Gå til innhold

Hva syns og mener du om narkomane som..................

Anbefalte innlegg

Gjest Sliten søster
Skrevet

styrer familien sin over mange år? tenker på at alt dreier seg om dem til en hver tid. Det er bekymringer, sinne, frustrasjoner, redsel, fortvilelse og alt som er som vi i familien føler på kroppen hele tiden. Aldri fred å få for oss. Narkomanen er i fokus hele tiden og har vært det snart 15 år.

Slitasjen for oss i familien begynner å bli temmelig utslitt og nervene er i høyspenn. Hvem er det synd på? Er det virkelig bare den narkomane det er synd i som i alle år har sviktet, bedratt, gjort oss engstelig, ødelagt, splittet familien, sjålet fra oss både ting og mange viktige år av vårs liv med dårlig livskvalitet? Jeg er lei og sliten nå av alt.

Jeg "hater" narkomane til tider pga av dette.

Skrevet

Synes om det? Det går vel ikke an å synes noe positivt om det?

"............................................"

Skrevet

Synes om det? Det går vel ikke an å synes noe positivt om det?

Det er jo mange som synes synd på de narkomane da.

Skrevet

Det er jo mange som synes synd på de narkomane da.

Det er synd at noen er/blir narkoman. Men det er langt fra det og å akseptere slikt som skisseres av trådstarteren her. Jeg ser ingen motsetninger mellom å mene at narkomane bør få hjelp og å ikke akseptere slikt.

Gjest Cinderellla
Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt! Det fokuseres kun på de stakkars narkomane.

Det er et helvete for de rundt.

Har vært i miljøet selv, ikke som narkoman men hatt venner som er. Mange av de er noen skikkelige bortskjemte drittsekker. De bruker familie og venner som dritt. Det er ikke bare de det er synd på nei!

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt! Det fokuseres kun på de stakkars narkomane.

Det er et helvete for de rundt.

Har vært i miljøet selv, ikke som narkoman men hatt venner som er. Mange av de er noen skikkelige bortskjemte drittsekker. De bruker familie og venner som dritt. Det er ikke bare de det er synd på nei!

"Jeg skjønner deg veldig godt! Det fokuseres kun på de stakkars narkomane."

Nåja...det kommer vel an på hvem man hører si noe der og da. De fleste får ikke engang hjelp til avvenning, så det er ikke snakk om noen fordelaktig behandling av narkomane på andres bekostning i noen stor skala.

"........................................."

Gjest frastøtende
Skrevet

Jeg synes bare de er frastøtende. Med sin antisosiale og parasittære livsstil forsøpler de livet til sine pårørende og mange andre.

De har seg selv å takke for sin narkomani.

Skrevet

I hovedtrekk synes overhode ikke synd på den narkomane, fordi dette stort sett er selvforskyldt. Selvsagt ser jeg at disse heller ikke har det lett og det kan være forskjellige grunner til at det her gått som det har gått.

De jeg synes synd på er familien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...