Gjest hva sier de om dette? Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 Jeg stemte venstre, men jeg vil at kristendom skal være et fag i skolen.... Noen som vet? 0 Siter
Prozak Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 Får håpe de er mot det, da. Kristendom bør selvfølgelig ikke være et obligatorisk fag i skolen i et land som har grunnnlovsfestet religionsfrihet. "........................................." 0 Siter
amber sun Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 Jeg vil ihvertfall ikke ha kristendom i skolen. Jeg stemte også venstre. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 Dette fant jeg på "Partisammenligning" på www.aftenposten.no: Kristen formålsparagraf Venstre vil endre formålsparagrafen i tråd med at skolen skal samle alle elever – uansett tro, livssyn og kulturell bakgrunn. Livssynsnøytralitet er ikke det samme som verdinøytralitet og skolen skal bygge på menneskerettigheter og grunnleggende verdier i det norske samfunnet. 0 Siter
Zombiebob Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 Får håpe de er mot det, da. Kristendom bør selvfølgelig ikke være et obligatorisk fag i skolen i et land som har grunnnlovsfestet religionsfrihet. "........................................." Psst: Sett flagget i det siste? 0 Siter
lex Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 Psst: Sett flagget i det siste? Dusteargument! (Om det er alvorlig ment da. Nesten for dumt til å tas alvorlig) Historisk betinget - det skjønner du sikkert? 0 Siter
lex Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 Om dette er viktig for deg burde du kanskje ha sjekket på forhånd? 0 Siter
Zombiebob Skrevet 12. september 2005 Skrevet 12. september 2005 Dusteargument! (Om det er alvorlig ment da. Nesten for dumt til å tas alvorlig) Historisk betinget - det skjønner du sikkert? Nemlig! Historisk betinget. Skal vi beholde kulturarven, må kristendom være obligatorisk i skolen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.