avidi Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 Dattern min på 15 år er aktiv håndballspiller og trener 4 dager i uka. Treneren hennes har bemerket at hun er så skjev i ryggen og at hun bør gjøre noe med det. Jeg selv er også plaget av skjev rygg og har hatt mye problemer pga det. Hvordan kan vi forebygge ryggproblemer for hennne og hvor starter vi? 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 en blanding av kiropraktor og trening av ryggmusklene så de klarer å holde på plass det kiropraktoren retter opp =) en kiropraktor vil også vite hvilke eventuelle andre tiltak som trengs. 0 Siter
Gjest kom i gang Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 Start hos fastlege og få henvisning til røntgen for påvisning av skjevhetsgrad i rygg. Det kan enten være skjevheter i beina som gir skakk rygg(da må man ha innleggssåler, eller ryggvirvelen i seg selv (skoliose). 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 Ta kontakt med lege først i alle fall. Selv har jeg skjev rygg på grunn av en skjevhet i nakken, men den plager meg ikke og lar seg ikke gjøre noe med. Dvs. de kunne operere, men da var sjansen for lammelser så stor at jeg heller foretrekker å være noen cm kortere enn jeg kunne blitt. ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.