Gå til innhold

Hva gjør man ved plutselig forstoppelse?

Anbefalte innlegg

Gjest plutselig forstoppet
Skrevet

har så vondt i magen og tror at noe har stoppet opp inni meg. Er redd for å bruke noe avførende da jeg tror jeg vil få enda mere vondt og at det vil presse noe voldsomt på

noen tips?

er desperat nå

Skrevet

Drikk zalo og lirk en liten trepinne forsiktig opp der bak, det hjelper alltid på meg.

Skrevet

Drikk zalo og lirk en liten trepinne forsiktig opp der bak, det hjelper alltid på meg.

Mener du oppvaskmiddelet Zalo? Hvor mye kan det være forsvarlig å ta av det da? Drikker du det ublandet?

Skrevet

Tørkede aprikoser er et sikkerstikk hos meg.

Å drikke zalo må du ikke finne på i alle fall.

Skrevet

Tørkede aprikoser er et sikkerstikk hos meg.

Å drikke zalo må du ikke finne på i alle fall.

regner med at det rådet var ironisk ment:)

Gjest lykke til
Skrevet

Kjøp lactolose (avføringsmiddel) på apoteket. Drikk det 2-3 ganger daglig (følg det som står på pakken). Det hjelper, det vil løsne på hele greia og hjelpe det ut.

Stakkars deg, sånt gjør vondt. Jeg hadde samme problem i fjor engang.

Skrevet

Mikrolax. Effekt etter 5-15 min.

Lykke til:)

takk for tipset, men problemet er at det har stoppet opp lengre opp i tarmen og da hjelper ikke mikrolax. Må nok prøve noen metoder som går "andre veien"

Skrevet

Linfrø er det som hjelper best på meg. Hadde en del forstoppelse under graviditetene, og linfrø fungere alstå bra! Men de må ligge i vann noen timer før bruk, gjerne over natta.

Kiwi er også bra mot forstoppelse, og svisker.

Andre råd er å drikke masse vann og bevege seg mye - gå tur!

Skrevet

Apoteket seller noen små piller, kommer ikke på navnet. Ellers hjelper lakriskonfekt (Tit-bits). Noen ganger hjelper Tab-lett fra Helsekosten, men ikke på det verste tilfellene.

Gjest seriøst ja
Skrevet

Ikke hiv i deg masse piller. GROVT brød, det er tingen. Seriøst. Det grove melet er det som får ut det som ikke skal være der.

Gjest Er nøden stor....
Skrevet

Denne metoden er mindre delikat, men hvis krisen er stor og man sitter på toalettet med skikkelig mageknip og forstoppelse blir man ganske desperat.

Det som gjør at kroppen registrerer at du må på do, og som resulterer i mageknip, er avføring som har kommet helt ut i endetarmen. Hvis du fjerner denne på "mekanisk vis" med egnet instrument vil mageknipen gi seg, og du kan la kroppen jobbe på egen hand med forstoppelsen. De løser seg alltid opp tilslutt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...