Gå til innhold

Om å stemme om man bor i annen kommune

Anbefalte innlegg

Gjest takk for raskt svar
Skrevet

Broren min har glemt å forhåndsstemme; han bor i en annen kommune nå. Kan han på noen måte få brukt stemmeretten sin??

Skrevet

Forhåndsstemmingen var til og med sist fredag så han må innenfor kommunegrensa si og finne et stemmelokale der.

Skrevet

Siden problemstillingen reises, antar jeg vedkommende stemmer sosialistisk.

Du kan meddele han at det dessverre ikke lar seg gjøre. Det er ikke anledning til å reise over kommunegrenser for å stemme.

Skrevet

Hva mener du med at han bor i en annen kommune _nå_?

Det er kommunen han bodde i (var folkeregistrert i) inntil 31. mai i år som er riktig kommune for ham, ikke der han måtte bo/være folkeregistrert nå.

Skrevet

Siden problemstillingen reises, antar jeg vedkommende stemmer sosialistisk.

Du kan meddele han at det dessverre ikke lar seg gjøre. Det er ikke anledning til å reise over kommunegrenser for å stemme.

:-)

Stå på!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...