Gjest revmatrollet Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 hvis man går på sykepenger, og det skal søkes trygd, kan man evt få tilbud fra trygdekontoret om yrkesmessig attføring. Hvordan ligger stønaden der ifht den trygden som de nå har regnet ut?? Vil den være det samme eller vil den være mye mindre?? Trygdepengene er jo ikke allverden når man har lån på hus,etc.. Kan man søke om yrkesmessig attføring, eller er det trygdekontoret som må foreslår dette. Jeg har store problemer med å utføre den jobben jeg er satt til å gjøre. Til tross for at jeg har stor grad av selvbestemmelse på hva jeg skal gjøre så lar det seg vanskelig utføre det meste av tiden. En annen type jobb hadde kanskje holdt meg i arbeid? Noen som vet?? 0 Siter
Gjest revmatrollet Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 Snakk med aetat. Men er det ikke trygdekontoret som avgjør hvorvidt man får uførestrygd eller skal over på yrkesmessig attføring?? 0 Siter
Dorthe Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 Men er det ikke trygdekontoret som avgjør hvorvidt man får uførestrygd eller skal over på yrkesmessig attføring?? Det var det før men er det ikke aetat som bestemmer, i hvert fall anbefaler yrkesmessig attføring nå da. Jeg hadde møte jeg med både legen, trygdekontoret og aetat og så bestemte de i fellesskap. Dumt av de å ikke høre på det jeg sa, jeg kunne spart dem for mye penger ) 0 Siter
tiliti Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 Beløpet i forhold til åssen trygd? Varig ufør? Midlertidig ufør? Rehabiliteringspenger? Dersom trygdekontoret mener du skal forsøke attføring først vil du bli henvist til aetat for attføringssøknad. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.