Gå til innhold

FrP ... Ikke til å komme utenom....?

Anbefalte innlegg

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=290018

Sitat:

- Hvem bør bli statsminister i en eventuelt ny borgerlig regjering?

- Nå må vi først høre hva velgerne sier, men det naturlige er at lederen for det største borgerlige partiet er statsministerkandidat, sier Hagen.

Måtte både Høyrefolk, Venstrefolk og KrF'ere brenne et visst sted! Som om dette er noen bomde!

Skrevet

Mener han den som til enhver tid er leder for det største borgerlige partiet?

I såfall må jo Hagen byttes ut til våren med Siv!

Skrevet

Ja alt er hakket bedre enn Bondevik, til og med Hagen :o).

Høybråten er vel ikke min favoritt heller skal vite. Han har fått hakk i plata på kontantstøttesaken og så er det siste han går ut og sier at vi må stemme dem ellers så kan vi ende opp med at homofile får gifte seg og adoptere på lik linje som heterofile i morgen. Og hva så..... gud (blasfemisk?) som jeg håper vi blir kvitt dem i natt!

Skrevet

Selv om jeg ikke stemmer FrP, så ser jeg ingen tragedie i at Hagen blir statsminister for en borgerlig koalisjon. I en sånn rolle vil han få den ansvarlighet som kreves. men det blir vel noen FrP'ere som blir litt skuffet over at han ikke vil klare å prege den borgerlige regjeringen med FrP-politikk.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Høybråten er vel ikke min favoritt heller skal vite. Han har fått hakk i plata på kontantstøttesaken og så er det siste han går ut og sier at vi må stemme dem ellers så kan vi ende opp med at homofile får gifte seg og adoptere på lik linje som heterofile i morgen. Og hva så..... gud (blasfemisk?) som jeg håper vi blir kvitt dem i natt!

Det håper inderlig jeg også! Men jeg vet ikke om jeg liker tanken på Hagen som statsminister selv om jeg syns Bondevik er en snilfisk. Ikke for det, det Hagen vel *egentlig* sier er at de skal ha større inflytelse for å støtte den nåværende Regjeringen (uten Bondevik, må vite).

At de som snakker så varmt om de nåværende regjeringspartiene ikke innser at det nå blir en enda større dreining mot høyre er for meg en gåte. Ikke for det, man ser vel det man vil se. (Så kan man jo legge merke til at de som har snakka varmt for de før nevnte regjerende lar være å kommentere innlegg som dette. Er ikke første gang...)

Skrevet

"Høybråten er vel ikke min favoritt heller skal vite"

Bondevik er ikke bra, men han virker i det minste ikke som en usympatisk person innerst inne. Høybråten er en jævel, og enda værre enn Bondevik. Han er en enda bedre grunn enn Bondevik til å hive hele KrF-helvetet på sjøen.

"......................................."

Skrevet

Mener han den som til enhver tid er leder for det største borgerlige partiet?

I såfall må jo Hagen byttes ut til våren med Siv!

Han mener vel sannsynligvis den som er leder for partiet når regjeringen dannes, tenker jeg. Jeg kan ikke tenke meg at hverken hagen eller noen andre ville "abdisert" fra statsministerrollen etter et år :-)

".........................................."

Skrevet

Han mener vel sannsynligvis den som er leder for partiet når regjeringen dannes, tenker jeg. Jeg kan ikke tenke meg at hverken hagen eller noen andre ville "abdisert" fra statsministerrollen etter et år :-)

".........................................."

Nei, he he. Og fortsetter Bonden etter vaøget så har vi jo en statsminister som verken er folkevalgt eller partileder! ;-)

Skrevet

Nei, he he. Og fortsetter Bonden etter vaøget så har vi jo en statsminister som verken er folkevalgt eller partileder! ;-)

Det er jo vanlig med ministre som ikke er folkevalgt. Det er stortinget som velges, ikke regjeringen. Jeg antar du kjenner til det.

Når det gjelder statsministre opp gjennom tidene er jeg faktisk usikker på om alle tidligere har vært folkevalgt. Anyone?

Skrevet

Det er jo vanlig med ministre som ikke er folkevalgt. Det er stortinget som velges, ikke regjeringen. Jeg antar du kjenner til det.

Når det gjelder statsministre opp gjennom tidene er jeg faktisk usikker på om alle tidligere har vært folkevalgt. Anyone?

Ja, det er vanlig at flere ministre ikke er folkevalgte. Men jeg skulle tro at det er særdeles uvanlig å ha en statsminister som ikke er det.

Hvis du kjeder deg i kveld kan du jo søke opp alle norske statsministre og se hva du finner ut! *S*

Skrevet

Tåpelig utsagn. Den eneste måten Hagen kan komme i regjering på, er om Frp får over 50%, og det er det ingen sjanse for at de får.

Alt annet er bare usaklig skremselspropaganda.

Skrevet

Ja, det er vanlig at flere ministre ikke er folkevalgte. Men jeg skulle tro at det er særdeles uvanlig å ha en statsminister som ikke er det.

Hvis du kjeder deg i kveld kan du jo søke opp alle norske statsministre og se hva du finner ut! *S*

Da finner du ut at vi ALDRI har hatt en folkevalgt statsminister.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Forskjellen er vel den at om Bondevikjen ikke blir stasminister, så slipper vi ha ham på Stortinget også. Kan ikke skjønne opplegget, statsminister skal han være, men velges det skal han ikke.

Skrevet

Nei, vi velger jo ikke statsministeren ved folkevalg - det følger jo av pralamentarismen at dette bestemmes av Stortingets flertall.

Men vi har alltid, tror jeg, hatt statsministre som OGSÅ har vært folkevalgt, dvs at de har blitt valgt inn til fast plass på Stortinget.

Men - goes without saying - så overlater de plassen sin til en vararepresentant så lenge de sitter i Regjeringen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...