Gå til innhold

Dere som tenker å stemme Venstre

Anbefalte innlegg

Gjest ikke Hagen, nei!
Skrevet

Vær klar over at da får dere Carl I Hagen som statsminister. Han kommer ikke til å godta Bondevik!

Flere jeg kjenner som vanligvis stemmer Venstre, har valgt å heller stemmer litt rødere denne gang, fordi de tross alt heller vil ha Stoltenberg enn Hagen som statsminister.

Skrevet

Verken Hagen eller Bondevik er vel å foretrekke som statsminister... Jeg likte uttalelsen til den gamle damen på debatten i går: "Hva skal vi egentlig med Krf?" :)

Religion er en ting, politikk noe annet...

Gjest helt feil ja
Skrevet

Phø, du får da ikke hagen som statsminister selv om du stemmer venstre.

Skrevet

Det er vås og feilinformasjon. Typisk rød uærlighet.

"Det er vås og feilinformasjon. Typisk rød uærlighet."

Heh-heh. Den første setningen kunne jeg tatt alvorlig, men den andre ødela det.

"..........................................."

Skrevet

"Det er vås og feilinformasjon. Typisk rød uærlighet."

Heh-heh. Den første setningen kunne jeg tatt alvorlig, men den andre ødela det.

Greit nok. Jeg nøyer meg med å kalle det vås og feilinformasjon da.

Gjest ikke Hagen, nei
Skrevet

Phø, du får da ikke hagen som statsminister selv om du stemmer venstre.

Det er jo nettopp det du gjør. Derfor må du ikke være så blind. Du får ikke Bondevik som statsminister om du stemmer venstre.

Skrevet

Det er jo nettopp det du gjør. Derfor må du ikke være så blind. Du får ikke Bondevik som statsminister om du stemmer venstre.

*sukk*

Hvorfor kommer du med dette sprøytet når du vet at det bare er tull?

Kan du ikke servere politiske argumenter istedet?

Skrevet

Kan du definere logikken som understreker den konklusjonen?

"......................................."

Skrevet

Dere på rødgrønne siden virker rimelig desperate nå....???

Gjest fyllesjuk
Skrevet

Lurer på hvem som blir statsminister hvis man stemmer FrP?

For meg virker det som for hvert parti man stemmer på, så er det en stemme til andre partier???

*klør seg i hu'et*

Skrevet

For meg virker det som for hvert parti man stemmer på, så er det en stemme til andre partier???

*klør seg i hu'et*

"For meg virker det som for hvert parti man stemmer på, så er det en stemme til andre partier???"

Fordi alle partier er avhengige av samarbeid for å kunne danne regjering. FrP er urealistisk i regjering, så å stemme Venstre blir å stemme på bondevik som statsminister (en god nok grunn til å stemme nesten hva som helst annet).

Skrevet

*klør seg i hu'et*

Nei, det er ikke sånn.

Ut fra antall stemmer partiene får, så får de et visst antall personer inn i styrende organer for å representere sin politikk.

Dvs, stemmer du NasseNøffpartiet, så får NasseNøffpartiet flere representanter. Disse skal da jobbe for å gjennomføre NasseNøffpartiets politikk.

Hvem som blir stasminister er faktisk ikke så vesentlig, men det bestemmes i fellesskap av disse representantene. Her er det som regel en god del kompromisser ute og går.

Skrevet

*klør seg i hu'et*

Det er dumt å stemme taktisk, det slår ofte feil ut. Stem på det partiet som du er mest enig med.

Gjest helt feil ja
Skrevet

kan du finne noe som bekrefter dette.

Tror nok det er du som er blind her

Gjest løpegutten til jens og kristin
Skrevet

sosialistene begynner å bli desperate nå

he, he

Skrevet

Jeg tror nok at selv Hagen vet han ikke er noe statsministeremne. Passer seg ikke med en radikal person som statsminister.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...