Gå til innhold

Sår som ikke vil gro - off topic

Anbefalte innlegg

Gjest sår som ikke vil gro
Skrevet

Hei!

Jeg har et ekkelt sår på ene leggen.

Det klør og vil ikke gro (ikke rart det, da, jeg kløner det jo opp hele tiden)

Jeg har hatt det et par måneder nå.

I det siste har jeg begynt å smøre med hvitvask. Det tar kløen, så jeg får latt såret være i fred. Jeg smører også med Aloe Vera gele daglig, for å fremme sårheling.

Likevel gror det sent, og ser ikke pent ut. Det er tørt og ser ikke grønt ut. Jeg har ingen sykdommer.

Jeg misliker intenst å gå til legen - iallefall for en sånn "filleting" som dette!

Tror dere dette kan være farlig?

Skrevet

Hva slags sår er det? Er det bare et skrubbsår eller f.eks. et myggstikk du hele tiden klorer opp igjen, så ta på Bruledine krem. Det er bakteriehemmende, og det hemmer kløingen.

Er det derimot et sår som blør når det blir klort opp, synes jeg du må gå til legen med det. Det er IKKE en filleting med sår som ikke gror; det er viktig å finne ut hvorfor det ikke gror.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Du burde få sjekket det syns jeg. I mellomtiden bør du ikke røyke. Ta ekstra c-vit. Og legge på groblad hvis du har.

Skrevet

Ikke for å skremme deg, men det var sånn de fant ut at ei lita jente jeg kjenner hadde leukemi. Hun hadde sår på leggen som ikke grodde.

Få det sjekket, og hvis det bare er en filleting, så har du ihvertfall sjekket!

Gjest sår som ikke vil gro
Skrevet

Ikke for å skremme deg, men det var sånn de fant ut at ei lita jente jeg kjenner hadde leukemi. Hun hadde sår på leggen som ikke grodde.

Få det sjekket, og hvis det bare er en filleting, så har du ihvertfall sjekket!

Ups, skal ringe i morra!

Takk for svar, alle sammen.

Skrevet

Du må da ikke putte hvitvask på åpne sår jente!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...