Gå til innhold

mulig å få jobb?

Anbefalte innlegg

Gjest slaraffnpia
Skrevet

Går det an å få seg jobb når man er over 23 år, ikke ferdig med videregående, har mange hundre dager fravær, hatt et år der en ikke gjorde noe og aldri hatt jobb. Dette pga bipolar lidelse.

Hvor og hvordan kan man få seg en jobb da? Hvilken type jobb?

Elisabeth1365380359
Skrevet

Hva med å søke på forskjellige jobber. Eneste måte å få erfaring på er å kaste seg ut i det. Søk på dagligvarebutikker, post, ikea, lagerjobb, eldreomsorg, barnehage osvosv. Alltid noen som trenger folk, så start søkinga:)

Skrevet

Hvis fraværet skyldes sykdom burde det ikke være noe problem å få jobb som ufaglært, f.eks. på sykehjem, assistent i barnehage, jobb i kassa på Prix osv.. Men hvis jeg var deg ville jeg fullført videregående (evt. som privatist om kveldene hvis jeg ikke kunne leve uten inntekt.)

Skrevet

For å være ærlig...

Jeg hadde nok ikke ansatt denne personen...

Fravær er det første de fleste ser på, årsaken blir svært sjelden vurdert...

:o)

Gjest slaraffnpia
Skrevet

For å være ærlig...

Jeg hadde nok ikke ansatt denne personen...

Fravær er det første de fleste ser på, årsaken blir svært sjelden vurdert...

hm eh hvorfor en smiley på slutten da?

Skrevet

Hvis fraværet skyldes sykdom burde det ikke være noe problem å få jobb som ufaglært, f.eks. på sykehjem, assistent i barnehage, jobb i kassa på Prix osv.. Men hvis jeg var deg ville jeg fullført videregående (evt. som privatist om kveldene hvis jeg ikke kunne leve uten inntekt.)

Det har liten relevans hva fraværet skyldes. En arbeidsgiver bryr seg i liten grad om årsaken. Denne er mest interessert i å ha ansatte som er mest mulig på jobb.

Skrevet

hm eh hvorfor en smiley på slutten da?

eh-fordi jeg pleier å sette den under liksom...

Var ikke vondt ment på noen måte...

Ønsker deg jo alt godt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...