Gå til innhold

Hjemme fra jobb i dag.

Anbefalte innlegg

Gjest uten nick
Skrevet

Er det dårlig gjort av meg å være borte fra jobb i dag når jeg ikke makter å sykle 4km (ingen annen mulighet)til jobben pga forkjølelse og vonde ledd og en knekk i ryggen uten å ha feber?

Har en ganske krevende jobb.

Skrevet

Snille deg, det er da ingen her som kan fortelle deg om du er syk nok til å være hjemme?

Skrevet

Snille deg, det er da ingen her som kan fortelle deg om du er syk nok til å være hjemme?

Dårlig gjort? Mot hvem? Deg eller jobben?

I dag er du hjemme fordi du er for syk til å sykle på jobb, slik er det!!! Ikke ødelegg dagen med dårlig samvittighet!!

Hadde du vært frisk så hadde du sikkert vært på jobben allerede...

Kanskje det var LURT å bli hjemme i dag for da blir du kanskje mye fortere i stand til å sykle på jobb igjen enn om du hadde presse deg avgårde i dag??

Ikke vet jeg....men jeg er av den innstillingen at om man først går til det skrittet å være hjemme fordi man er syk så er ingen tjent med masse dårlig samvittighet for det!!!

Ta vare på deg selv i dag og bli frisk!!

Hilsen

Skrevet

Hvis selve det å komme seg på jobb er problemet, så ville jeg ringt arbeidsgiver slik at du kunne få skyss.

Skrevet

Det ville ha vært dårlig gjort mot deg selv og presse deg når du er syk. Nei, ta vare på deg selv og plei helsa di. På jobb går du først når du er frisk.

God bedring

Skrevet

Hvis du ikke kan være på jobb pga sykdom, så er det ikke dårlig gjort.

Hvis problemet er å komme seg til/fra, så kan du ta drosje eller spørre en kollega.

Gjest uten nick
Skrevet

Hvis du ikke kan være på jobb pga sykdom, så er det ikke dårlig gjort.

Hvis problemet er å komme seg til/fra, så kan du ta drosje eller spørre en kollega.

Nei det hadde i såfall blitt en strevsom dag hvis jeg skulle dratt på jobb i dag end værre hadde formen blitt hvis jeg skulle ha syklet.

Gjest uten nick
Skrevet

Så sant så sant, takk for påminnelsen favn!

Skrevet

Nei det hadde i såfall blitt en strevsom dag hvis jeg skulle dratt på jobb i dag end værre hadde formen blitt hvis jeg skulle ha syklet.

Hvis du er syk, så du ikke klarer jobbe, så er du hjemme med god samv.

Gjest uten nick
Skrevet

Dårlig gjort? Mot hvem? Deg eller jobben?

I dag er du hjemme fordi du er for syk til å sykle på jobb, slik er det!!! Ikke ødelegg dagen med dårlig samvittighet!!

Hadde du vært frisk så hadde du sikkert vært på jobben allerede...

Kanskje det var LURT å bli hjemme i dag for da blir du kanskje mye fortere i stand til å sykle på jobb igjen enn om du hadde presse deg avgårde i dag??

Ikke vet jeg....men jeg er av den innstillingen at om man først går til det skrittet å være hjemme fordi man er syk så er ingen tjent med masse dårlig samvittighet for det!!!

Ta vare på deg selv i dag og bli frisk!!

Hilsen

Takk takk!

Kjenner det nå at jeg ikke har noe på jobb å gjøre.

Får vel heller tenke på meg selv i dag å bli fort frisk igjen.

Gjest uten nick
Skrevet

Det ville ha vært dårlig gjort mot deg selv og presse deg når du er syk. Nei, ta vare på deg selv og plei helsa di. På jobb går du først når du er frisk.

God bedring

Takk!

Jeg kjenner nå at kroppen ikke hadde hatt godt av å være på jobb i dag.

Får ta det med ro i dag og kose meg hjemme.

Gjest uten nick
Skrevet

Hvis selve det å komme seg på jobb er problemet, så ville jeg ringt arbeidsgiver slik at du kunne få skyss.

Oij tror ikke arbeidsgiver kan hente folk nei! Jobber i en stor bedrift.

Skrevet

Oij tror ikke arbeidsgiver kan hente folk nei! Jobber i en stor bedrift.

Det kan faktisk være mer lønnsomt for arbeidsgiver å bidra til skyss i noen tilfelle, gjerne drosje, hvis arbeidstakeren er viktig for å få unna jobb, og hvis andre kolleger er avhengig av at vedkommende er på jobb.

Har faktisk vært borti det flere ganger, hvis arbeidstakeren ringer pga at h*n ikke får starta bilen eller lignende.

Ved kortidsfravær er det jo arbeidsgiveren som må betale lønna, så det er i hans interesse at folk kommer seg på jobb. Derfor kan han i slike enkeltilfelle bidra med skyss.

Gjest uten nick
Skrevet

Det kan faktisk være mer lønnsomt for arbeidsgiver å bidra til skyss i noen tilfelle, gjerne drosje, hvis arbeidstakeren er viktig for å få unna jobb, og hvis andre kolleger er avhengig av at vedkommende er på jobb.

Har faktisk vært borti det flere ganger, hvis arbeidstakeren ringer pga at h*n ikke får starta bilen eller lignende.

Ved kortidsfravær er det jo arbeidsgiveren som må betale lønna, så det er i hans interesse at folk kommer seg på jobb. Derfor kan han i slike enkeltilfelle bidra med skyss.

Ja i mindre bedrifter kan det sikkert være det,men ikke når jeg jobber kommunalt.

Skrevet

Ja i mindre bedrifter kan det sikkert være det,men ikke når jeg jobber kommunalt.

Ok. Ringte du og anga grunn til egenmeldingen? At du egentlig ikke var for syk for å jobbe, men for syk til å sykle til jobben?

Gjest uten nick
Skrevet

Ok. Ringte du og anga grunn til egenmeldingen? At du egentlig ikke var for syk for å jobbe, men for syk til å sykle til jobben?

Jeg har ikke klart å gjøre stort hjemme i dag heller så jeg er for syk til å være på jobb i dag uansett om jeg hadde syklet eller hatt skyss.

Skrevet

Jeg har ikke klart å gjøre stort hjemme i dag heller så jeg er for syk til å være på jobb i dag uansett om jeg hadde syklet eller hatt skyss.

OK, da har vi avklart det.;o)

God bedring, til beste for innbyggerne i den kommunen du jobber.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...