte innlegg

Er i en litt merkelig fase med samboeren min om dagen hvor jeg lurer ganske mye på om et lite aktivt sexliv er grunn for meg til å bryte. Vi har vært sammen i 6 år, og har hatt det problemet i omtrent 3 av disse årene.

Hun er ofte mere sliten og trøtt, og jeg vil gjerne at vi skal kose oss hver kveld. Det blir mye avvisning som tar på selvtilliten min, og selvfølelsen hennes, fordi hun merker at hun ikke "strekker til".

Dette er jo nesten et standardinnlegg her på DOL, men det jeg lurer på er ; Er dette noe vits ? Kan forhold hvor den ene parten ikke er fornøyd med sex hyppigheten (kvaliteten klager jeg ikke på !!!) ? Det er snakk om et forhold som fungere nær opptill 100% på alle andre fronter. Det eneste vi har kranglet om noengang siden vi ble sammen (så å si) er sex.

Er jeg kravstor hvis jeg vil ha sex 3-4 ganger i uka ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19789-skrantene-sexliv-grunn-til-brudd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja - jeg synes du er kravstor ! Riktignok er jeg småbarnsmamma, men hvis samboern min "krevde" sex 3-4 ganger i uke, hadde jeg vært dødsfortvila ! Jeg orker simpelthen ikke - har nok med jobb og unger og familie og.....må sove litt også ! Vi har sex 2 ganger i uka i snitt, tipper jeg - noen uker nesten hver dag, men noen ganger kan det gå lang tid. Har med dagsform å gjøre.

Hvis forholdet er "nesten 100 %" på alle andre måter, er du GAL om du går ! Hvis du altså ikke synes at hyppig sex oppveier alt annet i et forhold. Du sier tom at sex er topp når du "får".... Tenk deg om !

Gjest lillemor

Ja - jeg synes du er kravstor ! Riktignok er jeg småbarnsmamma, men hvis samboern min "krevde" sex 3-4 ganger i uke, hadde jeg vært dødsfortvila ! Jeg orker simpelthen ikke - har nok med jobb og unger og familie og.....må sove litt også ! Vi har sex 2 ganger i uka i snitt, tipper jeg - noen uker nesten hver dag, men noen ganger kan det gå lang tid. Har med dagsform å gjøre.

Hvis forholdet er "nesten 100 %" på alle andre måter, er du GAL om du går ! Hvis du altså ikke synes at hyppig sex oppveier alt annet i et forhold. Du sier tom at sex er topp når du "får".... Tenk deg om !

Er ogs småbarnsmor og sammen med sambo på 6 året. Syntes også du er kravstor.

Har du tenkt på at krever du enda mer enn hun føler hun kan gi, så kan det gå andre veien også.... hun kan få enda mindre lyst.

Slik var det for meg en periode i hvertfall. Hadde sambis krevd enda mer av meg da hadde jeg nok pakket sakene mine. (Eller sagt i fra hvor skapet skulle stå)

Hva om du tok et tak i de tingene som hun gjør hjemme? at du konsekvent vasker huset hver uke uten å fordele noe på henne? Eller noe annet husarbeid. (gjør allt i en uke og se hvor mye det er)Da kommer hennes energi og lyst. Ps du får bedre sex hvis den for deg handler om å gi, da vil du få så det monner, bare prøv å elske slik...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Mange par går til grunne pga problemer med intimtet og sex.

Men dere har jo fått til det meste.

Gratulerer.

Slik jeg oppfatter din situasjon har dere et fint forhold på alle områder, også hva sex angår, mht kvalitet, som du selv sier.

Jeg synes nok du er kravstor når du forventer sex 3-4 gr. pr. uke av din samboer. Min erfaring er at mange kvinner synes det er mye med sex 2. hver dag. Det kan fort bli sett på som et press og et krav. Og så er spiralen i gang med ulyst og avvisning. Da blir hyppigheten viktigere enn at dere faktisk har det utmerket når dere er sammen seksuelt.

Jeg vil fraråde deg å bryte med din samboer før dere har fått snakket skikkelig ut om sex-behovet deres.

Dere må prøve å få frem hva dere ønsker begge to, og hva dere orker i forhold til jobb, familiesituasjon, helse osv.

Bruk den tiden som trengs for å komme til bunns i saken.

Hvis dere ikke klarer å kommunisere godt om intimtet og sex, kan dere søke hjelp hos en parterapeut.

Er ogs småbarnsmor og sammen med sambo på 6 året. Syntes også du er kravstor.

Har du tenkt på at krever du enda mer enn hun føler hun kan gi, så kan det gå andre veien også.... hun kan få enda mindre lyst.

Slik var det for meg en periode i hvertfall. Hadde sambis krevd enda mer av meg da hadde jeg nok pakket sakene mine. (Eller sagt i fra hvor skapet skulle stå)

Jeg har ikke småbarn i huset så jeg kan ikke skylde på at jeg blir sliten av de (ikke at det er noe galt) Du må spørre deg selv en del spørsmål. Gir du henne nokk oppmerkosomhet i hverdagen uten å tenke på sex? blomster? kos? sier noe pent? 3-4 ganger iuka er ikke mye viss man får påfyll av alt jeg nevte ovenfor. Viss ikke syntes ikke jeg det er noe at mannen min feks vil ha sex uten all små oppmerksomheten i uka. Det er ikke mye vi trenger. bare en liten kommentar og vi lever lenge på den.

Jo mere vi gir av oss selv jo mere får vi igjen av den andre.

En knyttet hånd gir ingenting tilbake

Annonse

Jeg har ikke småbarn i huset så jeg kan ikke skylde på at jeg blir sliten av de (ikke at det er noe galt) Du må spørre deg selv en del spørsmål. Gir du henne nokk oppmerkosomhet i hverdagen uten å tenke på sex? blomster? kos? sier noe pent? 3-4 ganger iuka er ikke mye viss man får påfyll av alt jeg nevte ovenfor. Viss ikke syntes ikke jeg det er noe at mannen min feks vil ha sex uten all små oppmerksomheten i uka. Det er ikke mye vi trenger. bare en liten kommentar og vi lever lenge på den.

Jo mere vi gir av oss selv jo mere får vi igjen av den andre.

En knyttet hånd gir ingenting tilbake

Helt enig. Men det er et lite spm. vedr. det å gi

av seg selv. Jeg har selv vært i sitiuasjonen

hvor man gir og gir og gir. Når man allikevel

blir avvist, tar det kraftig knekken på selvtilliten.

En rose og lign. er vel og bra det, men i det

øyeblikk man føler at man virkelig må gi noe

for å få noe, så er det noe kraftig galt.

Kjærlighet skal deles, ikke kjøpes.

Dessuten er det viktig å tenke på hva gutten

føler også. Vi skal liksom alltid ha lyst, og er

det vi som avviser, er 100 og 1 ute...

Det er desverre mange jenter som ikke forstår

at det er en del menn som også liker å bli

forført. Ikke at det alltid er vi som må ta initativet.

3-4 ganger i uka er ikke nødvendigvis mye. Men i en periode var det også for mye for meg

som mann, og å få samboen til å forstå det er ikke lett.

Dette ble mye rart, men essenesen er at man

må ta og gi. Kjærlighet skal deles, og vi har

alle behov for nærhet.

hei gb.

Det handler vel ikke om noen er kravstore eller ikke.Alle har forskjellig sexlyst,og siden din samboer ikke har så stor lyst som deg, så blir jo spørsmålet om du vil gi opp alt det andre fine dere har sammen fordi du vil ha sex litt oftere.

Så egentlig er dette vel opp til deg.

Og husk at jenter liker også å ta intiativet av og til. Kanskje hun ikke har fått sjans til det.

Jeg føler selv at sex er ikke alt i et forhold.Hvis en har god sex, men ingenting annet fungerer, hva er vitsen da?

Jeg synes det høres ut som om du egentlig har det greit.

Hvis du enda har følelser for henne så tenk over dine prioriteringer.

hilsen tro.

Hva om du tok et tak i de tingene som hun gjør hjemme? at du konsekvent vasker huset hver uke uten å fordele noe på henne? Eller noe annet husarbeid. (gjør allt i en uke og se hvor mye det er)Da kommer hennes energi og lyst. Ps du får bedre sex hvis den for deg handler om å gi, da vil du få så det monner, bare prøv å elske slik...

Husarbeid ??! Beklager virkelig men jeg tror vi to kommer fra litt forskjellige verdner.

Vi deler en leilighet på 50kvm. Jeg vasker opp (guttejobb) og går ut med søpla. På fredager vasker vi litt og rydder det koselig til helga. Ikke noe å bli sliten og daff av ! (hehe)

Dessuten tar jeg konsekvent 50% av alle husholdningsoppgaver, fordi mammaen min lærte meg at det er slik det skal være når jeg var liten.

Helt enig. Men det er et lite spm. vedr. det å gi

av seg selv. Jeg har selv vært i sitiuasjonen

hvor man gir og gir og gir. Når man allikevel

blir avvist, tar det kraftig knekken på selvtilliten.

En rose og lign. er vel og bra det, men i det

øyeblikk man føler at man virkelig må gi noe

for å få noe, så er det noe kraftig galt.

Kjærlighet skal deles, ikke kjøpes.

Dessuten er det viktig å tenke på hva gutten

føler også. Vi skal liksom alltid ha lyst, og er

det vi som avviser, er 100 og 1 ute...

Det er desverre mange jenter som ikke forstår

at det er en del menn som også liker å bli

forført. Ikke at det alltid er vi som må ta initativet.

3-4 ganger i uka er ikke nødvendigvis mye. Men i en periode var det også for mye for meg

som mann, og å få samboen til å forstå det er ikke lett.

Dette ble mye rart, men essenesen er at man

må ta og gi. Kjærlighet skal deles, og vi har

alle behov for nærhet.

Hei! Mitt "problem" er det motsatte; jeg vil, men ikke min mann. Jeg har alltid likt sex, uansett om jeg har hatt småbarn, jobb el.lign. Energinivået mitt er stort sett på topp.-Og vi har ingen problemer med arbeidsfordelingen hjemme.Vi har det fint på alle måter, det er ingen "feil" på min mann, men vi har bare rett og slett forskjellige behov. For å si det med en viss form for humor, så tror jeg det ofte er hormonene som "tuller med oss". Jeg har litt for mye testosteron i aktivitet og han har litt for lite...dette ler vi litt av iblant! Allikevel har vi vært nødt til å prate ut om dette, og vår løsning er at jeg må dempe meg litt og han må aktivisere seg litt mere. Så har vi altså møttes på halvvegen! Jeg har slitt mere med dette enn min mann, naturlig nok. -Det er ikke lett å være varmblodig og få liten respons.

Hei! Mitt "problem" er det motsatte; jeg vil, men ikke min mann. Jeg har alltid likt sex, uansett om jeg har hatt småbarn, jobb el.lign. Energinivået mitt er stort sett på topp.-Og vi har ingen problemer med arbeidsfordelingen hjemme.Vi har det fint på alle måter, det er ingen "feil" på min mann, men vi har bare rett og slett forskjellige behov. For å si det med en viss form for humor, så tror jeg det ofte er hormonene som "tuller med oss". Jeg har litt for mye testosteron i aktivitet og han har litt for lite...dette ler vi litt av iblant! Allikevel har vi vært nødt til å prate ut om dette, og vår løsning er at jeg må dempe meg litt og han må aktivisere seg litt mere. Så har vi altså møttes på halvvegen! Jeg har slitt mere med dette enn min mann, naturlig nok. -Det er ikke lett å være varmblodig og få liten respons.

Dette er jeg veldig enig i Ritta. Det viktige er å

møtes på halvveien, ihvertfall at begge prøver

på dette. Jeg har selv vært i situasjoenen hvor

jeg prøver og prøver. Gjør stadig mer hjemme,

vasker lager middag,osv. osv. Og når da

ingenting skjer, føler man seg på en måte

litt "snytt". Men som jeg pleier å si, kjærlighet

skal gis og deles, ikke "kjøpes". Som varmblodig

skjønner jeg godt hva du mener.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...