Gå til innhold

Skjev rygg hos 15 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattern min på 15 år er aktiv håndballspiller og trener 4 dager i uka. Treneren hennes har bemerket at hun er så skjev i ryggen og at hun bør gjøre noe med det.

Jeg selv er også plaget av skjev rygg og har hatt mye problemer pga det. Hvordan kan vi forebygge ryggproblemer for hennne og hvor starter vi?

lalala1365380457
Skrevet

en blanding av kiropraktor og trening av ryggmusklene så de klarer å holde på plass det kiropraktoren retter opp =)

en kiropraktor vil også vite hvilke eventuelle andre tiltak som trengs.

Gjest kom i gang
Skrevet

Start hos fastlege og få henvisning til røntgen for påvisning av skjevhetsgrad i rygg.

Det kan enten være skjevheter i beina som gir skakk rygg(da må man ha innleggssåler, eller ryggvirvelen i seg selv (skoliose).

Skrevet

Ta kontakt med lege først i alle fall. Selv har jeg skjev rygg på grunn av en skjevhet i nakken, men den plager meg ikke og lar seg ikke gjøre noe med. Dvs. de kunne operere, men da var sjansen for lammelser så stor at jeg heller foretrekker å være noen cm kortere enn jeg kunne blitt. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...