Gå til innhold

...bare en liten siste krampe - bare må få sagt det ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir jo ikke riktig å si at folk ikke stemmer på Bondevik, all den tid alle vet at han er statsministerkandidat for den blå/kristne koalisjonene.

.

.

.

Men ups... jeg tror sannelig de rød/grønne vant, og Bondevik-problematikken fadet ut til høyre der borte *peke*

*glise veldig fett*

Kondolerer, forresten. Jeg kan strekke meg til å si at jeg er litt lei meg på dine vegne ;-)

Jeg pusser fjær for harde livet, og gleder meg usigelig over at SV havnet på 8-tallet, og at Bonden og Svarstad Haugland er borte.

Det aller verste er at vi må leve med Åslaug Haga i tv-ruta i lang tid fremover. Det er nesten ikke til å holde ut, og jeg føler trang til å ta i bruk sterke ord. Men her på saiten er det jo slik at man blir bortvist hvis man omtaler "fenomener" ved sitt rette navn :-)

...

Alltid positiv, favn....dessuten er det neppe lengre fare for at det kommer en uflidd, tilsjasket sosialist på døren og vil ekspropriere bilen min til folkets beste.

Vi blåser "faren over".

Skrevet

Det store paradokset ved dette valget: Høyrefolk stemmer Venstre for å få en statsminister fra KrF! ;-)

Den sittende regjering tapte helt klart valget ved at de gikk til valg med Bondevik som statsminister.

Han var helt uaktuelt som statsminister for alt for mange velgere.

Skrevet

Den sittende regjering tapte helt klart valget ved at de gikk til valg med Bondevik som statsminister.

Han var helt uaktuelt som statsminister for alt for mange velgere.

Ja, det er nok riktig.

Men samtidig hadde jo ikke regjeringspartiene mye valg heller. For de ville jo fremstille seg som at de var vellykkede og at det var mye mer forutsigbart å fortsette med den samme regjeringen som før enn å foreta et skifte, og da kunne man ikke ha "brudd innenfra" og stå steilt mot hverandre mht statsministerkandidat.

Skrevet

Ja, det er nok riktig.

Men samtidig hadde jo ikke regjeringspartiene mye valg heller. For de ville jo fremstille seg som at de var vellykkede og at det var mye mer forutsigbart å fortsette med den samme regjeringen som før enn å foreta et skifte, og da kunne man ikke ha "brudd innenfra" og stå steilt mot hverandre mht statsministerkandidat.

Det har du nok helt rett i.

Det er nettopp derfor jeg tidlig sa at valget denne gang blir et valg mellom det minste av flere "onder"...:-)

Skrevet

Det har du nok helt rett i.

Det er nettopp derfor jeg tidlig sa at valget denne gang blir et valg mellom det minste av flere "onder"...:-)

Sånn har nok mange på begge sidene følt det: Skal man unngå at den "andre" siden får regjeringsmakt, må man bare godta at ens "egen side" samarbeider med noen man egentlig skulle ønske ikke var med på leken! *S*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...