Gå til innhold

Noen som vet om denne hypnotisøren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sorry, jeg trodde du var "anonym her kanskje".

Men kjære Prozak - det er da virkelig ingen som synes at røyk smaker godt? Det var i alle fall ingen som likte den første røyken de tok. Og den smaker tilsvarende dårlig når du har gått uten røyk en dag og to.

Programmering? Ja, ok - men den virker mer som en omprogrammering - den vasker bort gamle myter og forestillinger vi har om røyk. I sannhet finnes det ingenting positivt med røyken, annet enn når du TROR du ikke klarer deg uten den. Da gir den deg en enorm glede ved at du tar deg en røyk når du kjenner suget. Men røyken i seg selv gir ingen positiv gevinst.

"det er da virkelig ingen som synes at røyk smaker godt"

Tull og tøys. Når jeg røyket, så røyket jeg masse forskjellig tobakk med forskjellige smaker, og nøt røyken både som sigaretter og i pipe. Det er klart den smakte godt! Ikke hver eneste røyk, men mange.

"............................................"

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

18

• Klara Q

6

• favn

4

• carma

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tvang virker ikke på annet enn at det gjør folk irriterte. Men å se hva slags "bivirkninger" røyking har når man først blir syk av det gir som regel ikke en akutt lyst på sigaretter. Jeg kan kanskje tenke meg noe som er mer sensuelt enn grønt slim, dårlig pust, angst osv.

Jeg har møtt noen snusere av personalet på lungeavdelingen, men ingen røykere! ;)

Joda - det er vel ingen som blir upåvirket av å se slikt. Men mange klarer jo å skyve slike tanker unna.

".........................................."

Skrevet

Trenger man så mye viljestyrke for å slutte å røyke? Kjempe liksom? Det tror jeg ikke noe på.

Med det utsagnet, så gjør du det jo umulig å diskutere dette med deg.

Det er veldig forskjellig hvor avhengig man blir av røyk (nokotin er én ting - de andre stoffene er andre ting), og for enkelte (som kanskje er disponert for ekstrem avhengighet), så kan røyken være omtrent like vanskelig å stumpe som heroinen er for en junkie (selv om det i utg.punktet er to forskjellige avhengigheter - psykisk og fysisk).

"Tror ikke noe på"...*rister på hodet*

"........................................"

Skrevet

Programeringen er jo skaden som allerede har skjedd, hvis ikke hadde du vel ikke vært en røyker?

For jeg tror ikke noe på at du bare digget røyk første gang du smakte det :-)

"For jeg tror ikke noe på at du bare digget røyk første gang du smakte det :-)"

Det har ingenting med saken å gjøre. Jeg likte heller ikke whisky første gangen jeg smakte det - betyr det at jeg egentlig ikke liker det nå?

Det er jo tull å si at ingen synes røyken smaker godt - både fordi jeg vet det selv, og fordi det er en ganske vill påstand. Men hvis man klarer å innbille seg selv at det aldri er godt, så er det jo greit. Men jeg er som sagt lite mottakelig for programmering (muligens fordi jeg foretrekker å programmere selv :-)

".........................................."

Skrevet

Boka har vært ute og gått siden 80-tallet, mener jeg å huske.

Hvorfor er du så negativ til en bok som har gjort så mange av oss røykfrie og lykkelige?

Jeg er da ikke negativ til boken? Jeg er negativ til noen som påstår at én metode er den eneste som fungerer, og alt annet er tull. Og jeg vet selv, med ganske stor sikkerhet, at den boken ikke hadde hjulpet meg med å slutte å røyke. Jeg har da ikke på noe tidspunkt sagt at det er noe galt at mange klarer å slutte å røyke med denne boken?

Skrevet

Med det utsagnet, så gjør du det jo umulig å diskutere dette med deg.

Det er veldig forskjellig hvor avhengig man blir av røyk (nokotin er én ting - de andre stoffene er andre ting), og for enkelte (som kanskje er disponert for ekstrem avhengighet), så kan røyken være omtrent like vanskelig å stumpe som heroinen er for en junkie (selv om det i utg.punktet er to forskjellige avhengigheter - psykisk og fysisk).

"Tror ikke noe på"...*rister på hodet*

Rist på hodet så mye du vil.

Alle jeg kjenner som har sluttet, inklusive meg selv, sluttet nettopp :uten: å mobilisere viljestyrke. Vi lot simpelthen være å røyke og tenkte på noe annet istedet.

Folk som gjør røykeslutt til en daglig kamp der de nærmest slites i to, der røyk kontra ikke røyk er en evigvarende kamp mellom det onde og det gode, som utbasunerer for seg selv og andre hvor VANVITTIG vanskelig det er, må jeg le av.

Røyke-kampen er en konstruert oppfinnelse røykere av ukjente grunner lager for seg selv, godt hjulpet av myndighetene og andre som legger fram egne røykeslutteskoler, medisinering, psykologhjelp og jeg vet ikke hva. Det er jo helt latterlig.

Skrevet

Rist på hodet så mye du vil.

Alle jeg kjenner som har sluttet, inklusive meg selv, sluttet nettopp :uten: å mobilisere viljestyrke. Vi lot simpelthen være å røyke og tenkte på noe annet istedet.

Folk som gjør røykeslutt til en daglig kamp der de nærmest slites i to, der røyk kontra ikke røyk er en evigvarende kamp mellom det onde og det gode, som utbasunerer for seg selv og andre hvor VANVITTIG vanskelig det er, må jeg le av.

Røyke-kampen er en konstruert oppfinnelse røykere av ukjente grunner lager for seg selv, godt hjulpet av myndighetene og andre som legger fram egne røykeslutteskoler, medisinering, psykologhjelp og jeg vet ikke hva. Det er jo helt latterlig.

Du påberoper deg altså å vite at ingen røykere er så avhengige at de har virkelige problemer med å slutte? Det er jo så latterlig at det er meningsløst å kommentere.

"Duh! Jeg og alle jeg kjenner er sånn og sånn, og mener sånn og sånn, så jeg tror ingenting på at noen andre ikke er sånn eller ikke mener sånn!"

"..........................................."

Skrevet

Du påberoper deg altså å vite at ingen røykere er så avhengige at de har virkelige problemer med å slutte? Det er jo så latterlig at det er meningsløst å kommentere.

"Duh! Jeg og alle jeg kjenner er sånn og sånn, og mener sånn og sånn, så jeg tror ingenting på at noen andre ikke er sånn eller ikke mener sånn!"

Unnskyld meg, men du viser jo selv til venner og bekjente i tråden. Men din empiri er sikkert mer pålitelig enn andres?

Selvsagt har massevis av folk problemer med å slutte å røyke. Hvor har du det fra at jeg har sagt noe annet?

Jeg sa at indoktrineringen om den skrekkelige røykekampen er feilslått metode.

Skrevet

Unnskyld meg, men du viser jo selv til venner og bekjente i tråden. Men din empiri er sikkert mer pålitelig enn andres?

Selvsagt har massevis av folk problemer med å slutte å røyke. Hvor har du det fra at jeg har sagt noe annet?

Jeg sa at indoktrineringen om den skrekkelige røykekampen er feilslått metode.

"Unnskyld meg, men du viser jo selv til venner og bekjente i tråden. Men din empiri er sikkert mer pålitelig enn andres?"

Øhh...nå må du forsøke å lese det som blir skrevet, og ikke dikte opp masse tull. Jeg henviste til bekjentskaper nettopp for å illustrere at det ikke er likt for alle - du henviser til bekjentskaper for å bevise at sånn er det for alle. Du ser vel at dette er to vidt forskjellige ting? Metoden er helt ubrukelig til å bevise noe som helst, men den er helt gyldig mht. å motbevise generaliserende påstander. Hvis 10 personer er slik eller slik, så beviser ikke det at alle er slik - men hvis 1 person ikke er slik, så beviser det logisk nok at ikke alle er slik.

"Selvsagt har massevis av folk problemer med å slutte å røyke. Hvor har du det fra at jeg har sagt noe annet?"

Du sier at du ikke tror noe på at det kan være en hard kamp å slutte å røyke (2-3 innlegg siden).

"Jeg sa at indoktrineringen om den skrekkelige røykekampen er feilslått metode."

Feilslått metode for hva? Det er vel ingen som hevder at det at noen har store problemer med å røyke er et argument for hverken det ene eller det andre når det gjelder å slutte eller ikke slutte?

Skrevet

"Endelig ikke-røyker"? Jeg kjenner ikke en eneste én som har klart å slutte å røyke med den, så hvorvidt den virker bedre enn andre ting er nok høyst individuellt.

Jeg har!

Skrevet

"Unnskyld meg, men du viser jo selv til venner og bekjente i tråden. Men din empiri er sikkert mer pålitelig enn andres?"

Øhh...nå må du forsøke å lese det som blir skrevet, og ikke dikte opp masse tull. Jeg henviste til bekjentskaper nettopp for å illustrere at det ikke er likt for alle - du henviser til bekjentskaper for å bevise at sånn er det for alle. Du ser vel at dette er to vidt forskjellige ting? Metoden er helt ubrukelig til å bevise noe som helst, men den er helt gyldig mht. å motbevise generaliserende påstander. Hvis 10 personer er slik eller slik, så beviser ikke det at alle er slik - men hvis 1 person ikke er slik, så beviser det logisk nok at ikke alle er slik.

"Selvsagt har massevis av folk problemer med å slutte å røyke. Hvor har du det fra at jeg har sagt noe annet?"

Du sier at du ikke tror noe på at det kan være en hard kamp å slutte å røyke (2-3 innlegg siden).

"Jeg sa at indoktrineringen om den skrekkelige røykekampen er feilslått metode."

Feilslått metode for hva? Det er vel ingen som hevder at det at noen har store problemer med å røyke er et argument for hverken det ene eller det andre når det gjelder å slutte eller ikke slutte?

'Jeg henviste til bekjentskaper nettopp for å illustrere at det ikke er likt for alle - du henviser til bekjentskaper for å bevise at sånn er det for alle.'

Debatteknikken din er såpass outrert at du henvises til videre diskusjon med deg selv.

Skrevet

Jeg har!

Jeg kjenner ikke deg :-)

"...................................."

Skrevet

'Jeg henviste til bekjentskaper nettopp for å illustrere at det ikke er likt for alle - du henviser til bekjentskaper for å bevise at sånn er det for alle.'

Debatteknikken din er såpass outrert at du henvises til videre diskusjon med deg selv.

Å? Du klarer altså ikke å lese det som skrives for det det er? Jeg sa jo for litt siden at med slike påståtander, så går det ikke ann å diskutere med deg. Du kan jo godt innbille deg at jeg skrev noe annet enn det som ståår svart på hvitt, men det endrer jo ikke fakta.

"............................................."

Skrevet

"Endelig ikke-røyker"? Jeg kjenner ikke en eneste én som har klart å slutte å røyke med den, så hvorvidt den virker bedre enn andre ting er nok høyst individuellt.

Jeg kjenner mange.

Skrevet

Jeg kjenner mange.

Ok, da kjenner vel jeg også mange da...

"......................................."

Skrevet

Jeg kjenner ikke deg :-)

"...................................."

Slutt å tull nå, klart du kjenner meg.

:-)

Skrevet

Jeg er da ikke negativ til boken? Jeg er negativ til noen som påstår at én metode er den eneste som fungerer, og alt annet er tull. Og jeg vet selv, med ganske stor sikkerhet, at den boken ikke hadde hjulpet meg med å slutte å røyke. Jeg har da ikke på noe tidspunkt sagt at det er noe galt at mange klarer å slutte å røyke med denne boken?

Jeg sier ikke at alt annet er tull. Jeg sier (og tror) at alt annet er lange og ofte pinefulle - og kostbare - omveier.

Og jeg mener i alle fall at alle bør lese boken, helst før de prøver andre metoder, dersom de ønsker å slutte å røyke.

Jeg kan i alle fall sverge på at å slutte med Carrs bok gikk som en drøm for meg! Jeg har forsøkt å slutte tidligere, og opplevd både fysiske og psykiskea abstinenser som var omtrent uutholdelig. Er det ikke rart at jeg ikke opplevde fnugg av disse abstinensene etter å ha lest Carr?

Det gikk regelrett et lys opp for meg mens jeg leste boken. Så det så :)

Skrevet

Ok, da kjenner vel jeg også mange da...

"......................................."

Det gjør du nok.

Men - jeg kjenner (eller kjenner og kjenner) Jan Føyner som det skrives om i artikkelen.

Han var gift med sjefen min, og jeg var hjemme der mange ganger ...

Så jeg kjenner altså noen som har sluttet å røyke ved hypnose også. :o)

Skrevet

Det gjør du nok.

Men - jeg kjenner (eller kjenner og kjenner) Jan Føyner som det skrives om i artikkelen.

Han var gift med sjefen min, og jeg var hjemme der mange ganger ...

Så jeg kjenner altså noen som har sluttet å røyke ved hypnose også. :o)

Altså - jeg kjenner mange som har sluttet å røyke. Jeg kjenner ingen, ihvertfall ikke som jeg vet om, som har sluttet å røyke vha. den boken. Men jeg kjenner noen som ikke har klart å slutte vha. den boken. Og jeg kjenner noen som ikke har klart å slutte ved hypnose.

"........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...