Gjest amenda Skrevet 19. februar 2001 Del Skrevet 19. februar 2001 Jeg planlegger å bli gravid snart. Problemet mitt er at jeg er veldig mye syk - flere betennelser av ulike slag i løpet av et år, i tillegg til smerter i hode, ledd og rygg, hyppige ekseminfeksjoner i øret+++ Kommer det en influensa, er det jeg som blir sykest, med høyest feber og lengst sykdomstid av alle jeg kjenner. Alt dette fører til at jeg går på flere antibiotikakurer i året + en del smertestillende. Hvordan skal jeg planlegge et svangerskap med tanke på alle plagene mine? Jeg har ikke lyst til å ta tabletter mens jeg går gravid, samtidig kan jeg ikke isolere meg fra alt heller. Er freelance selvstendig næringsdrivende og tjener lite, slik at korte sykemeldinger ikke er så aktuelle for meg. Er det noen forhåndsregler jeg kan ta? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19812-planlegge-graviditet-n%C3%A5r-jeg-er-mye-syk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 19. februar 2001 Del Skrevet 19. februar 2001 Mange som vanligvis er mye syke, får det bedre under svangerskapet. Det er akkurat som om naturen hjelper til litt ekstra, så man ikke får mer belastninger enn svangerskapet kan tåle. Kanskje blir man litt beskyttet immunmessig av svangerskapet. Det høres slitsomt ut å stadig være småsyk (unskyld uttrykket, dette fordi det ikke er noen kronisk alvorlig sykdom du lider av). Det kan tenkes at du kunne ha glede av å prøve noe innen alternativ medisin. Man hører jo stadig om folk som har fått hjelp til å styrke forsvaret sitt ved f.eks. akupunktur. Kontakt evt. forum for alternativ medisin her på Dol. Rent økonomisk er du tjent med å tjene mest mulig under 6 av 10 mndr. i svangerskapet, så du er sikret en god inntekt under permisjonen din. Det er riktig som du sier at det ikke er noen god ide å ta så mye medisiner når man går gravid. Enkelte medikamenter er akseptert til tross for svangerskap, mens andre er sterkt frarådet. Det har helt klart ingen hensikt å isolere seg. Det er klart at man ikke bør gå på besøk til noen med influensa eller omgangssyke, men som oftest er ikke slik smitte til å unngå. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19812-planlegge-graviditet-n%C3%A5r-jeg-er-mye-syk/#findComment-86920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.