Gå til innhold

Hvorfor navnet Trønderfår når det ikke inneholder fårekjøtt?

Anbefalte innlegg

Gjest bæbælillelam
Skrevet

Mannen min skulle kjøpe vanlig salami, men kom hjem med trønderfår. Det står at det inneholder svinekjøtt. TRodde det var fårekjøtt i denne pølsa. Jeg har ikke lyst til å smake om den er like god som vanlig salami, itilfelle den ikke er noe god. Noen som vet om den smaker sau?

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

5

• morsan

4

• tiliti

2

• collins

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Om det ikke er får i den pølsa, smaker den vel heller ikke sau.

Kan ikke sammenligne trønderfår og salami, to forskjellige ting.

Men smak, jeg synes den helt ok.

Skrevet

Det er ingen italienere i den italienske salaten heller.

Og heldigvis ikke smågutter i den gule leverposteiboksen ;-)

Skrevet

Jeg trodde og den inneholdt sauekjøtt! Den er imidlertid mer lik salami enn f.eks. Vossafår (som definitivt inneholder sauekjøtt), men mindre salt enn salami.

Skrevet

Om det ikke er får i den pølsa, smaker den vel heller ikke sau.

Kan ikke sammenligne trønderfår og salami, to forskjellige ting.

Men smak, jeg synes den helt ok.

Den inneholder jo heldigvis ikke trøndere heller!!

Annonse

Skrevet

Eller bikkjer i hundepølse. ;)

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

sikker på det? *mmmuuhaahahaha*

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

Hadde kanskje gitt litt dårlige assosiasjoner om de hadde kalt det "trøndersvin"? Vet ikke :)

Gjest bæbælillelam
Skrevet

Det heter ikke fårepølse, men trønderfår! På pakningen står det ikke at den inneholder noe fårekjøtt.

På grillstad sine sider står det at den inneholder kjøtt av får, men mener det ikke står det på pakka hjemme. Vi leste på den begge hjemme i morges.

Regnet med at den inneholdt får, derfor synes jeg det var rart det ikke sto det i varedeklarasjonen.

Annonse

Skrevet

sikker på det? *mmmuuhaahahaha*

Sikker kan man jo aldri være ;-)

Kanskje like greitt at vi ikke alltid vet hva vi spiser....

Skrevet

Eller bikkjer i hundepølse. ;)

Har du ikke hørt om Hot Dog, da? *S*

Skrevet

På grillstad sine sider står det at den inneholder kjøtt av får, men mener det ikke står det på pakka hjemme. Vi leste på den begge hjemme i morges.

Regnet med at den inneholdt får, derfor synes jeg det var rart det ikke sto det i varedeklarasjonen.

Hva?

Å vi som har gitt muslimske barn trønderfår istedet for salami pga svinekjøttet!

oij oij oij!!

Løper for å se innhold på pakken i kjøleskapet mitt.

Skrevet

Jeg synes også navnet er direkte misvisende dersom den overhodet ikke inneholder får.

Men en kan jo ikke forvente at den kun inneholder får, på samme måte som man neppe forventer at "hestepølse" kun inneholder hestekjøtt.

Skrevet

Så forleden dag at Ica her reklamerte med "fårepølse uten svinekjøtt"... Så det er mulig det er svin i noen typer da?

Gjest det er da mat det også
Skrevet

Hva?

Å vi som har gitt muslimske barn trønderfår istedet for salami pga svinekjøttet!

oij oij oij!!

Løper for å se innhold på pakken i kjøleskapet mitt.

Muslimer eller ikke, om unga liker maten så la dem spise det. Det dem ikke veit, har dem ikke vondt av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...