Kjersti S Skrevet 11. september 2005 Skrevet 11. september 2005 Noen som har peiling på hva det er for noe? Skal strikke en genser med mønster på magen, og vet ikke helt hvordan jeg skal få det fint (skal attpåtil strikke fram og tilbake, - mønsterstrikk på vranga er vanskelig å få pent:o( Tips noen??) 0 Siter
LisaDora Skrevet 11. september 2005 Skrevet 11. september 2005 Ja jeg tror jeg vet hva det er for noe, men jeg vet ikke helt hva jeg skal si til deg. Hvis du ikke er vant til å strikke i det hele tatt blir det vanskelig, men ellers så går det fint. Pass deg å ikke strekke trådene for mye og heller ikke ha dem for løse. De må være like og gi passe etter. 0 Siter
Kjersti S Skrevet 12. september 2005 Forfatter Skrevet 12. september 2005 Ja jeg tror jeg vet hva det er for noe, men jeg vet ikke helt hva jeg skal si til deg. Hvis du ikke er vant til å strikke i det hele tatt blir det vanskelig, men ellers så går det fint. Pass deg å ikke strekke trådene for mye og heller ikke ha dem for løse. De må være like og gi passe etter. Jeg er veldig vant til å strikke, har atskillige gensere og andre plagg på samvittigheten. Det er bare uttrykket gobelinstrikk jeg aldri har hørt før - er det en spesiell teknikk? 0 Siter
Atene Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 Jeg er veldig vant til å strikke, har atskillige gensere og andre plagg på samvittigheten. Det er bare uttrykket gobelinstrikk jeg aldri har hørt før - er det en spesiell teknikk? Gobelinstrikk er når du bruker et lite nøste til hvert fargefelt, istedenfor å ta med alle fargene langs hele pinnen, sånn som man vanligvis gjør i f.eks. lusekofter. 0 Siter
LisaDora Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 Jeg er veldig vant til å strikke, har atskillige gensere og andre plagg på samvittigheten. Det er bare uttrykket gobelinstrikk jeg aldri har hørt før - er det en spesiell teknikk? Du har fått svar på det, at det er når du strikker frem og tilbake og det er vanskeligere med flere farger enn å ta med seg fargene hele runden. Hvis du er vant til å strikke og har følelsen i fingrene så sett igang. Alltid spennende å prøve noe nytt;) 0 Siter
Kjersti S Skrevet 12. september 2005 Forfatter Skrevet 12. september 2005 Gobelinstrikk er når du bruker et lite nøste til hvert fargefelt, istedenfor å ta med alle fargene langs hele pinnen, sånn som man vanligvis gjør i f.eks. lusekofter. Okei, det tror jeg nesten jeg forsto faktisk! Får bare prøve meg fram og håpe at jeg får det til fint! Takker:o) 0 Siter
Atene Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Okei, det tror jeg nesten jeg forsto faktisk! Får bare prøve meg fram og håpe at jeg får det til fint! Takker:o) Du må huske å tvinne trådene ved fargeskifte, men det sier seg egentlig selv. Det viktigste tipset jeg har funnet ut, er at du må aldri falle for fristelsen til å tenke at "dette feltet er så lite, og det er rett ved et annet med samme farge, jeg bruker samme nøste". Det blir ikke pent. Ett nøste pr, felt, uansett hvor smått det er. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.