Gå til innhold

Sosialismen avgikk ved døden i 1988

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du kan bidra til at sosialismen vekkes til live og verden nok en gang får dogmatiske sosialister inn i regjeringskontorene. Stem rød-grønt for et nytt sosialistisk eksperiment.

Iiiihhhaaaa....

eller alternativt:

Sosialismen ble nedkjempet ved folkets innsats på 80-tallet. I Norge vil sosialister atter kunne innta regjeringskontorene. Skal du hindre dette, nytter det ikke å sitte der i sofaen og dole. Kom den til valglokalen og gi sosialistene en på trynet.

Godt valg.

Skrevet

*gjesp*

Du gir deg ikke skjønner jeg?

Desperasjonen begynner å ta overhånd? *he he*

Selv har jeg stemt og lar valgdagsfreden senke seg mens jeg venter på at valgresultatene skal tikke inn! :-)

Skrevet

Stakkars deg da Gripp. Kasta du en bumerang?

Hehe..litt hovering er deg vel unt på en dag som denne.

Menneh...SV nede på 8-tallet var vel ikke helt som forventet?

Skrevet

Hehe..litt hovering er deg vel unt på en dag som denne.

Menneh...SV nede på 8-tallet var vel ikke helt som forventet?

Jeg har så visst ikke tenkt å hovere. Demokratiet har talt, slik det gjorde også i 2001 da det ble borgerlig flertall. I Norge har folk en tendens til å ta en opposisjonell rolle mot det styrende flertall. Noen slik som deg og meg har en retning vi følger i medgang og motgang, og den som hoverer i en slik situasjon er umoden etter min mening.

SV har grunn til både å være glade i forhold til å komme i regjering for første gang, men også grunn å være triste på grunn av valgresultatet. Vi har åpenbart ikke greid å være tydelige nok for noen, og enkelte var så oppsatt på regjeringsskifte at de stemte på det største partiet i den koalisjonen.

Men slik er demokratiet, velgerne har talt.

Skrevet

Jeg har så visst ikke tenkt å hovere. Demokratiet har talt, slik det gjorde også i 2001 da det ble borgerlig flertall. I Norge har folk en tendens til å ta en opposisjonell rolle mot det styrende flertall. Noen slik som deg og meg har en retning vi følger i medgang og motgang, og den som hoverer i en slik situasjon er umoden etter min mening.

SV har grunn til både å være glade i forhold til å komme i regjering for første gang, men også grunn å være triste på grunn av valgresultatet. Vi har åpenbart ikke greid å være tydelige nok for noen, og enkelte var så oppsatt på regjeringsskifte at de stemte på det største partiet i den koalisjonen.

Men slik er demokratiet, velgerne har talt.

Velgerne fikk det vel ikke helt slik de ville og stemte, siden den borgerlige siden faktisk fikk flest stemmer.

Så her var det heller vårt noe udemokratiske valgsystem som avgjorde valget, og ikke stemmene.

Ikke helt ulikt det så mange kritiserte USAs valgsystem for, når Bush ble valgt i sin tid.

Skrevet

Velgerne fikk det vel ikke helt slik de ville og stemte, siden den borgerlige siden faktisk fikk flest stemmer.

Så her var det heller vårt noe udemokratiske valgsystem som avgjorde valget, og ikke stemmene.

Ikke helt ulikt det så mange kritiserte USAs valgsystem for, når Bush ble valgt i sin tid.

Jeg synes å huske at de røde hadde en annen oppfatning da Bush ble valgt?

Skrevet

Jeg synes å huske at de røde hadde en annen oppfatning da Bush ble valgt?

Du husker helt rett.

Da kritiserte de det udemokratiske valgsystemet i USA og mente det var helt forkastelig - og at Bush dermed ikke kunne anses som "folkevalgt".

Så kanskje vi ikke skal anse den rødgrønne regjering som folkevalgt heller?

Dette åpner for mye morro:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...