Gå til innhold

Hva er ditt mest traumatiske barndomsminne?

Anbefalte innlegg

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Hver gang det var snakk om hvem som var tynnest og hadde finest navle (ja, det var veldig viktig på barnskolen der jeg gikk). Jeg følte meg alltid så tykk. Mamma ba meg holde inn magen når vi var på besøk. Slike episoder husker jeg som om det var i går, og det plager meg fortsatt.

Den gangen vi skulle dele klassen i to grupper, og vi kunne velge selv. Jeg ble igjen til slutt og ingen ville ha meg på gruppa si. Jeg var 10 år og det var veldig ubehagelig.

Husker mange svært ubehagelige episoder, men må si at jeg hadde en fin barndom med supre foreldre.

"Mamma ba meg holde inn magen når vi var på besøk."

*rister på hodet*

Skrevet

Jeg husker at på skoleveien så møtte vi noen ganger en gammel hund. Den var ikke stor, MEN - den hadde øyne som det rant noe fra.

Alle snakket om denne hunden, og det gikk rykter om sykdommer verre enn noen andre.

Så hvis vi møtte den, var det alltid å løpe som bare pokker, for hvis vi risikerte å komme borte denne "Hunden med de rennende øynene" - så ville no fryktelig skje!

Stakkars hund, den var nok bare en gammel hund som ikke gjorde noen fortred.

**

Dessuten husker jeg historiene om "Blod i trappa..blod i trappa...blodet renner..." osv. Var livredd for å gå ned i kjelleren for å hente ting...og hver gang jeg skulle gjøre det så sang det i bakhodet "blodet drypper" osv, og jeg kjente hjertet dunke noe vanvittig - livredd en spøkelseshistorie, hehehe.

:)

Skrevet

Det var når vi var på tur med barnehagen og jeg og en annen gutt klatret opp på et fjell vi ikke fikk lov til, gjorde det flere ganger enda de som jobbet i barnehagen sa vi ikke fikk lov. Ble da fulgt tilbake til barnehagen og de andre fortsatte turen og de hadde fått is og brus.

En annen ting var når jeg var i London med mammaen min 9 år gammel og jeg stakk av fordi vi ikke fant en turndrakt jeg hadde sett gjennom et bussvindu etter å ha trålet 20 butikker. Jeg visste ikke navnet på hotellet eller noenting, heldigvis fant mamma meg midt i London etter en stund, men jeg fikk masse kjeft da ja.

Skrevet

vanskelig å bestemme meg for et enkelt minne. de mest traumatiske er de fra skoledagene med mobbing. det står nok mellom den dagen en litt kraftig gutt, ca to år yngre enn meg, grep tak i meg og ronket seg mot meg mens han holdt meg hardt. for så å slenge meg ned på bakken. jeg skrapa opp det ene kneet på den nye buksa mi. blod. den andre mest traumatisk er vel da vi spilte håndball. vi kastet til hverandre, to og to, flere jenter på rekke og rad. hun jeg kastet med møtte iblant ballen med kneet om jeg kastet for lavt. da hun en gang kastet for lavt gjorde jeg det samme. alt stoppet opp. klassens "dronning" kom bort til meg og sa at det jeg gjorde ikke var lov, at frøken hadde sagt det var forbudt. jeg prøvde å forsvare meg, men da løp hun ut på fotballbanen og tok med seg alle gutta for å forsvare sitt ståpunkt. det endte meg at jeg ble jagd bortover skolegården med hets og brølerier, som gjorde at jeg løp inn i av jentedoene og nektet å komme ut. de ble stående utenfor og brøle helt til frøken kom. ...så. det var de to. aner ikke hvilket jeg ville valgt som mest traumatisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...