Gå til innhold

Nanny-hjelpen - godterimengde!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som ser på Nanny-hjelpen på TV3 nå? Jeg zapper litt, orker ikke se kontiunerlig på valgsendinger. :o)

Den mengden godterier den mora hadde i skapene sine tror jeg må tilsvare minst et halvt års forbruk her hos oss! Og jeg synes vi spiser mer enn nok godis! Den kista de noe surmulende fikk pakke ned en del av godtet i til lørdagsbruk tok minst 15-20 liter! Og i tillegg kastet de vel minst 2 fulle bæreposer!?

Jeg er stum. Men det var et kostelig øyeblikk da bananer, kiwi og druer gikk ned på høykant og 5-åringen utbrøt:"Det er jo godt!" :o)

Skrevet

Jeg har aldri sett maken. Det var mer godis enn det har vært i huset her over mange år. Er det virkelig noen som hamstrer godis på den måten, jeg er skikkelig sjokkert :o)

Skrevet

Jeg har aldri sett maken. Det var mer godis enn det har vært i huset her over mange år. Er det virkelig noen som hamstrer godis på den måten, jeg er skikkelig sjokkert :o)

Og da kommenterte jeg ikke sjokade og nugattiboksene som sto i bakgrunnen heller....

Skrevet

Vi har diskutert det litt nede i valgsendings-tråden, jeg ble så sjokkert da jeg så det på reklamen i går at jeg var klin nødt til å se på.

Stor forbedring hos mor og barn, men jeg tror jammen jeg skulle fått til forbedringer ved å være der jeg og.

Også var de ufattelig vakre, de jentene.

Skrevet

Vi har diskutert det litt nede i valgsendings-tråden, jeg ble så sjokkert da jeg så det på reklamen i går at jeg var klin nødt til å se på.

Stor forbedring hos mor og barn, men jeg tror jammen jeg skulle fått til forbedringer ved å være der jeg og.

Også var de ufattelig vakre, de jentene.

Jentene var aldeles nydelige alle tre!

Men en halv godteributikk i skapet da!? Kommer ikke over det der jeg...

Skrevet

Jentene var aldeles nydelige alle tre!

Men en halv godteributikk i skapet da!? Kommer ikke over det der jeg...

Her spiser vi stort sett opp godteriet på vei hjem fra butikken, av og til holder det et par timer.

Skrevet

Her spiser vi stort sett opp godteriet på vei hjem fra butikken, av og til holder det et par timer.

Her kjøpes lørdagsgodtet stort sett på lørdag og spises på lørdag.

Det har hendt noen få ganger at Lillemor ikke har orket å spise alt og sparer det til siden, men da ligger det stort sett til hun har glemt det så mor må ta seg av saken... *host host*

Skrevet

Og da kommenterte jeg ikke sjokade og nugattiboksene som sto i bakgrunnen heller....

Jeg la ikke merke til dem engang jeg :o)

Skrevet

Jeg har bare sett det første programmet der en mor hadde null kontroll over 3 gutter. Gud bedre, for et kaos.

Skrevet

Helt utrolig...ikke for å være stygg, men moren så ut som hun også kunne ha godt av å pakke vekk godteriet.

Her i huset har vi stort sett aldri godteri i skapene, ungene får X antall kroner hver lørdag, så går de ned på butikken og kjøper det de selv har lyst på, og det er ikke mer enn at de spiser det opp når vi koser oss om lørdagskvelden.

Frukt derimot er vi storforbrukere av, skjærer heller opp frukt på et fat og lager det til litt ekstra delikat til lørdagskosen, minsten foretrekker helt klart frukt fremfor sjokolade.

Skrevet

Her kjøpes lørdagsgodtet stort sett på lørdag og spises på lørdag.

Det har hendt noen få ganger at Lillemor ikke har orket å spise alt og sparer det til siden, men da ligger det stort sett til hun har glemt det så mor må ta seg av saken... *host host*

Det høres kjent ut. Her en lørdag i sommer hadde minsten fått en godtepose, den forsvant veldig fort og jeg lurte på hvor den ble av, nei han visste ikke, han hadde vel spist den opp eller noe. Så flere uker senere fant jeg den bak sengen hans når jeg hadde storrengjøring, han hadde knapt rørt snopet, det viser hvor mye han bryr seg om snop,men gjett hvem som koste seg med det om kvelden...."kremt"

Skrevet

Ja jeg ble sjokkert selv. Hvorfor i allverden har folk godteri tilgjengelig i huset i det hele tatt, annet enn i helgene? De ungene var jo helt utskjemt med godis, de forsynte selv jo selv og stakk ut med det. I butikken gikk de i godtehylla og åpnet pakningene slik at mor måtte betale for dem.

Her i huset kan lørdagsgodteriet fra sist helg fortsatt ligge halvspist i skapet lørdagen etter. Takk og lov.

Skrevet

Dæng - jeg får aldri sett det, jeg! Går det i reprise?

Ja, sjekk TV3 på lørdag.

Skrevet

Ja, sjekk TV3 på lørdag.

Will do. Takker :)

(Får alltid så lyst på seigmenn når jeg ser nicket ditt)

Skrevet

Ja jeg ble sjokkert selv. Hvorfor i allverden har folk godteri tilgjengelig i huset i det hele tatt, annet enn i helgene? De ungene var jo helt utskjemt med godis, de forsynte selv jo selv og stakk ut med det. I butikken gikk de i godtehylla og åpnet pakningene slik at mor måtte betale for dem.

Her i huset kan lørdagsgodteriet fra sist helg fortsatt ligge halvspist i skapet lørdagen etter. Takk og lov.

Jeg så ikke alt - åpnet ungene virkelig godtet i butikken før mor hadde betalt?! Da hadde det blitt månelyst her i huset, det er helt sikkert!

Ser nå fruktene av at vi har vært konsekvente på godtespising og godtekjøp!

Skrevet

"Her i huset kan lørdagsgodteriet fra sist helg fortsatt ligge halvspist i skapet lørdagen etter. Takk og lov"

he he, vi tar av og til opprydding i skapet og kaster gamle rester fra halvspiste (eller kvartspiste) godteriposer fra barnebursdager etc. Det går ikke akkurat unna, nei! :-)

Skrevet

Jeg så ikke alt - åpnet ungene virkelig godtet i butikken før mor hadde betalt?! Da hadde det blitt månelyst her i huset, det er helt sikkert!

Ser nå fruktene av at vi har vært konsekvente på godtespising og godtekjøp!

jeg så ikke programmet, men det som Cumbria skriver om er hårreisende - at barna åpnet posene i butikken slik at moren bare måtte betale.

Men - litt på siden egentlig, for det går ikke på godetrimengde som sådan men mer prinsippet om at man ikke skal spise av noe før det er betalt:

Jeg har bitt meg merke i at enkelte foreldre åpner en kjekspakke, bollepose el lign i butikken og deler ut til barnet for å få en fredelig handel, for så å legge fram den tomme posen på båndet for å få betalt for den.

Det synes jeg er en uskikk. Det er da mye bedre at foreldrene for fremtiden har sikret seg muligheten av argumentet "men vi har ikke betalt for det ennå" når ungene maser om et eller annet, fremfor at man i en begrenset periode stilner sure unger med ubetalt mat!

Skrevet

jeg så ikke programmet, men det som Cumbria skriver om er hårreisende - at barna åpnet posene i butikken slik at moren bare måtte betale.

Men - litt på siden egentlig, for det går ikke på godetrimengde som sådan men mer prinsippet om at man ikke skal spise av noe før det er betalt:

Jeg har bitt meg merke i at enkelte foreldre åpner en kjekspakke, bollepose el lign i butikken og deler ut til barnet for å få en fredelig handel, for så å legge fram den tomme posen på båndet for å få betalt for den.

Det synes jeg er en uskikk. Det er da mye bedre at foreldrene for fremtiden har sikret seg muligheten av argumentet "men vi har ikke betalt for det ennå" når ungene maser om et eller annet, fremfor at man i en begrenset periode stilner sure unger med ubetalt mat!

Det med å åpne en pose boller etc inne i butikken virker det som om nesten alle synes er OK.

Jeg er enig med deg (nok en gang :) - synes det er en uting, og irriterer meg ikke så lite over det...

Skrevet

Det med å åpne en pose boller etc inne i butikken virker det som om nesten alle synes er OK.

Jeg er enig med deg (nok en gang :) - synes det er en uting, og irriterer meg ikke så lite over det...

*S*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...