Gå til innhold

Noen som vet om denne hypnotisøren?

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

18

• Klara Q

6

• favn

4

• carma

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Drit i hypnose. Les Allen Carrs bok - det virker!

Sist jeg så den i butikken, kostet den 149 kroner.

Skrevet

Drit i hypnose. Les Allen Carrs bok - det virker!

Sist jeg så den i butikken, kostet den 149 kroner.

"Endelig ikke-røyker"? Jeg kjenner ikke en eneste én som har klart å slutte å røyke med den, så hvorvidt den virker bedre enn andre ting er nok høyst individuellt.

"..........................................."

Skrevet

"Endelig ikke-røyker"? Jeg kjenner ikke en eneste én som har klart å slutte å røyke med den, så hvorvidt den virker bedre enn andre ting er nok høyst individuellt.

Jeg har. Samboeren min har. Svigerinna mi har og to venninner.

Og hver av dem kjenner også mange av deres venner som har.

Så nå vet du om noen :-)

Skrevet

Jeg vet en ting som fungerer aldeles utmerket om man vil slutte å røyke.... Ta deg jobb på en lungeavdeling! :) Å gå sammen med pasienter med lungekreft og kols dagen lang gir deg ikke kjempelyst til å tenne en sigarett etter arbeidsdagens slutt.... ;) Det er ikke bare folk over seksti som får lungekreft!!!

Skrevet

Jeg har. Samboeren min har. Svigerinna mi har og to venninner.

Og hver av dem kjenner også mange av deres venner som har.

Så nå vet du om noen :-)

Ca. like mange som jeg kjenner som ikke klarte det. Så en relativt god gjetning vil være 50%. Ikke så altfor langt unna den andelen jeg har kjent som har klart å slutte kun ved viljestyrke.

".........................................."

Skrevet

Hvor mange kjenner du som har lest den, da? Èn? ;)

I min familie og vennekrets går boken på rundgang, og her slutter de èn etter èn. Helt topp! Og nå snakker vi om folk som har prøvd å slutte før - med det utfall at de ble deppa og/eller sinna.

Man skal ikke fnyse av herr Carr! Og hvis du personlig ikke har lest den, kan du i alle fall ikke dømme den! Hva har du å tape?

:)

Skrevet

Jeg vet en ting som fungerer aldeles utmerket om man vil slutte å røyke.... Ta deg jobb på en lungeavdeling! :) Å gå sammen med pasienter med lungekreft og kols dagen lang gir deg ikke kjempelyst til å tenne en sigarett etter arbeidsdagens slutt.... ;) Det er ikke bare folk over seksti som får lungekreft!!!

Det er noe som fungerer på noen, mens på andre så fungerer det ikke i det hele tatt. Det blir som når "staten" skal forsøke å tvinge deg til å slutte: Noen bukker under for presset, mens andre ikke finner seg i at noen skal presse en.

Men joda - å omgåes folk med kols gir meg ikke akkurat lyst til å begynne å røyke igjen :-)

"............................................"

Skrevet

Ca. like mange som jeg kjenner som ikke klarte det. Så en relativt god gjetning vil være 50%. Ikke så altfor langt unna den andelen jeg har kjent som har klart å slutte kun ved viljestyrke.

Det påstås å ha en suksessrate på 95% - og det betviler jeg ikke i grunnen. Men det er stor forskjell på å lese en bok og å virkelig lese den...

Man må naturligvis ikke bruke den som innsovningslektyre ;)

Skrevet

Jøss... fryktelig mange venner du har som har lest boka da :-) De må være ganske enestående.

90%(!!) av de som benytter Alan Carrs metoder på hans klinikker rundt om i verden lykkes. De som ikke lykkes får pengene tilbake.

Skrevet

Hvor mange kjenner du som har lest den, da? Èn? ;)

I min familie og vennekrets går boken på rundgang, og her slutter de èn etter èn. Helt topp! Og nå snakker vi om folk som har prøvd å slutte før - med det utfall at de ble deppa og/eller sinna.

Man skal ikke fnyse av herr Carr! Og hvis du personlig ikke har lest den, kan du i alle fall ikke dømme den! Hva har du å tape?

:)

"Man skal ikke fnyse av herr Carr! Og hvis du personlig ikke har lest den, kan du i alle fall ikke dømme den! Hva har du å tape?"

Jeg fnyser ikke av den (hvor får du det fra?) - jeg "fnyser" av at du sier at vedkommende skal drite i alt annet, fordi den garantert funker. Og ja - jeg har lest den. Og nei, jeg røyker ikke - jeg sluttet å røyke lenge før den kom. Men den "programmeringen" som boken legger opp til liker jeg ikke, og jeg synes det blir latterlig å lese om en person som sier at "ingen røykere synes røyken er god, punktum.". Slikt faller på sin egen urimelighet, og ville ikke fungert på meg.

Skrevet

Jøss... fryktelig mange venner du har som har lest boka da :-) De må være ganske enestående.

90%(!!) av de som benytter Alan Carrs metoder på hans klinikker rundt om i verden lykkes. De som ikke lykkes får pengene tilbake.

Ja, det er nok magisk...:-)

De fleste som er inne på en avvenningsklinikk oppnår faktisk resultater.

"............................................."

Skrevet

Det påstås å ha en suksessrate på 95% - og det betviler jeg ikke i grunnen. Men det er stor forskjell på å lese en bok og å virkelig lese den...

Man må naturligvis ikke bruke den som innsovningslektyre ;)

95% er vel litt prematurt å påstå - så lenge har det ikke vært i bruk at man kan fastslå slike tall med sikkerhet. Men jeg har da aldri betvilet at boken fungerer for mange? Den hadde neppe fungert på meg, iom. at jeg neppe lar meg programmere på den måten.

".............................................."

Skrevet

Ja, det er nok magisk...:-)

De fleste som er inne på en avvenningsklinikk oppnår faktisk resultater.

"............................................."

Det er snakk om et par samtaler som går ut på det samme boka går ut på. Det er ikke snakk om en innleggelse og behandling på en klinikk som ved en avrusningsklinikk e.l. så det kan nok ikke sammenlignes på samme måte :-)

Skrevet

"Man skal ikke fnyse av herr Carr! Og hvis du personlig ikke har lest den, kan du i alle fall ikke dømme den! Hva har du å tape?"

Jeg fnyser ikke av den (hvor får du det fra?) - jeg "fnyser" av at du sier at vedkommende skal drite i alt annet, fordi den garantert funker. Og ja - jeg har lest den. Og nei, jeg røyker ikke - jeg sluttet å røyke lenge før den kom. Men den "programmeringen" som boken legger opp til liker jeg ikke, og jeg synes det blir latterlig å lese om en person som sier at "ingen røykere synes røyken er god, punktum.". Slikt faller på sin egen urimelighet, og ville ikke fungert på meg.

Sorry, jeg trodde du var "anonym her kanskje".

Men kjære Prozak - det er da virkelig ingen som synes at røyk smaker godt? Det var i alle fall ingen som likte den første røyken de tok. Og den smaker tilsvarende dårlig når du har gått uten røyk en dag og to.

Programmering? Ja, ok - men den virker mer som en omprogrammering - den vasker bort gamle myter og forestillinger vi har om røyk. I sannhet finnes det ingenting positivt med røyken, annet enn når du TROR du ikke klarer deg uten den. Da gir den deg en enorm glede ved at du tar deg en røyk når du kjenner suget. Men røyken i seg selv gir ingen positiv gevinst.

Skrevet

Det er noe som fungerer på noen, mens på andre så fungerer det ikke i det hele tatt. Det blir som når "staten" skal forsøke å tvinge deg til å slutte: Noen bukker under for presset, mens andre ikke finner seg i at noen skal presse en.

Men joda - å omgåes folk med kols gir meg ikke akkurat lyst til å begynne å røyke igjen :-)

"............................................"

Tvang virker ikke på annet enn at det gjør folk irriterte. Men å se hva slags "bivirkninger" røyking har når man først blir syk av det gir som regel ikke en akutt lyst på sigaretter. Jeg kan kanskje tenke meg noe som er mer sensuelt enn grønt slim, dårlig pust, angst osv.

Jeg har møtt noen snusere av personalet på lungeavdelingen, men ingen røykere! ;)

Skrevet

Trenger man så mye viljestyrke for å slutte å røyke? Kjempe liksom? Det tror jeg ikke noe på.

Skrevet

95% er vel litt prematurt å påstå - så lenge har det ikke vært i bruk at man kan fastslå slike tall med sikkerhet. Men jeg har da aldri betvilet at boken fungerer for mange? Den hadde neppe fungert på meg, iom. at jeg neppe lar meg programmere på den måten.

Boka har vært ute og gått siden 80-tallet, mener jeg å huske.

Hvorfor er du så negativ til en bok som har gjort så mange av oss røykfrie og lykkelige?

Skrevet

Programeringen er jo skaden som allerede har skjedd, hvis ikke hadde du vel ikke vært en røyker?

For jeg tror ikke noe på at du bare digget røyk første gang du smakte det :-)

Skrevet

Boka har vært ute og gått siden 80-tallet, mener jeg å huske.

Hvorfor er du så negativ til en bok som har gjort så mange av oss røykfrie og lykkelige?

Om det fungerte for deg så er det jo topp. Det sparer helsen din, helsen til dine nærmeste og gir deg i tillegg bedre økonomi ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...