Gå til innhold

General Fleischer, krigshelten som skader Ap

Anbefalte innlegg

Gjest romler mest
Skrevet

Filmen ble utsatt av NRK (Ap) til etter valget. Jeg har lest litt om denne karen, og han er Norges første krigshelt, den eneste som klarte å mobilisere en motstand og faktisk sendte tyskerne på flukt. Han mobiliserte 2 dager før invasjonen, mens regjerningen ikke gjorde noe. Generalen forutså invasjonen, men Ap-regjeringen hørte ikke på han. Filmen inneholder svært kontroversielle saker som Ap pg NRK vil dekke over.

Jeg tror jeg vet hva "filmen er ikke klar til sending" betyr.

Det er valgtid.

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article1104617.ece

Gjest romler mest
Skrevet

ARK fornekter seg ikke.

Kongelig Arbeider Riks Kringkasting.

Politisk korrekte til det ekstreme.

De er uhorvelig morsomme når de snubler rundt i sin iver etter å påvirke oss.

De var søte da de lette etter noen hvite elever de kunne filme på en skole med nesten bare brune, lærerne flirte.

Eller da de skulle lage et program om taxisjåfører, og ikke en eneste pakistaner ble nevnt eller vist. Sjåførene i Oslo flirte.

Eller da de døper om morderiske terrorister til "aktivister"

Eller de døper om israelske stridsvogner til "jødiske stridsvogner".

Nyhets-teamene er meget nøye i sin sensur.

Skrevet

Hvorfor tror du Fleischer har blitt 'sensurert' bort (!)?

Jeg har alltid visst om ham og hans innsats.

Gjest romler mest
Skrevet

Hvorfor tror du Fleischer har blitt 'sensurert' bort (!)?

Jeg har alltid visst om ham og hans innsats.

Han er ikke ukjent, men kontroversiell. Han ble erstattet av en annen fordi han ikke var korrekt iflg Ap. Han var sikkert ikke ydmylk, høflig og respektfull nok. Hans forsvarspolitikk stemte heller ikke med Ap's, dermed: vekk me'n. Dessverre tok han livet av seg på grunn av behandlingen han fikk, Men det er regjeringen som bestemmer, ikke en general. Så kan man mene hva man vil. Det var kanskje riktig ut fra den tidens tenking, men jeg mener bare det var trist når man ser på hans innsats og handlekraft, slike skulle vi hatt fler av.

Skrevet

Kongelig Arbeider Riks Kringkasting.

Politisk korrekte til det ekstreme.

De er uhorvelig morsomme når de snubler rundt i sin iver etter å påvirke oss.

De var søte da de lette etter noen hvite elever de kunne filme på en skole med nesten bare brune, lærerne flirte.

Eller da de skulle lage et program om taxisjåfører, og ikke en eneste pakistaner ble nevnt eller vist. Sjåførene i Oslo flirte.

Eller da de døper om morderiske terrorister til "aktivister"

Eller de døper om israelske stridsvogner til "jødiske stridsvogner".

Nyhets-teamene er meget nøye i sin sensur.

Du ulv, du ulv.

Det er bare helt utrolig morsomt å lese at du av alle snakker om at noen er "søte" i sin iver etter å påvirke oss.

Gjest romler mest
Skrevet

Du ulv, du ulv.

Det er bare helt utrolig morsomt å lese at du av alle snakker om at noen er "søte" i sin iver etter å påvirke oss.

Ikke helt med.

Har dette med saken å gjøre?

Skrevet

Ikke helt med.

Har dette med saken å gjøre?

Det har fint lite med saken å gjøre, men noen utfordret meg til å si fra når jeg kjente deg igjen.

Vil ikke skuffe dem.

Du er jo faen meg lettere å kjenne igjen enn Moskva Marit på dvergefest.

Gjest romler mest
Skrevet

Det har fint lite med saken å gjøre, men noen utfordret meg til å si fra når jeg kjente deg igjen.

Vil ikke skuffe dem.

Du er jo faen meg lettere å kjenne igjen enn Moskva Marit på dvergefest.

Og du tar feil. Men det spiller ingen rolle. JEG driter i hvem du er eller vil være. Har du noe å bidra med, eller hva dreier dette seg om?

Skrevet

Og du tar feil. Men det spiller ingen rolle. JEG driter i hvem du er eller vil være. Har du noe å bidra med, eller hva dreier dette seg om?

Ikke bli så sint, kjære. Du vet jeg synes du er litt søt.

Gjest romler mest
Skrevet

Ikke bli så sint, kjære. Du vet jeg synes du er litt søt.

Sint? Ja, det kan du tru. Ikke nysgjerrig en gang.

Men nå vet jeg hvem ulv er, for ordens skyld.

Skrevet

Sint? Ja, det kan du tru. Ikke nysgjerrig en gang.

Men nå vet jeg hvem ulv er, for ordens skyld.

Det tror jeg faktisk ikke du gjør. En person som ikke engang ser at han med ulike nick skriver nøyaktig det samme, på nøyaktige samme måte og med en svært karakteristisk uttrykksmåte, og likevel tror han lurer noen med å skifte nick og leke uforstående et par ganger i uka, kan umulig kjenne seg selv så godt.

Gjest romler mest
Skrevet

Det tror jeg faktisk ikke du gjør. En person som ikke engang ser at han med ulike nick skriver nøyaktig det samme, på nøyaktige samme måte og med en svært karakteristisk uttrykksmåte, og likevel tror han lurer noen med å skifte nick og leke uforstående et par ganger i uka, kan umulig kjenne seg selv så godt.

Det er en større gåte hvorfor du er så opptatt av dette her.

Betyr det så mye for deg?

Nå ble jeg litt nysgjerrig igjen.

Gjest romler mest
Skrevet

Det ser ikke ut som du er helt venner med denne ulv, du?

Fornærmet og von bråten?

Fortell onkel Rommel, kanskje vi alle kan trøste deg og gråte en skvett sammen med deg?

Skrevet

Det ser ikke ut som du er helt venner med denne ulv, du?

Fornærmet og von bråten?

Fortell onkel Rommel, kanskje vi alle kan trøste deg og gråte en skvett sammen med deg?

Jo, jeg og Ulv er gode venner. Det her er bare en lek vi stadig leker.

Avsløringsleken kaller vi den. Men Ulv liker den ikke så godt, siden han alltid taper.

Gjest romler mest
Skrevet

Avsløringsleken kaller vi den. Men Ulv liker den ikke så godt, siden han alltid taper.

Jeg har visst ikke fulgt med.

Gjest romler mest
Skrevet

Ulv er en hun, det kan jeg se på skrivemåten.

Skrevet

Jeg har visst ikke fulgt med.

Nei, du later ofte som det.

Gjest romler mest
Skrevet

Jeg liker ikke ordet "du".

Vi er ikke dus det jeg vet.

Gjest romler mest
Skrevet

Tante Rommel er tante Rommel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...