Gå til innhold

Må man ha med stemmekortet?

Anbefalte innlegg

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Nei, det er bare hvis man skal forhåndsstemme. Man trenger bare å ta med ID.

Skrevet

Nei, det ble sagt senest i morges på radio at man ikke trenger å ha med stemmekortet.

Og man kan gå til et hvilket-som-helst valglokale innenfor kommunen der man er folkeregistrert, rettere sagt der man var folkeregistrert 1. mai i år.

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

Må ikke. Er ikke alle kommuner som sender ut heller

Skrevet

Nei, det er bare hvis man skal forhåndsstemme. Man trenger bare å ta med ID.

Jeg forhåndsstemte (i egen kommune vel å merke, kan være annerledes om man stemmer andre steder?), og trengte ikke noe stemmekort. Her i kommunen har vi ikke fått stemmekort en gang.

Skrevet

Nei, det ble sagt senest i morges på radio at man ikke trenger å ha med stemmekortet.

Og man kan gå til et hvilket-som-helst valglokale innenfor kommunen der man er folkeregistrert, rettere sagt der man var folkeregistrert 1. mai i år.

31. mai, Gemini! :o)

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Jeg forhåndsstemte (i egen kommune vel å merke, kan være annerledes om man stemmer andre steder?), og trengte ikke noe stemmekort. Her i kommunen har vi ikke fått stemmekort en gang.

Ok, jeg hadde inntrykk av at det var det som var poenget med valgkort - hvis man skulle forhåndsstemme. Men hvis enkelte kommuner ikke en gang har sendt ut valgkort, så er det vel forskjellig praksis.

Poenget var i hvert fall at man ikke trenger valgkortet i dag :)

Skrevet

Det har hengt på kjølekspaet med magnet siden det kom - det er nå helt fett og støvete - men jeg vet hvor det er! :)

Skrevet

Det har hengt på kjølekspaet med magnet siden det kom - det er nå helt fett og støvete - men jeg vet hvor det er! :)

Fette og støvete???

Hva slags kjøkken er det du har, da? ;-)

Eller er det bare nok et bevis på hvor mye tid du har "kasyta bort" på venstre-valgkampne? *erte erte, he he*

Skrevet

Det er ikke nødvendig.

Hvis du skal stemme sosialistisk, er det imidlertid viktig å legge igjen legitimasjonen hjemme. Nytt av året er nemlig sikkerhetssjekk ved lokalene, og da kan bankkort, førerkort etc. ta skade.

Skrevet

Det er ikke nødvendig.

Hvis du skal stemme sosialistisk, er det imidlertid viktig å legge igjen legitimasjonen hjemme. Nytt av året er nemlig sikkerhetssjekk ved lokalene, og da kan bankkort, førerkort etc. ta skade.

Hulromundersøkelser

Skrevet

Fette og støvete???

Hva slags kjøkken er det du har, da? ;-)

Eller er det bare nok et bevis på hvor mye tid du har "kasyta bort" på venstre-valgkampne? *erte erte, he he*

Egentlig jugde jeg -for vårt kjøkken er alltid gullende rent (%) :) og det er ikke min skyld - *s*

Skrevet

Egentlig jugde jeg -for vårt kjøkken er alltid gullende rent (%) :) og det er ikke min skyld - *s*

*he he*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...