Gå til innhold

Gobelin-strikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har peiling på hva det er for noe? Skal strikke en genser med mønster på magen, og vet ikke helt hvordan jeg skal få det fint (skal attpåtil strikke fram og tilbake, - mønsterstrikk på vranga er vanskelig å få pent:o( Tips noen??)

Skrevet

Ja jeg tror jeg vet hva det er for noe, men jeg vet ikke helt hva jeg skal si til deg. Hvis du ikke er vant til å strikke i det hele tatt blir det vanskelig, men ellers så går det fint. Pass deg å ikke strekke trådene for mye og heller ikke ha dem for løse. De må være like og gi passe etter.

Skrevet

Ja jeg tror jeg vet hva det er for noe, men jeg vet ikke helt hva jeg skal si til deg. Hvis du ikke er vant til å strikke i det hele tatt blir det vanskelig, men ellers så går det fint. Pass deg å ikke strekke trådene for mye og heller ikke ha dem for løse. De må være like og gi passe etter.

Jeg er veldig vant til å strikke, har atskillige gensere og andre plagg på samvittigheten. Det er bare uttrykket gobelinstrikk jeg aldri har hørt før - er det en spesiell teknikk?

Skrevet

Jeg er veldig vant til å strikke, har atskillige gensere og andre plagg på samvittigheten. Det er bare uttrykket gobelinstrikk jeg aldri har hørt før - er det en spesiell teknikk?

Gobelinstrikk er når du bruker et lite nøste til hvert fargefelt, istedenfor å ta med alle fargene langs hele pinnen, sånn som man vanligvis gjør i f.eks. lusekofter.

Skrevet

Du har fått svar på det, at det er når du strikker frem og tilbake og det er vanskeligere med flere farger enn å ta med seg fargene hele runden. Hvis du er vant til å strikke og har følelsen i fingrene så sett igang. Alltid spennende å prøve noe nytt;)

Skrevet

Gobelinstrikk er når du bruker et lite nøste til hvert fargefelt, istedenfor å ta med alle fargene langs hele pinnen, sånn som man vanligvis gjør i f.eks. lusekofter.

Okei, det tror jeg nesten jeg forsto faktisk! Får bare prøve meg fram og håpe at jeg får det til fint! Takker:o)

Skrevet

Okei, det tror jeg nesten jeg forsto faktisk! Får bare prøve meg fram og håpe at jeg får det til fint! Takker:o)

Du må huske å tvinne trådene ved fargeskifte, men det sier seg egentlig selv.

Det viktigste tipset jeg har funnet ut, er at du må aldri falle for fristelsen til å tenke at "dette feltet er så lite, og det er rett ved et annet med samme farge, jeg bruker samme nøste". Det blir ikke pent. Ett nøste pr, felt, uansett hvor smått det er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...